Ha kedd, akkor forgatókönyvek!

Első körben az eredeti szkriptek jelöltjeire szavazhatunk. Woody Allen örök favorit, kategóriájában pedig már vitte is, ami mozdítható, ámde az Éjfélkor Párizsban kapott egy komoly kihívót: A némafilmes is ott vitte a szkriptet, ahol csak tudta, úgyhogy szép kis összecsapásnak leszünk szemtanúi. Melléjük beválogatni a Koszorúslányokat... kicsit elrugaszkodott ötlet, főleg, hogy színvonalban (nem a poénokat értve) el is marad a versenytársaktól. Ide még azért bepasszintották a Nader és Simin könyvét, ami teljesen érthető, elvégre a 2011-es év eddig közfelkiáltással megválasztott legjobb külföldi filmjéről beszélünk. Ötödikként egy szürke eminenciás, a Krízispont található, amely az ismeretlenség homályából érkező szürke ló képében érkezik, sztárgárdával megtámogatva igazi underdog-győztes lehet.

Másodsorban pedig az adaptált könyvekből elkészült filmekre lehet szavazatokat juttatni, kinek ízlése szerint! A legnagyobb esélyes Payne szkriptje, az Utódok, mely tényleg talán csak ezen a fronton lenne érdemes győztes. Főleg olyan versenytársak között, mint A hatalom árnyékába, a Pénzcsináló és a Suszter, szabó, baka, kém, amelyek közül bármelyik viszi haza a szobrot, méltán mondhatja el magáról, hogy Oscar-díjas alkotás. Zárásként pedig a számomra még fekete ló A leleményes Hugó, mely Scorsese részéről kicsit érthetetlen alkotás, agyon is szórták a jelölésekkel, melyek inkább tűnnek a név iránti hódolatnak.