Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Téka-fika: Hibátlan előadás

A Hobbit-trilógia is a végéhez ér bő egy hónap múlva, így eszembe ötlött, vajh mi is lett a jó Frodóval. Elijah Wood ugyan még epizodistaként fel-feltűnik mind a három részben, de ezt leszámítva szépen átnyergelt a kisebb költségvetésű filmek világába. Az emlékezetes Sin City-beli mellékszerepe (ő a kannibál Kevin - az egyik legjobb karakter) óta azonban a hazai nézők szeme elől szinte teljesen eltűnt, hiszen nagyobb animációs filmek esetében csak a szinkronszínészek listáját erősíti. A mostanra zömében a thriller és horror műfajával érezhet alkotói közösséget, a 2012-es remek horrorremake, a Maniac után ez a filmje 2013-ban készült el, és elődjéhez képest nagy csoda, hogy legalább DVD-n bemutatásra kerül nálunk. Mire ezt megnézhetjük, Amerikában már a soron következő Open Windows című thriller csábítja a nézőket az ex-pornós Sasha Grey oldalán. 

Jelen alkotásban Wood Tom Selznick néven egy valaha jobbra érdemes zongorista-fenomént alakít, aki a nagy visszatérésre készül felesége támogatásával. A fellépésen elhunyt mentorának ritkaságszámba menő zongoráján kell játszania, de hogy még jobban növeljék a lámpalázát, a zeneszerző egykori mentor legnehezebb darabját is el kellene játszania. De hogy ne legyen a több száz néző okozta stressz is elegendő, egy mesterlövész-puska távcsövén keresztül figyeli őt egy megszállott rajongó, aki a tökéletes előadásra akarja sarkallni. Persze megtudjuk, anyagi motiváció is van a háttérben, de az egész estés előadás alatt kialakuló élet-halál harc kiszámítható végkimenetele csak közepes feszültséget generált már 2013-ban is.

Az előzetes alapján kicsit nagyobb feszültségre számítottam, a végén felsorolt vélemények alapján pedig úgy éreztem, sokan csak nyugtázták, hogy a Maniac után Wood megint európai koprodukciós filmben szerepel. A megtekintés után határozottan azt érzem, valamit félreértettek az emberek, ez a film nem jó, sőt! Egyenesen idegesítő Tom karaktere, az idegeskedő és hitehagyott kisemberből kézremegés nélküli profi válik, csak mert megfenyegetik a felesége megölésével. Az, hogy egy távcsöves puskán nem látni, hogy sms-ezni próbál, hogy bedugja a kotta alá a világító telefont, kissé felszínes problémakezelésnek tűnik. Ugyan a Fülke sem vált klasszikussá, de zsáneren belül messze jobban kezelte a logikai bakikat, a látható ténykedés kontrollálását.

Ezek után a színészi játék is felületes, Wood nem tudta eléggé beleélni magát a rettegő, de egyre tudatosabbá váló karaktere bőrébe. A vonzó és tehetséges feleség szerepében Kerry Bishé ugyan cuki és szemet gyönyörködtető jelenség, de ennél nem több, nem érezni, miért is kellene megmenteni - a nyilvánvaló biológiai szükségszerűségek mellett. A puska túlvégén sokáig csak hang, majd pár percig az "üldözési jelenetben" fizikálisan is jelen lévő John Cusack érdekes választás volt, de cseppet sem emlékezetes. Sebaj, ezt is beírhatja az önéletrajzába, ha már a Hot Tub Time Machine (Vissza a jelenbe) váratlan sikere kevésnek bizonyulna számára. Akinél örültem a viszontlátásnak, az Alex Winter, aki Bill volt a Bill és Ted-filmpárosból. Ugyan ő sem volt olyan egetverően meggyőző végrehajtó, de személy szerint nagyjából azóta nem is láttam vásznon, még ha ez a vászon csak a négy fal közötti.

