Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

UIP hírek

Kislányának rendezett Scorsese, Arany Glóbuszt kapott érte

Senki nem lepődött meg azon, hogy Martin Scorsese nyerte idén a legjobb rendezőnek járó Arany Glóbuszt, hiszen A leleményes Hugo remekmű a javából. Annál szokatlanabb viszont, hogy legújabb munkája családi film, amelyben a mester azon kívül, hogy szórakoztat, a mozi varázsa előtt tiszteleg. Scorsese egy látványos kitérő erejéig letért tehát arról a négy évtizedes útról, amelyen számtalan díjat gyűjtött be magának. A leleményes Hugoban nem lőnek halomra pókerező maffiózókat a füstös alagsorban, nem találkozunk a kedvenc színészekkel, Robert de Niróval, Joe Pescivel, de még a legújabb favorittal, Leonardo DiCaprióval sem, a helyszín sem Little Italy vagy Las Vegas, hanem Párizs, a főhősök pedig egy kisfiú és egy kislány, no meg a filmművészet egyik atyja, George Méliés.

– Az a helyzet, hogy végre szerettem volna egy olyan filmet csinálni, amit a 12 éves kislányom, Francesca is megnézhet – mondja Martin Scorsese. – A legtöbb munkámat ugyanis még nem láthatta, annyira kegyetlenek: folyik a vér és mindenki csúnyán beszél. Francescával jó barátok vagyunk, rengeteg időt töltünk együtt, ezért munka közben egy kicsit az ő szemével is láthatom a világot.

Scorsese Brian Selznick nagy sikerű meseregényét adaptálta. Hugo Cabret egy árva kisfiú (Asa Butterfield), aki a harmincas évek Párizsában él egy pályaudvaron. Megismerkedik egy kislánnyal (Chloe Grace Moretz), ő Georges Méliés (Ben Kingsley), a filmművészet nagy úttörőjének keresztlánya. A nagy találkozás szédületes események láncolatához vezet, amelynek eredményeként a gyerekek nem csupán a mozi mágiáját fedezik fel, de kiderül, milyen üzenetet hagyott hátra Hugo elhunyt édesapja egy robotszerű szerkezet, az automaton segítségével.

(Hugo – hazai bemutató: 2012. február 23.)

 

Wahlberg vérszemet kapott      

Már első négy napi bevételével nyereséges Mark Wahlberg legújabb akció-thrillere. A Csempészek 25 millió dollárból készült, és eddig 28,8 milliót hozott. Nem csoda, hogy a film sztárja, aki egyben az egyik producer is, roppant elégedett, és már a továbblépésen töri a fejét. – Már egy ideje azon töröm a fejem, hogy meg kellene próbálkoznom a rendezéssel – mondja az egykori rapper és modell. – Nem kell megijedni, egyelőre csak egy könnyed vígjátékot vállalnék be, aztán jöhetnének a komolyabb dolgok.  

Wahlberg egyébként karrierje legjobb nyitását produkálta aCsempészekkel, ezzel még erősebbé vált pozíciója Hollywoodban.

(Contraband – hazai bemutató: március 22.)

 

Drew Barrymore nagy, fehér ruhás esküvőt akar      

Harmadszor készül férjhez menni Drew Barrymore, és szentül elhatározta, ezúttal nem fogja elszúrni. Korábbi két házasságkötését ugyanis elkapkodta, csúnya véget is értek. – Nem fog elvonulni valamilyen távoli helyre, és nem csak a szűk családi kör lesz jelen. Drew most igazi, eget rengető esküvőt akar, ahol klasszikus fehér ruhában mondhatja ki a boldogító igent – meséli a színésznő egyik barátja. – Teljesen odáig van, hogy a párjának milyen rendes, összetartó családja van, és boldog, hogy ő is közéjük tartozhat. Úgy érzi, most végre hazatalál.

Drew azt is fontolgatja, hogy vőlegénye, Will Kopelman kedvéért áttér a judaizmusra, ennek a fiatalember családja is nagyon örülne. Az esküvőt nyárra tervezik, Drew már javában írja a vendégek több száz fős listáját.

A színésznőt legközelebb a Mindenki szereti a bálnákat című filmben láthatjuk. A produkció egy 1988-ban megtörtént eset alapján készült. Alaszka partjainál egy bálnacsalád a jég fogságába esett, és példátlan összefogás jött létre a kiszabadításukra: nem csupán a helybeliek és a környezetvédők, de a szovjet és az amerikai hadsereg is mindent megtett, hogy a cetek hazatérhessenek. Drew Barrymore egy lelkes környezetvédőt alakít, aki bálnamentés közben felújítja romantikus kapcsolatát a helyi tévériporterrel (Jack Krasinski).

