Nem csak honi szinten érdemes figyelemmel kísérni a Magyar Filmszemle versenymezőnyét, hiszen az utóbbi évek kiemelkedő filmjei rendre európai és világkörüli fesztiválturnéra indul(hat)nak, nem beszélve a külhoni mozis forgalmazásról sem. A Johanna, a Fekete kefe, a Fehér tenyér, a Delta már mind bejárta Európát, az Utolsó idők, az 1, a Papírrepülők úton vannak még szerte a világban, míg a Bibliothéque Pascal most kezdte meg öles léptekkel saját hírét kelteni.
A magyar film cseppet sincs tetszhalotti állapotban, elég a felsorolt filmeket felidézni, vagy végiggondolni, milyen szakértelem van a háttérben. A probléma sokkal inkább az, hogy milyen az állami támogatás elosztási rendszere, mivel kell megküzdeniük az ún. művészfilmeseknek, szemben a populáris szórakozást ígérőkkel.
Jelen esetben egy újabb keresztmetszetét látjuk a magyar művészi filmes hagyománynak a szórakoztató játékfilmes irányzattal. Egyik oldal sem szenved csorbát, sőt, erősítik egymást.
Utolsó kommentek