Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kritika: Bosszúállók: Ultron kora

2012-ben a Bosszúállók első része letarolta a világot, anyagilag és szakmailag a csúcsra értek a szuperhős-filmek. A kevés fanyalgó hang mellett egyöntetűen zúgtak a fanfárok, tömegek árasztották el a mozikat világszerte, a franchise-termékek is eszméletlen mennyiségű pénzt hoztak a Disney-Marvel háza tájára. Bebizonyosodott, filmes tendenciák között a képregény-adaptációk a leginkább megtérülő befektetések, leszámítva néhány csúfos kudarcot – ami nem a Marvelhez köthető. Idén, három évnyi további univerzumépítés (Vasember 3, Thor 2, Amerika Kapitány 2 és A galaxis őrzői) után újra összeálltak a Bosszúállók, hogy ezúttal egy közvetve általuk létrehozott fenyegetést győzzenek le, egyszersmind a felvillanó ellentétekkel és új karakterek bevonásával előre vetítsék a mostani csapat kudarcát, megteremtve a kontinuitást ebben az igencsak népes galaxisban.

A Hydra a végnapjait éli, épp az egyik utolsó nagy bázisukra csapnak le sokak kedvenc hősei. A rajtaütés során szembe találják magukat a mutáns Maximoff-ikrekkel, akik Strucker báró hathatós segítségével igencsak impozáns képességekre tesznek szert. A rajtaütés sikere ellenére Stark és Banner ismét eljátszik az Ultron-program gondolatával, mely mintegy védőhálóként működhetne a Föld védelmében. Ezúttal a mesterséges intelligencia megalkotásában Loki jogara és annak eddig ismeretlen képességei lesznek segítségükre és megalkotják az első nyers verziót. Ez azonban érdemi felügyelet hiányában kiszabadul és kivételesen nem világuralmi, hanem világpusztítói törekvéseknek áll neki. Ebben lesznek segítségére az ikrek, akik évtizedes traumával küzdenek a Stark Industries-nak köszönhetően, így igencsak ütős trióként szedik szét a hősök csapatát.

Joss Whedon a logikus változtatások ellenére nagyon is impozáns alkotást hozott tető alá, ha hihetünk neki, akkor utoljára ebben a filmes Marvel-univerzumban. Ugyan sok a negatív vagy legalábbis kevésbé ajnározó értékelés, mint volt 3 éve, de sokan el is felejtik, mekkora feladatot vett a vállára ez a felvonás. Nem csak az eddigi filmekre kellett reflektálnia, de az eddigieknél is nagyobb léptékű folytatásokat is úgy kellett felvázolnia, hogy önmagában is helytálló alkotás maradjon. Ehhez az eddigi legjobb Marvel-főgonoszt sikerült vászonra vinni, természetesen Loki után – már ha ő tekinthető főgonosznak. Ultron alakja nem más, mint egy digitálisan megalkotott Übermensch, aki objektív éleslátással és emberfeletti tudással felvértezve a Föld egyetlen reményeként nem az emberiség megmentését, hanem annak kiirtását látja megoldásnak. Ehhez azonban nem csak az ikrek segítsége, saját tudatának hadseregnyi robotba klónozása, de testének teljes újratervezése is segít. Ez azonban önmagában hordozza saját későbbi vesztét is, mert az emberi tudatnál (Banner-Stark) is erősebb alapot, Loki pálcájának erejét használja fel.

Aki nem ismeri a Marvel-univerzum ezen szegletét, annak kicsi spoileresebb lesz a következő pár sor. A galaxis őrzői erőteljesen bedobta a filmes köztudatba a Végtelen kövek létét, amit ez a film ki is bont és egységes halmazzá formálja, hogy a következő, kétrészes Végtelen háború alcímet viselő Bosszúállók-kaland már teljes mértékben csak a történetre fókuszáljon, nem kell háttérmagyarázatokkal bajlódni. Az eddig megismert kövek szinte egytől egyig megfordultak a Föld környékén: Thesseract, Loki pálcája, az Aether és az ellopott kő A galaxis őrzőiben. Ezek majdnem egyidejű megjelenése végképp a Föld felé fordítja Thanos figyelmét, aki minden eddiginél elképesztőbb ellenféllé válik majd.