(Big Miracle – hazai bemutató: 2012. február 23.)

 

Kristen Stewart megvilágosodott         

Korábban azt mondta Kristen Stewart, nem sokat ért a divathoz, és a parfümök sem érdeklik, most viszont azt nyilatkozta, mindig is a Balenciaga friss illatai álltak hozzá a legközelebb. A hirtelen fordulatnak talán köze van ahhoz, hogy a fiatal színésznő a Balenciaga új parfümének arca lett. A jó nevű spanyol cég kreatív igazgatója, Nicolas Ghesquiere szerint azért esett választásuk Kristenre, mert progresszív karakter, így megfelelő példakép a megcélzott fiatal közönség számára. – Kivételes érzékenységével és intelligenciával kifejezi az új Balenciaga parfüm modernségét – foglalja össze a lényeget a kreatív igazgató.

Kristen egyébként nem vette el mások kenyerét, mert a Balanciaga Paris arca továbbra is Charlotte Gainsbourg marad.

Kristen Stewart legközelebb páncélos-kardos Hófehérkeként tér vissza a népszerű Grimm-mese akciófantasy változatában, a Hófehér és a vadászban.

(Snow White and the Huntsman – hazai bemutató: 2012. május)

0 Tovább

Sherlock Holmes 2. - Árnyjáték

Tegye fel a kezét az, aki nem nyugtázta kitörő örömmel Guy Ritchie házasságának végét? Igen, azt, amiben Madonna "gay" Ritchie-t faragott az utóbbi évek legjobb angol rendezőjéből! Guy tökeinek szabadsága filmjein is érződik: 2005-ben már kézzelfogható válságban volt a nász, elvégre elkészült a régi stílust idéző Revolver, de a válásra egészen 2008-ig várni kellett. Egyből jött is a Spíler, majd rá egy évre a Sherlock Holmes első része. Nem csak önmagát rehabilitálta, de új vágányra helyezte a britek egyik emblematikus nyomozó karakterét. Holmes figuráját felruházták mindazzal, ami addig hiányzott a megfilmesített karakterekből: kétkezi harcost faragtak belőle, miközben megőrizték kora egyik művelt és tudákélos mivoltát. Igazi siker volt a film, nem csak anyagilag, szakmailag is, miközben a főszereplő Robert Downey Jr. újabb franchise zászlóvivőjévé avanzsált a Vasember után. Menetrend szerint két évre rá meg is kaptuk a folytatást, mely ugyan még mindig szabadon lengedező tökkel készült, valami azonban mégis hiányzik belőle.

Holmes (Downey Jr.) több szinten is dagonyázik az önsajnálatban: míg munkakörülményeit Watson (Jude Law) maholnapi nősülése látszik rontani, addig életére Moriarty professzor (Jared Harris) készül törni mind furfangosabb eszközökkel, előbb baráti körét (értsd Watsont) tenné el láb alól, majd a lelkileg megsemmisült Holmest iktatná ki az élők sorából. Holmes és Watson élethalál-harca mellett kapunk nem csekély összeesküvés-elméletet, mely elvezet minket egészen az első világháború eszmei előéjszakájáig (erről azonban többet nem árulok el).

Az újabb rész igazából tekinthető egyfajta egybefűzött duplarésznek (alkonyatosoknak figyelmébe ajánlható a történetsűrítés iskoalpéldájaként - igaz, akkor az egész Tilight-széria beleférne egy tízperces rövidfilmbe), elvégre az események mennyisége és minősége simán elfért volna két külön filmben is (ahogy azt talán tenni is kellett volna). Töménységben nincs hiány, akciódús is, azonban valahogy pont az újfajta Holmes nem jutott elég térhez ebben a filmben. Ha sok szálon fut a történet, akkor evidens módon a főszereplő is megsínyli az efféle hígitást, márpedig ha igazán a főhös köré épített perszonálmisztikum működteti a szériát, nem biztos, hogy az ő auráját kell megnyirbálni. Nincs baj Watsonnal és a családi eseményeivel (elvégre elég szoros kötelékkel csatlakozik az események fonalához Holmes életében), egyszerűen a film sodrása nem felel meg ennyi esemény ábrázolásának. Pont egy filmforgalmazó kérdésére válaszolva írtam meg a problémámat az adott forgalmazó közösségi média-oldalán, ahol azt a reakciót érdemeltem ki, miszerint a kritika nem szereti az új részt, míg a nézők igen. Erre most reagálnék itt (nem mintha olvasná az említett forgalmazó): még a nemzetközi bevételeket listázó oldal is épp azt vesézi ki a mai napon, hogy a Downey Jr. főszereplésével futó két franchise esetében hogyan idomulnak a sikeres első részekhez a második felvonások. Míg a filantróp milliárdos esetében igenis nőttek a bevételek, addig magánnyomozói fronton már észlelhető a visszaesés. Nem mintha bárki is hibás lenne, egyszerűen kevesebb ember váltott jegyet, ilyen egyszerű. Tény, hozzánk hasonlóan még sok helyen most keröl bemutatásra, de előreláthatólag nem hozza az előző film bevételeit. Persze, a művészi érték is számít (a nézőknek), de vegyük észre, nem mi készítjük a filmeket, de nem is mi gazdagszunk meg belőle, a köztes 300 milliót pedig már nem sanszos, hogy behozzák...

