Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kritika: Transformers: A kihalás kora

Elérkeztünk a nyár talán legtöbbre hivatott versenyzőjéhez, a Transformers: A kihalás kora alcímű fejezethez, mely egy új trilógia megágyazója is egyben. Emberi szereplők terén cska újdonsággal találkozunk, míg Autobotok és Álcák terén csak hellyel-közzel ragadhat el minket az újdonság varázsa. Ha már úgyis egy évvel több ideje volt a megszokotthoz képest Michael Baynek a filmre (a robotos filmográfia-szakasz közé ékelve a Pain & Gaint), így részemről magasabb elvárásokkal is álltam a filmhez.

0 Tovább

Kép-halom: Transformers: Age of Extinction

Az Empire magazin legújabb számában érkezett pár forgatási kép a legújabb Transformers-filmből. Rajta Mark Wahlberg, Nicola Peltz, Jack Reynor, Optimus Prime kamionként és a rendező Michael Bay. A képek minőségéért elnézést, de szkennelve került ki a Comingsoon.netre is. Amerikai bemutató 2014. június 27., nálunk egy nappal korábban.

0 Tovább

Poszter, trailer: Lone Survivor

Peter Berg nem pihent sokat, hiszen a tavalyi Csatahajó után ismét militáris környezetbe csábítja rajongóit. Ugyan sok hideget kapott az a megmozdulás, látvány és itt-ott stílus miatt egyértelműen nagy dobás volt, még ha színészileg nem sikerült senkinek sem maradandót alkotni - na meg a 21. századi torpedó-játék katonai értelmezése is kiverte a biztosítékot nem kevés embernél. Ehhez képest most egy kevésbé szép igaz történetet kapunk, egy 2005-ös, kudarcba fulladt bevetést örökítettek meg nekünk. Négy SEAL-katona az a feladatot kapja, hogy iktassák ki az egyik legfőbb talibán vezért, Ahmad Shah-t. A bevetés kudarcba fullad, egyedül Marcus Lutrell (Mark Wahlberg) marad életben, míg társai mind odavesznek. A színészek közt viszontláthatjuk Berg kedvencét, Taylor Kitsch-et, de jön még Eric Bana, Ben Foster, Emile Hirsch. Igazi katonai drámának nézünk elébe, legalábbis az előzetes a zúzás mellett ezt is kiemeli nekünk.

0 Tovább

Poszter: Pain & Gain

Michael Bay várva várt izommozija már a kertek alatt, már az amerikai bemutatót illetően, kint ugyanis április 26-ával kerül bemutatásra, míg itthon egészes augusztus 8-áig várnia kell a rajongóknak. Dwayne Johnson és Mark Wahlberg adott, azonban most már Anthony Mackie is teljes mellszélességgel helyet kapott a poszteren. Istentelenül messze ez a magyar bemutató még!

0 Tovább

Trailer: Pain & Gain

Megérkezett egy hosszú, R-besorolású mozgókép-halom Michael Bay low-budget testépítős agymenéséhez, melyben Dwayne Johnson és Mark Wahlberg játsza a főszerepet - Macklemore & Ryan Lewis: Thrift Shop a végére. Hazai bemutató augusztus 8., magyar cím Izomagyak...

0 Tovább

UIP-hírek

Anne Hathaway-ben a férje tartotta a lelket

Hetekig szinte kizárólag zabkásakrémet evett Anne Hathaway, hogy gyorsan le tudjon adni 12 kilót A nyomorultak főszerepe miatt. Az egyébként is vékony színésznőtől ugyanis azt várták el, hogy halál közeli látványt nyújtson Fantine, az éhező prostituált szerepében. A színésznőnek a haját is egészen rövidre vágták. Hathaway a decemberi Vogue-nak adott interjújában elárulta, hogy vőlegénye, Adam Shulman - aki azóta már a férje - tartotta benne a lelket a forgatás alatt, mivel a súlyos táplálékmegvonástól és a szerep okozta feszültségtől teljesen maga alatt volt.

"Hetekbe telt, mire újra össze tudtam magam szedni - mondja a színésznő. - Először akkor adtam át magam ennyire egy szerepnek, amikor a Rachel esküvőjét forgattuk, csakhogy akkor nem volt senki, aki segített volna visszatérni a normális kerékvágásba. Most itt volt Adam. Pontosan érti, mit jelent színésznek lenni, és mindenben támogat, ami teljesen elképesztő."

(Les Miserables - hazai bemutató: 2012. december 27.)

