Ezen a hétvégén rendhagyó módon tripla kritikával próbálkoznék meg, annak minden előnyével és hátrányával. Az előlny természetes az, hogy egyvégtében kevesebb ráfordítással készülhet el mindegyik, ráadásul olvasói szempontból is előnyös, elvégre egy kattintással letudható a heti premierek listázása. A triót alfabetikusan veszem górcső alá, nem pedig értékelés alapján - még mielőtt ez találgatásra adna okot. A hármasban kapunk egy jól szabott kosztümös drámát a téma egyik jártas rendezőjétől, ölünkbe pottyant egy hatalmas visszatérés az egyik klasszikus férfihőstől, valamint egy hatalmas rendezői visszatérést az élőszereplős változathoz, ráadásul rögtön Oscar-közegbe navigált.


Anna Karenina: Akármennyire is nem férfias elismerni, Joe Wright filmjei férfiszemmel is roppant kiemelkedő minőséget nyújtanak. A Vágy és vezeklés, A szólista vagy a Hanna után egyértelmű, ha a direktor új filmbe vágja a fejszéjét, érdemes figyelemmel követni. Most azonban valahogy több sebből vérzik a végeredmény. Szinte végig színpadi díszletek közt forognak az események, legyen szó lóversenyről vagy bálról. Az épített díszletek, a táj ritka megjelenése azonban csak növeli a nézői elszigetelődést. Nem tud belerázódni a történet sodrába, ami ráadásul annyira csapongó, hogy sok esetben csak sóhajokra futja az embernek.

Rendezés és színészvezetés terén nincs mit kifogásolni, amit lehetett, kihozták magukból a lehető legtöbbet. Emellett azonban fájó tapasztalat, ez sajnos kevés volt ahhoz, hogy emlékezetes alkotás születhessen belőle. Knightley szenvedéstörténete sokszor inkább nyafogásba megy át, Johnson Vronszkijként katonához képest elég gyámoltalan és töketlen, míg Jude Law színtelenebb alakítással bír, mint néhány kisasszony sminkje. Azt kell, hogy mondjam, egy filmtörténeti szempontból felesleges adaptációval lettünk gazdagabbak, mely még az egyszeri megtekintés során is gondokat okoz. 6/10


Erőnek erejével: Schwarzi Is Back! Nincs kétség, míg az Expendables csak meghozta az étvágyát, addig itt már jócskán belakja a játékidőt is, elvégre ő a hely seriff, aki az utolsó mentsvár az amerikai igazságszolgáltatás vártáján! Főleg azért is nagy várakozások övezték, elvégre Stallone meghozta a kedvet a válogatott teljes és korkedvezményes nyugdíjazott akciósztárok seregszemléjével. Ehhez mértek van egy kis izommunka a volt testépítő részéről, bár főleg a testsúly-különbséggel operált. A történet szerint egy szöksében lévő mexikói drogvezért, közben újjáépíti a helyi közösség rendvédelmi erejét.

Hiába a nosztalgia-faktor, itt bizony hiányzott az a rendezés, ami az első Expendables-kalandot sikerre vitte. Irónia terén talán ha két szót érdemlő egysoros hangzik el, a mellékszereplők van, hogy csak egysíkúak, annyira jellegtelenek a sztori szempontjából. A rendezés menti meg az egészet, a jól adagolt izgalmak folyamatosan ébren tartják a nézői lelkesedést. Azért nagyobb robajjal vártuk a visszatérést, mindenesetre a további szerepvállalások bőségesen adnak lehetőséget a ma gyermekeinek, hogy kedvet kapjanak olyan klasszikusokhoz, mint a Terminátor 1-2 vagy a Conan. 7/10


Kényszerleszállás: Robert Zemeckis Schwarzihoz hasonlóan nagy visszatérő, a 2000-es Számkivetett óta nem készült élőszereplős film a rendezésében. Ehhez zseniális alapanyag az alkoholista/drogfüggő pilóta története, aki zseniális ösztöneinek köszönhetően 96 ember életét menti meg egy katasztrófa során, azonban a nyomozás során mind inkább a pilóta függőségei kerülnek előtérbe - ezzel is csökkentve a gyártói-karbantartói felelősséget. Mindehhez Denzel Washington hozza is az Oscar-jelölt alakítást, ahogy azt tőle megszoktuk, ha drámai szerepet kap.

A zuhanási jelenet annyira életszagú, hogy tényleg megrémítheti azokat, akik csak kifogásokat keresnek a légi utasszállítás ellen. A hitelesség nem kérdéses, Washington is úgy hozza az ingatag alkoholistát, hogy öröm nézni, ahogy minden jelenettel lentebb csúszik. Az pedig, hogy mindehhez életszagú karakterfejlődést is kapunk, csak tovább növeli a film erejét. Nagyon jó látni, ha zsinórban két visszatérés is jó szájízzel történik, reméljük, látunk még Zemeckistől nem animált filmet, mert még mindig rettentő jó érzéke van a száles vászonhoz. 7/10