Főleg amiatt keserű a szájíz, mert pont előtte néztem meg az első részt, mintegy friss élményként, elvégre szerves folytatásról beszélhetünk. A lendület, az izgalom és a misztikum, na meg a stílusteremtő Holmes-jelenlét egyaránt fellelhető jelen etapban is, mégsincs meg az a fajta élmény, amely az első rész megtekintését követően megmaradt az emberben... azt pedig csak félve említem meg, hogy a filmzene kísérteties hasonlóságokat mutat első hallásra - erősen rájátszva az első film utóérzetére.

Azért Noomi Rapace karrierjét érdemes szemmel követni, mert míg a cigány tenyérjós szerepében láthatjuk, addig a nyár (év) talán legnagyobb sci-fijének, a Ridley Scott rendezte Prometheus prominens szereplőjeként is viszontláthatjuk még idén. Eközben Downey Jr. ismét páncélt ölt, hogy április végén az egyike legyen a Bosszú Angyalai alapítóinak ("Comics-geekek gyülekező!!!)

0 Tovább

The Expendables 2 - teaser trailer

Az utóbbi két évtized legjobb izommozija folytatódik, ez nem újdonság. Ami azonban az, nem más, mint az egyperces teaser trailer!

0 Tovább

UIP hírek

Tiesto remixével támad a Fantom Protokoll az interneten

Mindenki ismeri a Mission: Impossible fülbemászó főcímzenéjét, amelyet még a hatvanas évekbeli klasszikus tévésorozat számára komponált Lalo Schifrin. E dallam remixével mutatkozik be napjaink egyik legkreatívabb DJ-je, Tiesto a Mission: Impossible – Fantom Protokoll Rio de Janeiro-i díszbemutatóján. Az eseményt élőben közvetítik az interneten, kezdete magyar idő szerint december 14-én este 22 óra. A koncert és a sztárok piros szőnyeges belépője öt weboldalon is ingyen figyelemmel kísérhető:

CokeZero.com/Mission

MissionImpossible.com

Livestream.com/MissionImpossible  

www.facebook.com/tiesto

www.facebook.com/cocacolazero

A film sztárjai – Tom Cruise, Paula Patton – és Brad Bird rendező, valamint más hírességek az esemény ideje alatt Livestream chaten közvetlenül válaszolnak a rajongók feltett kérdéseire.

(Mission: Impossible – Ghost Protocol – hazai bemutató: most csütörtökön!)

 

 

Túszul ejtették Scorsese filmjét Párizsban

Fogságba esett A leleményes Hugo Párizsban. Martin Scorsese legújabb művét sztrájkoló dolgozók helyezték zár alá: annak a filmlabornak a munkatársai, ahol a kópiákat sokszorosították. Az alkalmazottak a cég várható megszűnése ellen tiltakoztak. Mivel nagy számú, 140 kópiáról volt szó, attól lehetett tartani, hogy A leleményes Hugo nem tud eljutni elég nézőhöz, ezért a francia forgalmazó és a filmet gyártó egyik produkciós cég egy római labort riasztott, ahol gyorsan sokszorosították a hiányzó példányokat. „A leleményes Hugo egyik főhőse Georges Méliés, a filmművészet francia úttörője, ezért különösen szerencsétlen lett volna, ha pont Franciaországban nem tudunk a tervezett 700 kópiával elindulni” – mondta Victor Hadida, a filmet forgalmazó Metropolitan Filmexport elnöke, hozzátéve, ettől függetlenül együtt érez az állásukat féltő alkalmazottakkal.

(Hugo 3D – hazai bemutató: 2012. február 16.)