0 Tovább

UIP-hírek

Keirának Kenre fáj a foga

Keira Knightley amióta az eszét tudja, rajong Kenneth Branagh-ért, ezért vállalta el az új Jack Ryan-film főszerepét. A produkció újraindítja a Tom Clancy regényeiből készített sorozatot, amelynek olyan emlékezetes darabjai voltak Harrison Ford főszereplésével, mint a Férfias játékok és a Végveszélyben. - Ken miatt lettem színésznő, mert az ő filmjein nőttem fel - árulja el Keira. - Az V. Henrik, a Sok hűhó semmiért és a Hamlet, amiket ő rendezett és a főszerepet is ő játszotta, meghatározták a szakmai fejlődésemet. Az pedig direkt poén, hogy az új Jack Ryan-filmet Ken nemcsak rendezi, hanem a rosszfiút is ő alakítja.

Branagh személyén kívül van még egy oka, hogy a színésznő Jack Ryan feleségét akarja alakítani. - Amikor kiszálltam A Karib-tenger kalózaiból, annyira csömöröm volt már a szuperprodukcióktól, hogy elhatároztam, jó darabig független filmekben akarok játszani. Ez be is jött, de minden filmben rengeteget szenvedtem, és meghaltam a végén. Most végre szeretnék egy pozitív végkicsengésű darabot, ahol kivételesen nem én pusztulok el, hanem a rosszak.

A színésznőt legközelebb az Anna Karenina címszerepében láthatjuk, amely a klasszikus Tolsztoj-regény merészen új megközelítésű feldolgozása.

(Anna Karenina - hazai bemutató: 2013. január)

0 Tovább

Ted

Az idei év talán leginkább várt és legsikeresebb vígjátéka befutott hozzánk, mintegy másfél hónapos késéssel. Ezalatt volt lehetőség felmérni és mérlegelni, egy ilyen sikert elérő alkotás érdekli-e a magyar nézőt. Mert ugye a rendező, Seth MacFarlane személye itthon még mindig csak kevesek előtt ismert, pedig már több mint tíz éve ott van az amerikai televíziózás élvonalában, először a Family Guy, majd az Amerikai fater, végül pedig A Cleveland-show című sorozataival. Ezek mellé még a külföldi celebégetés, a Roast modern kori vezéralakja. Amikor tehát azt olvasod, hogy ez a kissé elmebeteg, tudathasadásos személyiség élőszereplős játékfilmet forgat, melyben egy plüssmackó életre kel, elönt a remény…

Ami negyed óra után semmivé is lesz. Egész egyszerűen ez a játék- és művészi keret nem az az alkotói korlát, ahol MacFarlane érvényesülni tud. Előismeretek nélkül persze abszolút élvezetes az alkotás, azonban annak ismeretében, hogy a sorozatok hangadóinak emblematikusabb alakjai megfordulnak az alkotásban, kifejezetten kiábrándító. Mindaz a poénmennyiség, ami egy húszperces epizódot frenetikussá tesz, egy másfél órás film esetében teljességgel elsikkad. Hiába a hasfalszaggató utalások, a megbotránkoztató, mégis olyannyira jellemző amerikai társadalomjegyek halmozása, ha a keret, a romantikus jellemfejlődés egészestés változata szó szerint sok, nem a túlcsordulás, szimplán az érdektelenség talajára rángatva a filmet.

0 Tovább

Csempészek

Mennyire más a hangsúly, még ha egy átlagember és egy világsztár száját is ugyanaz a mondat hagyja el. Ha én, csóró magyar blogger hazaállítok és otthon elrikkantom magam, hogy vettem egy filmet, az legjobb esetben is valami olcsón megszerzett filmritkaság valamelyik áruházlánc kiárusításán. Ezzel szemben "Marky" Mark Wahlberg beállít otthon, elrikkantja magát, hogy vett egy filmet, az asszony már tudja, nem kidobott pénz az, hanem ügyes befektetés, elvégre Hollywood zsebpénzből veszi az európai filmek megfilmesítését, hogy saját sázja íze szerint elmesélje sokszor ugyanazt a sztorit, csak persze nagyobb költségvetéssel a még nagyobb profitért. Ezzel nincs is baj, így működik a világ, csak elképzelem, nálam otthon mit szólnának egy ilyen törekvéshez, hogy márpedig itten forgatás lesz, a konyhapénzt is be a büdzsébe, mert legálisan megforgatom, emberek munkáját fizetem a kis lelkemet simogató alkotás gyártása során, aminek eredményeképp többszörösét vehetem végül ki, mint színész és producer egyaránt. Hiába, no valakinek nem szar az élet.

A fentebb említett, korában balhéiról ismert rapsztár mára már jelentős befolyással bír Hollywoodban, nem csak a filmes, de a televíziós műfajok közt is sikert aratott már (Entourage, How to Make it in America, Boardwalk Empire - HBO-istálló), majd most már egészestés filmek produceri munkáit is elvállalja, elvégre tudja, bízhat a castingolt színészekben, bár megnézném, milyen az, mikor a producer Wahlberg rendre utasítja a hisztiző színész Wahlberget. Viccet félretéve, ez itt bizony remake, abból is a stílusosra sikeredett fajta.