A csapatépítés most inkább rombolásba fordult át, a bizalmatlanság felütötte a fejét, a két markáns alfahím, Amerika Kapitány és Tony Stark között meghúzták azt a határvonalat, ami elindítja a Marvel-hősöket a Polgárháború eseményei felé, ami a képregényeket ismerők számára nem sok titkot rejt azzal kapcsolatban, miért is van szükség az Ultron kora végéig megismert új vagy eddig csak kiegészítő karakter csapattá kovácsolására. Ugyan eddig is voltak sötétebb fellegek az égen, amik beborították hőseink hangulatát, de az elkövetkezendő események már jóval komplexebb és leépítőbb jellegűek, mint a Vasember 3-ban pánikbetegséggé finomított alkoholizmus kérdésköre. Ezért is bízhatunk abban, hogy további eufemista szépelgésre nem kerül sor – bár mind a Polgárháború, mind a Végtelen háború ismerői előtt egy karakter létének kérdése villan csak fel, amelyre a Polgárháború végén kaphatunk leghamarabb választ.

Whedon emberfeletti írói-rendezői munkával minden vállalását tudta teljesíteni, aminek tudatában bajnokként vonulhat vissza a Marvel világából. Hihetetlen odaadása és háttérismerete fényében csak bizakodhatunk, hogy a Russo-testvérek nem csak A tél katonája kapcsán tudtak villantani egy embereset, de mind a Polgárháború, mind a Végtelen háború rendezése kapcsán elkél a tehetség és szorgalom. Ez két olyan fordulópont a Marvel világában, amely révén újabb 10 éves etap következhet új karakterekkel, akár beépítve a Netflix-en már sikerrel debütáló Daredevilt, akár a későbbiekben érkezőket is. Kevin Feige zsenije eddig sem kérdőjeleződött meg, a 2019-ben záródó Phase 3 után pedig teljes sorcsere következik, immár megalapozva a kozmikus történetek egész sorának.

Külön a szereplőgárdával nem foglalkoznék, egyrészt szinte senkinek sem kell bemutatni őket, másrészt pedig mindenki zsigerből hozza ezeket a figurákat, most annyival árnyaltabbak, hogy az esendő, emberi oldaluk is előtérbe kerül, ami mind a Polgárháború eseményeit villantja fel. Az újak közül Paul Bettany Víziója volt előzetesen aggodalommal övezve részemről, de teljes mértékben megnyugodtam, mind az írók, mind a színész ráérzett arra a gyermeki ártatlansággal övezett személyiségre, mely egy frissen ébredő tudat zsigeri velejárója, ha nem rögtön a negatívumok érik, hanem van ideje rácsodálkozni a világra.

Értékelés is kell, mert ez alapján helyezik el a mozinézők a lajtromban. Sima 8/10, ami az eltelt évek és A galaxis őrzőinek fantasztikus stílusa miatt nem lehet magasabb.

0 Tovább

Galéria: Avengers: Age of Ultron

Hála az Entertainment Weeklynek, kaptunk egy szolidabb képmennyiséget a jövőre érkező Marvel-nagyágyúhoz, az Avengers: Age of Ultronhoz. Kezdésnek rögtön a címlapon egy valószínűsíthetően messze nem végleges Ultront a címlapon, hozzá pedig nem csak a főszereplőket láthatjuk viszont, hanem James Rhodey szerepében Don Cheadle-t, valamint Higanyszál és Skarlát Boszorkány megformálójaként Aaron Taylor-Johnsont és Elitabeth Olsent. Ami egyből lejön, Hawkeye"kosztümje" megállná a helyét a Game of Thrones-ban is, Romanoff biodíszlet ezerrel, az ikrek erősen kérdésesek (főleg a hidrogénszőke Taylor-Johnson), AmKap bőszen nyomja a Puffin szeletet az izmok szépségéért, Thor egy csapzott L'Oreal-reklám, Hulk épp az emberi oldalát használja, Whedon meg egy olcsó hipszter a forgatáson. Amerikai bemutató 2015. május 1., hozzánk nagyjából április 30-át tippelném.

0 Tovább

Hír-halom

1. Új írók az Ant-Man fedélzetén: Gabriel Ferrari és Andrew Barrer pofozza ki Edgar Wright, Joe Cornish és Adam McKay szkriptjét - ők ketten eddig csak a Haunt című sablonos horrort tudhatják érdemben maguk mögött... Ugyebár Wright kreatív különbségek (nem nyal be a Marvelnek) miatt lépett a rendezői székből, pletykálták Aam McKayt is, aki kipofozta a forgatókönyvet - majd bejelentették, hogy Peyton Reed (Hajrá csajok, Szakíts ha bírsz, Az igenember) fogja rendezni a továbbra is 2015. július 17-ei premierdátummal bíró szuperhős-mozit. Ha csak a legutóbbit nézném jó választás az új rendező, de a korábbi filmjei miatt van ellenérzés... Bár nem sokan mondták volna meg, hogy Jon Favreu A vasemberrel fogja megszabni a Marvel-stílust.