 

Mindjárt megint elkel Ryan Reynolds

Súlyosra fordult a helyzet! Blake Lively bemutatta a családjának barátját, Ryan Reynoldsot, ami azt jelenti, komolyan gondolják kapcsolatukat. A Pletykafészek című sorozat szőke sztárja nyár óta a jár legszexibnek kikiáltott színésszel, és nem titkolja, teljesen odavan érte. A Lively-szülők is elégedettek a lány választásával. Annyi még kiszivárgott, hogy Ryan azért nem akarja elkapkodni a házasságot, mert még csak tavaly vált el Scarlett Johanssontól, ezért úgy érzi, nem muszáj rögtön oltár elő rohanni.

Reynolds legközelebb Denzel Washingtonnal lövi szét fél Rio de Janeirót a Védhetetlen című akciófilmben. CIA-ügynököt alakít, akinek egy renegát kollégáját (Washington) kell őriznie egy rejtekhelyen. Hiába titkos az objektum, ismeretlen fegyveresek törnek rájuk, ezért menekülniük kell. Hősünk ekkor hasznát veszi kivételes képességeinek, no meg annak, hogy foglya a CIA egyik legfélelmetesebb tisztje volt.

(Safe House – hazai bemutató: 2012. február 16.)

 

 

Zúgolódnak a KStew-rajongók a Hófehér-előzetesek miatt

Kristen Stewart, vagy a rajongóknak csak KStew a címszereplője a Hófehér és a vadász című akció-fantasynek, ehhez képest a két előzetesben meg sem mukkan. A fiatal színésznő rajongói nem értik, miért a gonosz királynőt alakító Charlize Theron került előtérbe, s már van, aki gunyorosan azt a tanácsot adta a stúdiónak, hogy a film címét változtassák meg, legyen inkább The Charlize Theron Show. Pedig nem árt türelemmel lenni, mert a premierig még jó pár hónap hátra van, és az újabb előzetesekben Hófehér is biztosan meg fog szólalni: nyilván arról van szó, hogy lassan adagolják az információt, hogy ezzel is fokozzák a feszültséget.

A Grimm-testvérek klasszikus meséje alapján készült film alkotói kissé elrugaszkodtak az eredetitől, mert Hófehér vezetésre termett harcos, kiképzőtisztje a veszedelmesen jóképű vadász (Chris Hemsworth), a törpék láttán pedig Walt Disney sírva adná vissza mind a 22 Oscarját.

(Snow White and the Huntsman – hazai bemutató: 2012. május 31.)

0 Tovább

G.I.Joe - Retaliation

Megkaptuk, amit annyira nem is akartunk. A mérsékelt sikernek és rajongásnak örvendő G.I.Joe-film megkapta a folytatásra szóló engedélyt, amit nem is apróztak el. Jön itt Dwayne "The Rock" Johnson, hogy legyen blokktégla méretű amerikai szuperkatona is a vásznon, Channing Tatum (Step Up), mint alapértelmezett Joe is visszakapta a kis katonás ruhácskáját. Melléjük most eye-candy-nek Adrianne Palicki (Friday Night Lights) érkezik, hogy feledtesse Wonder Woman-es tévés buktáját. Mellékesen azértviszontláthatjuk még az örök rosszarcot, Arnold Vosloo-t (A múmia), valamint az egyre nagyobb mellékszereplői státuszra törő Ray Stevensont is (A három testőr). Hogy ne csak róluk szóljon a show, komikusan kemény Bruce Willis is feltűnik, hogy a koleszterin miatt is aggódjon, ne csak a világbéke megmentéséért.  

Mielőtt a Zombieland írópárosa (Rhett Reese, Paul Wernick) nekilátott volna a Deadpool képregényadaptnak, úgy gondolták, jót tesz nekik egy robbantgatós izommozi, amúgy ráhangolódásképp. Lehet, az én készülékemben a hiba, de valahogy nem akaródzott befogadni a trailer okozta adrenalinzuhanyt... A rendezői székben a Step Up 2-3 és a (most kapaszkodni) Justin Bieber: Soha ne mondd, hogy soha című doksi rendezője, Jon M. Chu?!?!

Ugye már mindenki feszülten várja???

0 Tovább

Pénzcsináló

"Tisztelt Amerikai Filmakadémia!

Személyem olyannyira nem érdekes, hogy csak annyit mondanék magamról, egy kis magyar blog egyszem szerkesztője vagyok, aki most esdekel Önöknek!

Könyörgésem oka nem lehet más, mint hogy nevezett Brad Pitt részére a 2012-es díjátadójukon NEHOGY odaítéljék az arany szobrocskát! Nem viccelek! Egy nemsokára 48 éves színészt ne részeltessenek életmű-Oscarban, még ha a legjobb férfi főszereplő kategóriájában is ítélnék oda!