Excsempész épp öccse lagziján szórakozik, mikor az asszonyka öccse élete elbarmolása címén épp drogfutárkodik, azt is szarul. Marad az adósság, azt is inkább leölik rajtad (elvégre a verésből nem tanulsz, az ölésből még kevésbé fogsz). A jó sógor izzítja a régi bandát, nagy tételben jó amerikai valutának hamisított változatát hajóznák be kicsiny országukba, azonban a helyi elmebeteg kartellfőnök játszmáinak aktív részeseiként belekeverednek a sűrűjébe. A sokat próbált csempész mégsem dőlhet hátra, hisz sürgeti őt az otthoni rém, az igazán rosszarcú helyi keményarc, akit azért sikerül elpicsázni annak kislánya és az egész szomszédság előtt! Az elvesztett fölény okán szorul a hurok, árulnak a barátok és rokonok, itt már csak a kreativitás és tiszta szív viheti győzelemre hősünket!

Wahlberg nem csak ügyes szemmel vette észre az európai kínálat északi irányának eme gyöngyszem-alapvetését, de annál ügyesebben faragta saját tapasztalataira és stílusára. Mintha önvallomást tartana, ha nem is annyira kibeszélőset, mint tette azt Jean-Claude van Damme monogramfilmjében, a JCVD-ben, de azért épp eléggé áthallásos a megjavult, de be nem rozsdásodó keménylegény története. A rendezőnek megnyert Baltasar Kormákur a saját főszereplésével készült Reykjavik Rotterdam remake-jének megrendezésével csak beállt Géla Babluani mögé, aki tengeren innen és túl is letudta ugyanazt a filmet (13), nagyjából ugyanakkora közmegelégedéssel. A színészi gárda nagyszerű, egyedül Kate Beckinsale téblábol olykor félszegen Wahlberg, Ben Foster és Giovanni Ribisi alakításától megilletődve, ami azért jogos is, elvégre a három úriember nagyon ráérzett nemcsak saját karakterére, de a másikhoz való viszonyulásra is. Erős jellemek, akik óhatatlanul egymás végzetét jelentik.

Wahlberg egyre jelentőségteljesebb színész lesz, nem veszíti el a talajt sem a lába alól, mindenhol képes önmagát adni (na jó, azért a Komfortos mennyországbeli séró, meg a Max Payne-adapt kissé elcsúszot, de bocsánatos határokon belül), erőszakos múlt, megjavult ex-rosszarc, aki képes úgy visszamerülni a mocsokba, hogy mindvégig csak a jelen és a jövő boldog ígérete lebegjen a szeme előtt. A héten pedig már a második lemény férfit kapjuk a vászonra, ne csak az ötvenkilós, szupersztároknak kikiáltott hímnemű egyedek legyenek istenítve, itt bizony felsóhajthatnak a családanyák is, nem kell attól tartani, ha felkapják őket ezek a férfiak, nem sérv lesz a vége...

0 Tovább

UIP hírek

Kislányának rendezett Scorsese, Arany Glóbuszt kapott érte

Senki nem lepődött meg azon, hogy Martin Scorsese nyerte idén a legjobb rendezőnek járó Arany Glóbuszt, hiszen A leleményes Hugo remekmű a javából. Annál szokatlanabb viszont, hogy legújabb munkája családi film, amelyben a mester azon kívül, hogy szórakoztat, a mozi varázsa előtt tiszteleg. Scorsese egy látványos kitérő erejéig letért tehát arról a négy évtizedes útról, amelyen számtalan díjat gyűjtött be magának. A leleményes Hugoban nem lőnek halomra pókerező maffiózókat a füstös alagsorban, nem találkozunk a kedvenc színészekkel, Robert de Niróval, Joe Pescivel, de még a legújabb favorittal, Leonardo DiCaprióval sem, a helyszín sem Little Italy vagy Las Vegas, hanem Párizs, a főhősök pedig egy kisfiú és egy kislány, no meg a filmművészet egyik atyja, George Méliés.

– Az a helyzet, hogy végre szerettem volna egy olyan filmet csinálni, amit a 12 éves kislányom, Francesca is megnézhet – mondja Martin Scorsese. – A legtöbb munkámat ugyanis még nem láthatta, annyira kegyetlenek: folyik a vér és mindenki csúnyán beszél. Francescával jó barátok vagyunk, rengeteg időt töltünk együtt, ezért munka közben egy kicsit az ő szemével is láthatom a világot.

