Salma Hayek nem győzte püfölni Beniciót

Hanyag rendezővel nem jó dolgozni, és ennél csak egy rosszabb helyzet van: ha a mester tökélyre törekszik. Így jártak a Vadállatok színészei is, mert Oliver Stone jó sokszor fölvette ugyanazokat a jeleneteket, hogy a vágószobában kedvére variálhasson. A rendezői perfekcionizmus legnagyobb áldozata talán Benicio Del Toro lett a Vadállatok forgatásán: az egyik jelenetben Salma Hayektizenhétszer ütötte arcon teljes erőből. Stone végül elégedett lett a felvett jelenetekkel, Del Toroviszont annál kevésbé, mert szerinte Salma amilyen pici, olyan nagy sallert tud lenyomni. - Végül is nincs min csodálkozni, Salma hazája, Mexikó számos kiváló bokszolót adott a világnak - nevet utólag az Oscar-díjas színész.

Vadállatokban Salma Hayek egy mexikói drogkartell főnökét alakítja, Benicio Del Toro pedig az alvezére, akit a drogbárónő gyakran bántalmaz fizikailag és lelkileg is, amikor elégedetlen a munkájával.

(Savages - hazai bemutató: most csütörtökön!)

Amit nem mersz megmondani a saját anyádnak

Terápiás célból készült a Szekatúra című vígjáték, vallja be a rendező, Anne Fletcher. - Igyekeztem mindent belerakni ebbe a filmbe, amit nagyon szeretnék elmondani az anyámnak, de nem merem belemondani a szemébe, hiszen mégiscsak az anyám - mondja Fletcher.

Szekatúrában egy fiatal feltaláló (Seth Rogen) és hiperaktív édesanyja (Barbra Streisand) átszelik Amerikát, és egymás idegeire mennek, amíg rá nem jönnek, hogy annyi szenvedés után érdemes új alapokra helyezni a kapcsolatukat. Fletcher kezdettől tudta, hogy kiket akar főszereplőnek, de nem volt könnyű dolga a két színész meggyőzésével. - Barbrát több mint egy évig győzködtem telefonon, mire hajlandó volt igent mondani - árulja el a rendező.

Rogennel viszont más volt a baj: még életében nem szerepelt nem korhatáros vígjátékban, és nehezen szokta meg, hogy a Szekatúrában nem olyan infantilis felnőttet alakít, mint mondjuk a Felkoppintvavagy A 40 éves szűz című vígjátékokban. - Ebben a filmben Barbra a legidegesítőbb karakter, nem én, ezért vissza kellett fognom magam, hogy ki tudjon bontakozni. Az viszont segített, hogy a filmbeli anyám is nagyjából olyan fárasztó, mint az igazi, ezért teljesen otthon éreztem magam a forgatáson.

(The Guilt Trip - hazai bemutató: 2013. március)

 

Közel már a világvége

Hamarosan beköszönt a világvége - szerencsére csak a mozikban, legalábbis egyelőre. Edgar Wright rendező ugyanis elkezdte a The World's End című filmjének forgatását, amely trilógiává egészíti ki aHaláli hullák hajnalával megkezdett és a Vaskabátokkal folytatott sorozatot. Ha Edgar Wright rendez, a két főszereplő természetesen Simon Pegg és Nick Frost, akik, ki hinné, ősrégi ivócimborákat alakítanak. A történet szerint a két cimbora és barátaik hajdanán eposzi méretű tivornyát zavartak le a Világvége nevű hírhedt kocsmában, és a cselekmény elején elhatározzák, hogy megismétlik az egykori bravúrt. A pia gyorsan fogy, ám hőseink csakhamar rádöbbennek, a tét nem csupán az, hogy heveny alkoholmérgezés nélkül megérjék a másnapot, hanem nem kevesebb, mint az emberiség sorsa forog kockán.

Az alkotók nem árulják el, hogy milyen katasztrófa fenyegeti az emberiséget, csupán annyit közölnek, hogy ezúttal a társadalmi science fiction műfaj szabályait készülnek a talpáról a feje tetejére állítani, ahogy tették korábban a zombifilmmel (Haláli hullák), majd a misztikus thrillerbe oltott akciófilmmel (Vaskabátok).

Szerencsére nem kell megvárni a világvégét, ha Simon Pegget akcióban akarjuk látni, mert hamarosan visszatér az új Star Trek jó humorú fedélzeti mérnökeként, szintén jelentős részt vállalva az emberiség megmentéséből.

(Star Trek Into Darkness - hazai bemutató: 2013. május)