Legyenek őszinték önmagukhoz és a nézőkhöz, a filmes világ minden szegletéhez! Önök jelölték már korábban két alkalommal, először a 12 majombeli alakításáért legjobb férfi mellékszereplők közt, majd pedig Benjamin Button megformálásáért, immár a legjobb férfi főszereplők közé választva. A rajongók, a filmes tábor (akikért ölni tudnának, hogy az Önök átadóját nézzék) már jóideje hajtogatja, adjanak Mr. Pittnek végre egy szobrocskát. Tudjuk, hogy van egy olyan aberrált nézőpontjuk, miszerint jó pasik jó külalakkal és belbeccsel a vásznon nem juthatnak szoborhoz (Button szerepéért jutalmazhatták volna, helyette a melegkártyát lobogtató Sean Penn futott be). Azért én listáznám Önöknek, milyen filmekben láthatták eddig viszont Mr. Pittet (amik egyikéért azért illet volna szobrozni): Hetedik, 12 majom, Harcosok klubja, Blöff, Bábel, Jesse James meggyilkolása, Benjamin Button, Becstelen brigantyk.

Olyan érzése van az embernek, a több mint hatezer tag többsége komoly komplexusokkal küzd Mr. Pitt személyisége és munkássága miatt. Mitagadás, szexszimbólumról van szó, aki számos szerepet vállalt már el, melyben saját küllemét és imázsát rombolta, csak hogy színészi kvalitásait is elismerjék. Mostanra kifutott arra a pályára, ahol Amerika hősöket szokott találni: a sportpályára. Emblematikus történetet kanyarított Aaron Sorkin és Steve Zaillian, hogy egy élő legendát, Billy Beane-t, az Oakland Athletics baseballcsapat menedzserét mutassák be széles e világnak. Kevesen ismerik, elvégre sportága az Önök kontinensén kívül Ázsiában örvend osztatlan népszerűségnek, mifelénk, bigott európaiaknak zavaros és unalmas is olykor. Sebaj, filmet csináltak (nem pénzt, ahogy a magyarosított filmcím sejteti - a moneyball egy pénzügyi-csapatépítési stratégia, ahol hatékonysági analízis alapján választanak ki játékosokat, nem pedig puszta tehetségük folytán), ami most került bemutatásra. Jó kis karácsonyi ajándékként a hölgyrajongóknak, elvégre rá egy hétre már jön a Cannes-i versenyfilm, Az élet fája, melyben Mr. Pitt már keményebb karaktert formál meg. Látatlanban is nyugodt szívvel mondom, inkább abbéli alakításáért jelöljék, mert ez egy nagyon is egyszernézős sportdráma (nem úgy, mint az Invictus, melyre csak két jelölést "vesztegettek").

Volt olyan honi kritika, mely összevetette a műfaj talán legnagyobbjával, a Minden héten háborúval. Az is egy akkor hazánkban még kis népszerűségnek örvendő sportág szennyének kiteregetéséről szólt, mégis szórakoztató. Nincs baj a Pénzcsinálóval (a címen kívül), de a korrekt iparosmunkán túl nem érezni benne se átütő erőt, se filmtörténelmi pillanatokban nem bővelkedik. Egyetlen ilyet tudok: Jonah Hill végre komoly szerepben, ami jót is tehet a karrierjének - a fogyás mellett, amin azóta túl van (ha egy mód van rá, elkérném a sztár személyi edzőjének a számát, egyéb esetében módszerének leírását).

Egy jótanács (bár ki vagyok én az Önök szemében, hogy csak úgy tanácsoljak valamit):

El kéne gondolkodni, hogy egy-egy ítéletük után mennyire is voltak polkorrektek, mert vannak bizony olyan díjazottjaik, akik csak úgy eltűntek az emlékezet kusza útvesztőjében, míg sok hoppon maradt alkotás került be a kultikus kategóriába, évtizedes/korszakos klasszikusként a filmrajongók szívébe zárva.

Ezért kérem Önöket, hogy Mr. Pittet ne díjazzák, mert azzal munkásságot ismernének el, nem pedig a konkrét alakítást!

Üdvözlettel

Prolihisztor (egy kis blogger Magyarországról)" 

0 Tovább

Madagaszkár 3 - 1. előzetes

Jövő nyáron, pontosabban június 7-ével érkez(het)ik a hazai mozikba az állatkerti szabadulóművészek harmadik kalandjának egészestés etapja. Szinkronnak visszatér mindenki, már ami az eredeti változatot illeti.

Így az előzetest megnézve kérdéses, anyagiakon kívül volt-e egyéb, művészi indok az elkészítésre...