AKik azonban nem kerülhetik el a kritikai felelősségre vonást, az a rendező Eugenio Mira és a forgatókönyv írója, Damien Chazelle. Kettejük munkássága az, ami egyszerre akarná egyik kezével erővel megtölteni, majd a másikkal ki is herélni minden egyes szituációt. Mira egyáltalán nem képes kilépni a középszerű megoldásokból, sok gyors vágással igyekszik elfedni a logikátlan és unalomig ismert kliséket. Az ő pályafutása nem is ígér mást, de Chazelle már más tészta. Arról beszélünk, aki ugyanebben az évben a Whiplasht vitte vászonra a saját korábbi kisfilmje alapján. Az eddigi visszhangok alapján az egyik legjobb zenés témájú dráma lett zseniális sztorival, hangulattal és színészi alakításokkal. Ehhez képest itt is megvolt a lehetőség, de csak egy üresnek ható, kötelező kör jellegű szkriptet rakott össze, ami csak egy strigulává válik a nézői megtekintés után.

Egy sokkal többre hivatott alkotógárda (mínusz a rendező) átlagos szintet csak alulról közelítő munkája tényleg csak egyszeri megtekintést érdemel. Rögtön késztetést érezne az ember, hogy megnézze a Maniac-et, de azt ugye hivatalosan nem érhetik el a magyar rajongók, míg az Open Windows-ra ki tudja, mennyit kell még várnunk, szintén a hivatalos elérhetőséget nézve. Értékelés: 4/10

0 Tovább

Poszter, trailer: Prisoners

Idén Hugh Jackman is abba a korba lépett, mikor a bosszúszomjas apafigura kötelező darabja lesz repertoárjának. Elrabolják a lányát és hiába csukják le az elkövetőt, kénytelen saját kezébe venni az igazságszolgáltatás kényes ügyét. A nyomozó Jake Gyllenhaal (Detective Loki... komolyan), a feleség Maria Bello, a másik házaspár Viola Davis és Terrence Howard, a gaz gyermekrabló pedig Paul Dano. Szeptember 20-án debütál az amerikai mozikban, hozzánk még nincs dátum. A rendező Denis Villeneuve, akinek munkásságát már a Felperzselt föld című filmben volt lehetőségünk megszeretni.

0 Tovább

Poszter, trailer: Percy Jackson: Sea of Monsters

Még mindig gagyi a kidolgozás, a történet sem egy nagy eresztés, de Nathan Fillion miatt muszáj lesz... augusztus 15-éig várni itthon.

0 Tovább

Karakterposzter: Percy Jackson: Szörnyek tengere

Augusztus 15-én érkezik hozzánk a cseppet sem legendás Percy Jackson kalandjainak második felvonása, ahol már elönt minket a mitológia és a tengervíz egyaránt. A rendező Thor Freudenthal (Kutyaszálló, Egy ropi naplója), a főbb szereplők visszatérnek (Logan Lerman, Sean Bean, Alexandra Daddario, Stanley Tucci, Brandon T. Jackson).

0 Tovább

Szavak akkor és most

Egy politikusnak végképp vigyáznia kell, mikor mit mond, már csak amiatt is, mert nem csak az élő emlékezet, hanem az internet végtelen tárháza is az ármánykodók kezére játszik, ha valakit "elő kell venni". A lentebb idézet mondatok kétségtelenül örök érvényűek, csak az a nem mindegy, hogy elhangzásukkor ellenzéki vagy kormánypárti padsorban talál minket (a múlt felidézése).

 

‎"Ma délre a forint elérte a 300-as euró-átváltási árfolyamot. Senki sem tagadhatja, hogy ez egy lélektani határ. Egyrészt azért, mert a devizahitelesek nehézségeit tovább fokozza, másrészt azért, mert ez az egyetlen szám jól jelzi a kormányzati politika kudarcát."

Navracsics Tibor 2009. február 3-i sajtótájékoztatóján

0 Tovább

Eurocine 27 a Belvárosi Moziban

Első alkalommal kerül megrendezésre Magyarországon Európa tradicionális filmszemléje, az EuroCine 27, a vetítések első állomása Szeged. Az Európai Bizottság által koordinált rendezvény hazai megrendezésének uniós elnökségünk adott apropót, így az ezen félév által kiemelten kezelt témák filmes feldolgozásaiból is merít a szemle filmfelhozatala.

Európa 2004-ben ünnepelte 10 új tagállam csatlakozását, mellyel egy időben az EuroCine 25 is útjára indult, azzal a céllal, hogy az európai kreatív filmgyártás kiemelt figyelmet kaphasson. Ma, hét évvel később és két újabb tagországgal bővülve, az EuroCine 27 egy kihagyhatatlan eseménnyé vált, amelyre idén Magyarországra érkezik Európa minden szegletéből egy-egy filmkülönlegesség.