2. Hivatalos céldátum az Annabelle-hez (Conjuring spin-off): idén október 3-án fog paráztatni a baba, aminek Fincher Gone Girl-je mellett kéne eredményeket felmutatni. Egyrészt ez a széria is elindult a mind jobban megvetett Paranormal Activity-széria útján, másrészt pedig egy remélhetőleg viszonylag rendben lévő horror nem fog tudni sok vizet zavarni egy nagyon várt és sztárszereplős thrillerrel szemben - szerintem.

3. Kaptunk egy fotót Don Cheadle-ről (jobbra - az Entertainment Weekly jóvoltából), aki Miles Davisként lesz látható annak életrajzi filmjében (Miles Ahead - korábban Kill the Trumpet Player). Nagyon bensőséges alkotással lesz dolgunk, Cheadle a rendező és társ-forgatókönyvíró is egyben, na meg a főszerep ugyebár. Főszereplőtársa Ewan McGregor, aki Dave Brill személyében a The Rolling Stones magazin riporterét játsza. A film még forog, szóval céldátum még nincs. Cheadle egyébként sem panaszkodhat mostanság, a Marvel-féle James Rhodes szerepében anyagilag biztosítva lesz a megélhetés, a szakmai fejlődésre pedig ott lesznek az ilyen kis projektek, mint emellett a Golden Globe-díjas House of Lies-széria, ami már a 4. évaddal fog érkezni.

4. Brandon Routh is szerepet vállal a The Arrow októberben induló 3. évadában. Nem Supermanként fog visszatérni (azt a jogot valószínűleg a Warner Studios birtokolja Batmanével egyetemben), hanem Ray Palmer aka The Atom szerepében látható majd viszont. Ezzel Routh olyan karakterek mellé érkezik, mint Katana (Devon Aoki) vagy Vertigo (Peter Stormare), így pedig az egyik legerősebb sorozatévadnak nézhetünk elébe, ha marad a megszokott színvonal.

0 Tovább

Kritika: Vasember 3

Kezdetét vette a Marvel Phase 2 munkacímen futó kapitalista ötéves terve, melyet ki más is vezethetne fel, mint az eddigi aranyifjú, a Vasember. Tony Stark és páncélépítéssel karöltött világjobbító tervei ezúttal nem egy hasonszőrű építőmester ármánykodásaival kerülnek szembe, hanem egy igazi nagyágyú, sőt, rögtön kettő is célkeresztbe veszi hősünket. Azt pedig csak úgy félgőzzel jegyzem meg, ezzel trilógiává bővült a Marvel legjobb szólókarakterének kalandjai, evégett pedig a "több jobb"-elvével nyakon öntve, új rendezővel a fedélzeten merülünk alá Tony legsötétebb kalandjába - már ami az eddigi szélesvásznú megjelenéseket illeti. Sajnos azonban több sebből vérzik a végeredmény, mint Tony arca egy kiadósabb ütközet során, de még így is ott van a szeretés a lelkünkben.

0 Tovább

Trailer: Vasember 3

Másfél hónap és mozikban a Vasember 3, amihez egy iszonytatóan erős előzetest kaptunk. Nincs mese, úgy néz ki, a Marvel megcsinálta a saját A sötét lovag-verzióját. Bevizsgálni április 25-ével tudjuk, addig tűkön ülés.

0 Tovább

Képanyag: Vasember 3

Még mindig dübörög a gépezet, most három képet kaptunk a filmmel kapcsolatban. Ideje lassan egy új előzetesnek, vagy csak egybe fűzni az eddig kiadott fotókat.

0 Tovább

Poszter: Vasember 3

Április 25-én kerül kis hazánkba a Vasember 3, ehhez érkezett Iron Patriot képében egy karakterposzter, rajta Don Cheadle Armour Up-módban!

0 Tovább

Anna Karenina / Erőnek erejével / Kényszerleszállás

Ezen a hétvégén rendhagyó módon tripla kritikával próbálkoznék meg, annak minden előnyével és hátrányával. Az előlny természetes az, hogy egyvégtében kevesebb ráfordítással készülhet el mindegyik, ráadásul olvasói szempontból is előnyös, elvégre egy kattintással letudható a heti premierek listázása. A triót alfabetikusan veszem górcső alá, nem pedig értékelés alapján - még mielőtt ez találgatásra adna okot. A hármasban kapunk egy jól szabott kosztümös drámát a téma egyik jártas rendezőjétől, ölünkbe pottyant egy hatalmas visszatérés az egyik klasszikus férfihőstől, valamint egy hatalmas rendezői visszatérést az élőszereplős változathoz, ráadásul rögtön Oscar-közegbe navigált.

0 Tovább

Prolihisztor

blogavatar

Szelektált válogatás egy harmincas webpolgár gondolataiból, filmes írásaiból. Vélemény-folyam, mely műfajokhoz és témákhoz nem, csak személyhez kötött.

Legfrissebb bejegyzések

Utolsó kommentek