0 Tovább

Barney és a nők

Kezdjük ott, aki netán a port.hu-n is megtalálható leírás alapján ítéli meg a filmet, régen rosszul és távúton jár. Amit itt kapunk, nem egy Így jártam anyátokkal-túlhajtás, nem egy szoknyapecér vénember öregkori, Alzheimertől kikezdett elmével folytatott visszaemlékezéseit kapjuk. Nincsenek itt mocskos nőügyek, szégyenteljes magánélet meg végképp nem. Amit látunk, az egy felnőtt ember boldogságkeresésének állított mementója, melyet könyv formában Mordechai Richler tudhatott magáénak (közel tíz éve hunyt el a szerző). Sosem jönnyű elfogadni, hogy az öregeink szexeltek (a fogantatásunkhoz szükségesnél többször), de ideje ráébredni, hogy felmenőink olyan érzelmeket élhettek meg (köszönhetően távolságnak, korszaknak), melyeket mi szinte megtapasztalni sem fogunk.

Barney (Paul Giamatti) igazi vesztesnek tűnhet. Először elvesz egy terhes nőt, akiről kiderül, egyik legjobb barátjának a gyermekét hordta a szíve alatt (koraszülöttként meghalt a csecsemő). Második házassága sem túl szerencsés, hisz a lagzin megtalálja az igazit, csak épp nem az ő ujjára húzta a gyűrűt. A kiszemelt hölgyemény ráadásul nem is Kanadában él, hanem a Nagy Almában (mely elnevezést végre kifejtik számunkra is). A messzi ésegyirányú vonzalomnak egy másik jó barát, a függéséből menekülni szándékozó író, Boogie (Scott Speedman) támogatása jelenti: az asszony félrelép, így már csak a legjobb barátot kell tanúskodásra bírni. A zavaros körülmények közt eltűnt Boogie miatt Barney élete hátralévő részére árnyékként vetül a gyilkosság gyanúja, érzelmi élete azonban megújulást ígér. Végre udvarolhat a kinézett hölgynek, Miriamnak (Rosamund Pike), majd családot alapítanak, két évtizedig zavartalan családi életüket élik. Azonban a gyerkőcök kirepülnek a fészekből, ami Amerikában egyet jelent az addig háttérbe szoruló édesanya karriervállalási igényének feltámadásával. Miriam visszamegy rádiózni, míg Barney egyre mélyebbre süllyed a hobbialkoholizmus, az önsajnáltatás és egoizmus mocskában. Egy külön töltött hét alatt megpecsételi házassága sorsát, majd szép lassan elmerül az Alzheimer tüneteiben, miközben még mindig udvarol élete szerelmének, de már csak a rádió hullámhosszán.

Kicsit érzelmes, de nem érzelgős filmet kapunk, melyet nem csak a jó könyv, de a remek színészek is kiemelnek az átlag posványból. Nem csak a Golden Globe-ban jutalmazott Giamattit kell kiemelni a szereplők közül: az apját alakító Dustin Hoffman csak minden megjelenésével rombolja a klasszikus zsidó apa-karaktert (ellentétben a 2. feleség apjának figurájával). Velük párhuzamban az előbb említett feleséget alakító Minnie Driver hangjának megfelelően idegesítő és irritáló dúsgazdag picsa (sajnálom, nincs rá jobb szó most a fejemben). Az igaz szerelmet alakító Rosamund Pike nem csak szégyenlős villantása miatt emelendő ki, de alakításának életteli és szívszorongató mélysége okán is. Scott Speedman hedonista, önpusztító és függő írószerepe csak ráerősít a történet érzelmi vonalára.

A rendező Richard J. Lewis eddig csak tévés körökben volt híres rendező (Helyszínelők, Családjogi esetek), ezzel a filmmel azonban szépen beköszönt a nagyjátékfilmes táborba, majd ott is hagyta őket. Megmutatta, hogyan is kell csinálni egy csöpögésmentes romantikus filmet, melyben a humor és a krimi-szál sem elhanyagolható. Nem csoda ez, hiszen a brit színészek mellett más európai alkotók is színesítették a stáblistát: francia operatőr, olasz zeneszerző is megtalálható rajta. Igazi európai alkotás tehát, mely a lehető legjobban ötvözte a nagy víz két partján élő alkotók energiáit. Embereket és valós érzelmeket láthatunk viszont a vásznon, és csak hálásak lehetünk azért, ha még szűk körben is, de a hazai mozik is műsorukra tűzték a filmet. 

Emlékszik mindenki a Fel című animációs film első 8-10 percére? Ez a film legalább akkora érzelmi töltetet ad, mint az ott látottak, csak most részletes betekintést kapunk az eseményekbe.

