A húsvéti hosszú hétvégén nem csak a locsolkodó férfiemberek, hanem a filmforgalmazók is a hölgyközönségnek kedveztek. A több szempontból is jobb alkotás a Tökéletes hang, mely címével ellentétben egyáltalán nem erről szól (lévén az eredeti Pitch Perfect zeneileg sem pont erről szól), de mindegy is. A lényeg, hogy a Glee kezdeti sikereinek ügyes ötvözeteként már egyetemi kórusversenyekbe kapunk bepillantást, vegyes és egynemű csoportok vetélkedésével. A sztereotip lehetőségeket szépen ki is fordítják, ez a "görl páwá" pedig annyi energiát és pozitív attitűdöt szabadít fel, hogy egy pasinak is elég.
Trailer: Pain & Gain
Megérkezett egy hosszú, R-besorolású mozgókép-halom Michael Bay low-budget testépítős agymenéséhez, melyben Dwayne Johnson és Mark Wahlberg játsza a főszerepet - Macklemore & Ryan Lewis: Thrift Shop a végére. Hazai bemutató augusztus 8., magyar cím Izomagyak...
Született gengszterek
A Feláldozhatóak megmutatta, mekkora lehetőségek vannak az idősebb generációt képviselő színészek alkalmazásában, elvégre az utóbbi évtized egyik legjobb akciófilmjét köszönhetjük Stallone és kis csapata szerepvállalásának. Azonban ezt is tovább lehet fokozni, minderre pedig Fisher Stevens (Egy csók és minden más) vállalkozott 2. nagyjátékfilm gyanánt: a már nyugdíjas korú gengszterek 24 órába zsúfolt utolsó nagy kalandja nem olyan akciódús, bőven érzelmesebb és buddy movie-alapanyag, mint a fentebb említett tesztoszteron-halom, teljesen mégsem tudja a szívünkbe lopni magát.
Trailer: About Last Night
Ha már a Valentin-nap véget ért (ki milyen szinten vészelte át, nem tudni), akkor kaptunk is 2014.02.14-re egy premiert. Kevin Hart főszereplésével (napjaink egyik legjobb stand-up komikusa Amerikában) jön egy cseppet sem klasszikus romantikus film, mely kemény jobbcsavarral gyalázza meg a lányos-romantikus felfogást. A rendezés Steve Pink (Hot Tub Time Machine) érdeme, további szerepekben pedig Michael Ealy, Regina Hall és Joy Bryant látható. Megmondom őszintén, valahogy nem értem, egy évvel korábban kidobni ezt az előzetest, kicsit érthetetlen - ahogy a film mozis létjogosultsága is, de lehet, ez lesz a jövő évi Személyiségtolvaj, a nagy drámafelhozatal közt pont kellhet a népnek másfél óra a vidám oldalról.
Poszter, trailer: The Internship
Ismét összeállt az Ünneprontók ünnepének dinamikus duója, Vince Vaughn és Owen Wilson ezúttal munkahelyi kapuzárási pánikkal küzdenek (a kutyának sem kell a házaló ügynök a net világában), fogják magukat és A netes céghez (igen, Google) beállnak gyakornoknak. Hol itt a hiba? Az, hogy huszonéves egyetemista tacskók alázzák őket úton-útfélen, de a vénségek megtanítják élni a kockafejeket. A rendezés Shawn Levy érdeme, tőle az Éjszaka a múzeumban 1-2 és a Párterápia említendő. Mellékszereplők terén: Will Ferrell, John Goodman, Rose Byrne, Max Minghella, Jessica Szohr. A kinti bemutató június 7., hazairól egyelőre nincs hír.
Poszter, trailer: Tökéletes hang
Mióta tudni, hogy az UIP hozza a Pitch Perfectet március 28-án, azóta kíváncsian várom, milyen lesz majd a szinkronmunka - elvégre egy acapella-kórusok versenyéről szóló filmben nem kis részben a magyar szinkronon múlik a film minőségi megítélése. Mivel a tavalyi év egyik legjobb (és igen, csajos, de pasiknak is szórakoztató) filmjéről van szó, nem véletlen, hogy az érdeklődők már ették a kefét, jön-e kis hazánkba. Ennél aggasztóbb, hogy a film egyrészt már bő fél éve bemutatásra került (na meg online a hozzáértők már rég bevizsgálták), másrészt epdig világpremierként A burok érkezik egyazon héten... A film folytatásáról tárgyalnak, ami egyrészt örömteli, másrészt aggasztó is, elvégre e Glee is erősen belefáradt a negyedik évadra. A főbb szerepekben Anna Kendrick, Skylar Astin, Brittany Snow, Rebel Wilson.
