Úgy néz ki az, eheti premierekkel kapcsolatban a plakát lesz az első, ami kiveri a... biztosítékot. Míg a titánok barom szövegekkel rettentettek a standieken, addig szegény szerencsétlen Daniel Radcliffe hézagos arcszőrét és bántóan kék lézerszemét választották a hazai forgalmazás népszerűsítéséhez, szemben az általam is választott, sokkal hatásosabb és stílusosabb, a filmhez is jobban passzoló plakát helyett. Anélkül azonban, hogy lelőném a film "nagy" poénját, mondandójának és titkának lényegét, legyen elég annyi, ez a fotó illik a filmhez, a leginkább érintett korosztályt emelve a középpontba. Mert ez az alkotás, címében egy nőről szól, a főszerepben egy fiatalemberrel, aki a saját munkája előrehaladtával a helyi gyermekek tragédiájával szembesül, akik pedig a külföldi poszterek és forgalmazók szerint a középpont, amit képviselni kell.

Arthur Kipps (Radcliffe), fiatal és özvegy családapa, aki jogászként kénytelen a vidéki faluba felvonatozni, hogy az ügyvédi iroda volt ügyfelének öröksége körüli papírmunkákat elrendezze. A falusiak cseppet sem nézik jó szemmel a dolgos fiatalembert, aki órákat tölt az elátkozott házban, vizionálva a mocsárban egy fekete ruhás nőt. A nőszemély története a papírokból és a falulakók babonáiból körvonalazódik: a nőtől először elvették gyermekét, majd annak halálakor átkot szórt azokra, akik ki sem emelték a mocsárból a gyermek tetemét. A nő halála után pedig, az átok szerint, a környékbeli gyermekek hullanak szépen sorban, furcsa "öngyilkosságokba" sodródva. Arthurnak sietnie kell a megoldással, ugyanis fia és annak nevelőnője a hétvégére utána utazik a vidéki Angolhon eme gyöngyszemébe.

Van egy olyan érzésem, hogy nem feltétlenül ezt akarták a filmmel elérni. Na nem bevételi oldalról, ott szép sikert ért el ez a posztPotter-alkotás (30 millió dollár teljes költségre 120 millió bevétel), csak olyan unottas az egész. Elképesztően tradícionális látványvilág mellé sajnos csak a távol-keleti horrorok 2000-es évek elején unásig amerikanizált rémisztgető stílusát tudták társítani. Nem mondom, hogy rossz volt, de aki látta anno A szem 1-2-t, annak csak a fásult megtekintés maradt. Nem tudott lenyűgözni Radcliffe játéka sem, mert bár elfogadható, amit a vásznon produkált, összességében mégsem dob hátast tőle az ember. Kezdve azzal, hogy 22 éves korára is csak egy növésben visszamaradt kamasz érzetét kelti az olyan férfiak mellett, mint Ciarán Hinds Mr Daily szerepében, aki egyszerűen agyonnyomja a jelenlétével, úgy eltörpül mellette ez a Radcliffe-gyerek. Hiába világsztár, egyszerűen össze kell kapnia magát, ha testi adottságai ellenére is ki akar emelkedni, amire talán a Kill Your Darlings lehetőséget biztosít jövőre, a meleg beat-költő, Allen Ginsberg megformálása hozhat ennyit a konyhára.

Ezek után pedig csak erősödik az emberben az érzés, hogy hiányzik egy igazán kemény és kultikus thriller, amivel ismét életet lehelhetnének a műfajba, nem csak a B-vonal alatti szintet gazdagítani.