8/10

0 Tovább

Csizmás, a kandúr

Megéltük, hogy most már nem csak élőszereplős sikerfilmek kultikus karakterei juthatnak egészestés szólózáshoz, de már animációs fronton is nyúzzák a bőröket vastagon, hogy közkedveltté avanzsált, piacképes arcokkal lássák el az arra nagyérdeműt!

Shrek kalandjai alapjában helyezték új alapokra az animációs filmek megítélését, a négy film azonban kellő mértékben aknázta ki a kilúgozott és gyermekbaráttá pufiasított Hulk-klónt: anyagilag tökéletes befektetés volt a tetralógia, ám szakmailag a csúcspont utáni lejtőre is ráengedték az ogre-sagát. Ideje volt egy kis ferdítésnek, előkapták a főszereplők leginkább marketing-kompatibilisebbjét, adtak a Csizmásnak elég életteret ahhoz, hogy végigkopoghassa a vásznat, dübörög is a franchise, mégis van némi hiányérzet.

Eredettörténethez méltó módon az árvaházi lépcsőtől követhetjük a nagy kandúr kalandjait, hogyan érdemelte is ki a csizmát, majd elvesztése után hogyis szolgált rá újra a bizalomra. Gyermekkori barátja, Tojás Tóbiás oldalán megannyi kalandban vettek részt, majd Tojás felültette Csizmást, aki kitaszított lett. Útonálló életéből ismét Tojás rángatná ki héroszunkat, most már a csábító cicus-szépséggel, Puha Praclival az oldalán, megszerezve a varázsbabot és ezáltal az aranyotjást tojó ludat. Hogy ne legyen olyan könnyű a dolog, a népmesei elemek és szereplők széles skálája ismét szerephez jut, elég csak  a bűnöző életmódot fojtató Jancsira és Juliskára gondolni, az égigérő paszuly meg úgyis kinő a földből, ha szépen kérjük.

Tény, hogy jobban szórakozhatsz, mint a Harmadik Shrek esetében, meg némiképp felülmúlja a negyedik Shrek-kalandot is, mégis van utóíze az alkotásnak. Anyagilag messze nincs látótávolságban se, azonban igaz, a franchise legnagyobb piacai - Olaszország, Ausztrália, Franciaország, Németország, Brazília és az Egyesült Királyság - még csak most nyitja meg kapuit előtte. Ez a bővítés akár 300 milliót is belapátolhat még a kasszába, de a hazai/amerikai közönség több mint egy hónap alatt se hozta be a gyártási költségeket. Ez a kis realizmus pont arra elég, hogy a Dreamworks új zászlóshajó után nézzen, mert animációs téren ez a vonal bizony lecsengett - már nem hozza azokat a százmilliókat, amiért megéri ezt az iparágat űzni.

A szakmai sikerek mellett sem lehet elmenni szó nélkül: a tavalyi mezőnyben egész egyszerűen elsikkadt volna a mi kis kandúrunk, ott volt a Toy Story záró része, az Így neveld a sárkányodat. Ez a két film teljes joggal vívott vérre menő küzdelmet, s a Pixar ismét tarolt. Idénre a Verdák 2 nem számíthat érdemleges sikerekre, a Kung Fu Panda 2 és ez a film pedig a Dreamworks égisze alatt egész jó átlagot tudhat magáénak, de nincs az az átütő erő bennük, mint a Rangóban volt, amit viszont elkerült a megérdemelt anyagi siker. Esélyesként így marad a Csizmás és a Panda ütközete, de nem adhatjuk fel a reményt, hogy a Rango is révbe ér!

Karaktereket nézve talán ártott a Csizmást körüllengő misztériumnak, mely személyét övezte, hogy megtudtuk, ki is ő valójában, hogyan nőtt fel, mi tette olyanná, amilyen. Érezhető volt a szándék, hogy ütős animációs alkotás készüljön, de nem tudtak ráhívni a karakter eddigi színvonalára. Ennek nagyon jó példája, amiért az utolsó Shreket dícsérték: az a kis fricska a Garfield-méretű csiszmásról ragyogóan megmutatta, milyen lehetőségek vannak benne, az egészestés bizonyításhoz azonban maradtak a romantikus elemek, a mesésen giccses stílus. 

Fáj a szívem, mert nem ziccert hagytak ki az alkotók, egy egész pályát tévesztettek a film játékstílusát illetően. Azonban mindegy, mit mond egy kritika, a család szava fog dönteni, én csak szóltam, hogy ezúttal nem lesz klasszikus élmény a felnőtteknek. De úgyis a gyerek számít a jegyvásárláskor!