40 és annyi
Judd Apatow író-rendező egyértelműen az édes-bús hangvételű komédiák újhullámos mestere - már ha egy negyvenes pasi újhullámosnak nevezhető. Woody Allen örökségének talán legjobb örököse már a negyedik nagyjátékfilmjével jelentkezik, a korai harsány humor (40 éves szűz, Felkoppintva) pedig szép lassan érik egy kifinomultabbnak azért még nem nevezhető, de mindenképp inkább a mélyebb mondanivalóra helyezett stílus képében (Ki nevet a végén). Ugyan a blőd és gusztustalan elemek még mindig a repertoár részei, de már sokkal inkább a válaszreakciókon van a hangsúly - ahogy az egy jó felnőtthöz illik, családdal, anyagi válsággal a nyakán.
Super Bowl - trailerek
A nagy blockbuster-szezon egyik legjobb felvezetője az amerikai profi futball-liga, az NFL döntője, az ún. Super Bowl. A reklámidők platinaáron kelnek el, 30 másodperces TV-spotokért kis költségvetésű filmek anyagi kiadásának megfelelő összegeket szánnak. Az idei évben mérvadó filmeket egyértelműen erre az eseményre pozícionálják, elvégre egyszerre akár 90-100 millió ember is nézi csak az Egyesült Államokban a közvetítést - és ez évről évre a legnézettebb esemény.
Napos oldal (2012)
Szép lassan minden indulót sikerül megismernünk a 2012-es évet záró díjátadó-szezon nevesebbjei közül. Jelen esetben a 8 Oscar-díjra jelölt (legjobb férfi-, női főszereplő, férfi-, női mellékszereplő, rendező, film, adaptált forgatókönyv) Napos oldal került elém, amelyet A messzi dél vadjaihoz hasonló előzetes bizalommal tekintettem meg. Kisebbet csalódtam, mint Hushpuppy kalandjaiban, nem kapott el annyira az idegbaj sem a felelőtlen szülők miatt (bár azért erre itt is kitérek), jobban is tetszett, de akkor sem értem, mire fel a hatalmas pozitív hírverés a film körül. Indie-környezetbe bújtatott A-listás egykori és mai sztárok egy érdekes alaphelyzetű komédiát hoznak le meglepően ügyes végeredménnyel, de semmi több.
Kertvárosi kommandó
Igazán elgondolkodtató, hogy Ben Stiller Trópusi vihar sikere óta nem tud önálló filmben a széles közönség előtt bizonyítani: a 2008-as alkotás anyagi és kritikai sikere óta csak az Éjszaka a múzeumban folytatása, az Utódomra ütök mint a széria záró (?) epizódja, valamint a Madagaszkár oroszlánja, Alex eredeti szinkronhangjaként örvendezhetett. A Greenberg című alkotás lényegében közönséget nem talált, csak a filmfesztiválok vitték hírét; a Megaagy szinkronszínészeként még úgy-ahogy elégedett lehetett; a Hogyan lopjunk felhőkarcolót című film már egyértelműen jelezte, a közönség már nem kíváncsi a Stiller-féle vígjátékokra - épphogy megtermelve a gyártási és marketing-költségeket. Mostani filmje, a Kertvárosi kommandó már egyértelmű bukás, már ami a hazai bevételeket illeti, a 68 milliós gyártási költség ellenében eddig 35 milliós amerikai forgalom a július 27-ei bemutató óta elég hervatag eredmény, mintegy producereket gondolkodóba ejtő módon. Mindezek ellenére a film messze nem olyan érdektelen és rossz, mint ahogy a külföldi sajtóvisszhangok alapján kikövetkeztetnénk.
Utolsó kommentek