Scorsese Brian Selznick nagy sikerű meseregényét adaptálta. Hugo Cabret egy árva kisfiú (Asa Butterfield), aki a harmincas évek Párizsában él egy pályaudvaron. Megismerkedik egy kislánnyal (Chloe Grace Moretz), ő Georges Méliés (Ben Kingsley), a filmművészet nagy úttörőjének keresztlánya. A nagy találkozás szédületes események láncolatához vezet, amelynek eredményeként a gyerekek nem csupán a mozi mágiáját fedezik fel, de kiderül, milyen üzenetet hagyott hátra Hugo elhunyt édesapja egy robotszerű szerkezet, az automaton segítségével.

(Hugo – hazai bemutató: 2012. február 23.)

 

Wahlberg vérszemet kapott      

Már első négy napi bevételével nyereséges Mark Wahlberg legújabb akció-thrillere. A Csempészek 25 millió dollárból készült, és eddig 28,8 milliót hozott. Nem csoda, hogy a film sztárja, aki egyben az egyik producer is, roppant elégedett, és már a továbblépésen töri a fejét. – Már egy ideje azon töröm a fejem, hogy meg kellene próbálkoznom a rendezéssel – mondja az egykori rapper és modell. – Nem kell megijedni, egyelőre csak egy könnyed vígjátékot vállalnék be, aztán jöhetnének a komolyabb dolgok.  

Wahlberg egyébként karrierje legjobb nyitását produkálta aCsempészekkel, ezzel még erősebbé vált pozíciója Hollywoodban.

(Contraband – hazai bemutató: március 22.)

 

Drew Barrymore nagy, fehér ruhás esküvőt akar      

Harmadszor készül férjhez menni Drew Barrymore, és szentül elhatározta, ezúttal nem fogja elszúrni. Korábbi két házasságkötését ugyanis elkapkodta, csúnya véget is értek. – Nem fog elvonulni valamilyen távoli helyre, és nem csak a szűk családi kör lesz jelen. Drew most igazi, eget rengető esküvőt akar, ahol klasszikus fehér ruhában mondhatja ki a boldogító igent – meséli a színésznő egyik barátja. – Teljesen odáig van, hogy a párjának milyen rendes, összetartó családja van, és boldog, hogy ő is közéjük tartozhat. Úgy érzi, most végre hazatalál.

Drew azt is fontolgatja, hogy vőlegénye, Will Kopelman kedvéért áttér a judaizmusra, ennek a fiatalember családja is nagyon örülne. Az esküvőt nyárra tervezik, Drew már javában írja a vendégek több száz fős listáját.

A színésznőt legközelebb a Mindenki szereti a bálnákat című filmben láthatjuk. A produkció egy 1988-ban megtörtént eset alapján készült. Alaszka partjainál egy bálnacsalád a jég fogságába esett, és példátlan összefogás jött létre a kiszabadításukra: nem csupán a helybeliek és a környezetvédők, de a szovjet és az amerikai hadsereg is mindent megtett, hogy a cetek hazatérhessenek. Drew Barrymore egy lelkes környezetvédőt alakít, aki bálnamentés közben felújítja romantikus kapcsolatát a helyi tévériporterrel (Jack Krasinski).

(Big Miracle – hazai bemutató: 2012. február 23.)

 

Kristen Stewart megvilágosodott         

Korábban azt mondta Kristen Stewart, nem sokat ért a divathoz, és a parfümök sem érdeklik, most viszont azt nyilatkozta, mindig is a Balenciaga friss illatai álltak hozzá a legközelebb. A hirtelen fordulatnak talán köze van ahhoz, hogy a fiatal színésznő a Balenciaga új parfümének arca lett. A jó nevű spanyol cég kreatív igazgatója, Nicolas Ghesquiere szerint azért esett választásuk Kristenre, mert progresszív karakter, így megfelelő példakép a megcélzott fiatal közönség számára. – Kivételes érzékenységével és intelligenciával kifejezi az új Balenciaga parfüm modernségét – foglalja össze a lényeget a kreatív igazgató.

Kristen egyébként nem vette el mások kenyerét, mert a Balanciaga Paris arca továbbra is Charlotte Gainsbourg marad.

Kristen Stewart legközelebb páncélos-kardos Hófehérkeként tér vissza a népszerű Grimm-mese akciófantasy változatában, a Hófehér és a vadászban.

(Snow White and the Huntsman – hazai bemutató: 2012. május)

0 Tovább

Prolihisztor

blogavatar

Szelektált válogatás egy harmincas webpolgár gondolataiból, filmes írásaiból. Vélemény-folyam, mely műfajokhoz és témákhoz nem, csak személyhez kötött.

Utolsó kommentek