6/10

0 Tovább

28. Sundance Filmfesztivál

2012. január 19-29. között megint Utah állam székes fővárosára, Salt Lake City-re, röviden Park City-re vetül a filmes figyelem, elvégre újabb tíznapos mustrára érkeznek az új filmek és azok alkotói. Az idei mezőny is igen népes, elvégre az amerikai versenyzők mind a játékfilmes, mind a dokumentumfilmes mezőnyben 16 versenyzővel vesznek részt, míg a nemzetközi indulók 14 játékfilmet és 12 dokufilmet takarnak. Ismerjük el, ezek jórésze itthon teljesen ismeretlen marad, maximum dvd-n találkozhatunk némelyikükkel - hacsak az HBO nem fogja felkarolni a a dokufilmek kiemeltebb tagjait...

Íme a lista az idei versenyzőkről:

Drámai szekció

Beasts od the Southern Wild - r. Benh Zeitlin

The Comedy - r. Rick Alverson

The End of Love - r. Mark Webber

Filly Brown - r. Youssef Delara, Michael D. Olmos

The First Time - r. Jonathan Kasdan

For Ellen - r. So Yong Kim

Hello I Must Be Going - r. Todd Louiso

Keep The Lights On - r. Ira Sachs

Luv - r. Sheldon Candis

Middle of Nowhere - r. Ava DuVernay

Nobody Walks - r. Russo-Young

Safety Not Guaranteed - r. Colin Trevorrow

Save the Date - r. Michael Mohan

Simon Killer - r. Antonion Campos

Smashed - r. James Ponsoldt

The Surrogate - r. Ben Lewin

Dokumentumfilmes szekció

Ai Weiwei: Never Sorry - r. Alison Klayman

The Atomic State of America - r. Don Argott és Sheena M. Joyce

Chasing Ice - r. Jeff Orlowski

Detropia - r. Heidi Ewing és Rachel Grady

Escape Fire: The Fight to Rescue American Healthcare - r. Matthew Heineman és Susan Froemke

Finding North - r. Lori Silverbush és Kristi Jacobs

The House I Live In - r. Eugene Jarecki

How to Survive a Plague - r. David France

The Invisible War - r. Kirby Dick

Marina Abramovic - The Artist is Present - r. Matthew Akers

Me at the Zoo - r. Chris Moukarbel és Valerie Veatch

The Other Dream Team - r. Marius Markevicius

The Queen of Versailles - r. Lauren Greenfield

Slavery by Another Name - r. Sam Pollard

The Truth Will Set You Free - r. Karin Hayes és Victoria Bruce

Nemzetközi nagyjátékfilmes szekció 

4 Suns (cseh) - r. Bohdan Slama

About the Pink Sky (japán) - r. Keiichi Kobayasi

Can (török) - r. Rasit Celikezer

Father's Chair (brazil) - r. Luciano Moura

L (görög) - r. Babis Makridis

The Last Elvis (argentin) - r. Armando Bo

Madrid, 1987 (spanyol) - r. David Trueba

My Brother the Devil (brit) - Sally El Hosaini

Teddy Bear (dán) - r. Mads Matthiesen

Valley of Saints (indiai-amerikai) - r. Musa Syeed

Violeta Went to Heaven (chilei-argentin-brazil-spanyol) - r. Andres Wood

Wish You Were Here (ausztrál) - r. Kieran Darcy-Smith

Wrong (francia) - r. Quentin Dupieux

Young & Wild (chilei) - r. Marialy Rivas 

Nemzetközi dokumetumfilmes szekció

1/2 Revolution (dán-egyiptomi) - r. Omar Shargawi és Karim El Hakim

5 Broken Cameras (palesztin-izraeli-francia) - r. Emad Burnat és Guy Davidi

The Ambassador (dán) - r. Mads Brugger

Big Boys Gone Bananas! (svéd) - r. Fredrik Gertten

China Heavyweight (kínai-kanadai) - r. Yung Chang

Gypsy Davy (izraeli-amerikai-spanyol) - r. Rachel Leah Jones

The Imposter (brit) - r. Bart Layton

Indie Game: The Movie (kanadai) - r. Lisanne Pajot és James Swirky

The Law in These Parts (izraeli) - r. Ra'anan Alexandrowicz

Payback (kanadai) - r. Jennifer Baichwal

Putin's Kiss (dán) - r. Lise Birk Pedersen

Searching for Sugar Man (dán-brit) - r. Malik Bendjelloul 

 

0 Tovább

Prolihisztor

blogavatar

Szelektált válogatás egy harmincas webpolgár gondolataiból, filmes írásaiból. Vélemény-folyam, mely műfajokhoz és témákhoz nem, csak személyhez kötött.

Utolsó kommentek