A filmfesztivál idei termése hosszas válogatás eredménye. A felsorakoztatott alkotásokat az érdeklődők április 14. és május 13. között tekinthetik meg három magyar nagyvárosban, Budapesten, Pécsett és Szegeden, valamint öt európai fővárosban.

A válogatás során olyan újdonságok kerülnek bemutatásra, melyeket Magyarországon még nem játszottak korábban.

A fesztivál egy kétnapos szegedi vetítéssorozattal indul április 14-én. Egy héttel a szegedi vetítések után következik a 2010-ben Európa Kulturális Fővárosának szerepét betöltő Pécs, ahol az Uránia Filmszínház ad otthont további nyolc nemzetközi film vetítésének.

Az EuroCine 27 utolsó állomásának a budapesti Corvin Mozi ad otthont, ahol a fesztivál valamennyi alkotását levetítik. Május második csütörtökén és péntekén az igazán kitartóak a délutáni óráktól egészen késő estig válogathatnak igazi ínyencségek közül.

A magyar EU-elnökség egyik fő célkitűzése a Bizottsággal karöltve egy roma keretstratégia kidolgozása az európai cigányság integrációjának elősegítése érdekében. A témához szorosan kapcsolódik Tony Gatlif alkotása a Liberté című francia film, amely május 9-én a Corvin Moziban kerül bemutatásra. A vetítést követően az érdeklődők a film és a téma szakértőivel folyatott vitafórumon is részt vehetnek.

A filmrajongóknak tehát érdemes lesz az elkövetkező hetekben sűrűbben böngészni a programfüzeteket és a megnevezett mozik műsorát, mert eddig még be nem mutatott, igazi európai fesztiválfilmek érkeznek, baráti jegyáron.

A szegedi Belvárosi moziban április 14-15-én lesz az EuroCine 27 Fesztivál.

Program:

14. csütörtök

16.30 óra: THE OVER THE HILL BAND (Meisjes) – 2009, színes belga film, rendezte: Geoffrey Enthoven, 100 perc

18.30 óra: PLATO’S ACADEMY (Akadimia platonos) – 2009, színes görög film, rendezte: Filippos Tsitos, 103 perc

20.30 óra: TEARS OF APRIL (Kasky) – 2008, színes finn film, rendezte: Aku Louhimies, 115 perc

 

15. péntek

16.30 óra: EAMON – 2009, színes ír film, rendezte: Margaret Corkery, 86 perc

18.30 óra: LANDSCAPE NO 2 (Pokrajina St. 2) – 2008, színes szlovén film, rendezte: Vinko Möderndorfer, 90 perc

20.30 óra: AUTUMN BALL (Sügisball) – 2007, színes észt film, rendezte: Veiko Ounpuu, 123 perc

0 Tovább

Szövegértelmezés

A Népszabadság Online oldalán megjelent egy cikk Navracsics három hazugsága címmel. A cikk a közigazgatási miniszter nyilatkozatát idézi, mely Orbán Viktor miniszterelnök uniós székfoglalójának fogadtatására és eseményeire reagál. A cikk helytállóan felveti a problémás részleteket, de előbb lássuk magát a nyilatkozatot.

"A jogszabály belekerült abba a pártpolitikai mezőben zajló vitába, amely egész Európában a jobbközép és a baloldal között folyik, hiszen míg az EP-ben felszólalók közül a néppárti képviselők támogatásukról biztosították mind Magyarországot, mind pedig a magyar médiatörvényt, addig az európai baloldal képviselői, a szocialisták, a liberálisok és a zöldek általában támadták."

0 Tovább

Daniel Cohn-Bendit kiosztja Orbán Viktort

Sokszor megkapják a nem kormánypárti szimpatizánsok és gondolkodók, hogy Európán belül csak ők szítják az indulatokat a második Orbán-kormány ellen (ld. a médiatörvény nemzetközi visszhangjának kormányzati megítélése...).

A mostani videón Daniel Cohn-Bendit, a Zöldek-Európai Szabad Szövetség Képviselőcsoportjának elnöke tart egy emlékezet-felfrissitő kiselőadást a magyar miniszterelnöknek múltról, jelenről és demokratikus ismeretekről.

A videó magyar felirattal itt található meg.

0 Tovább

Prolihisztor

blogavatar

Szelektált válogatás egy harmincas webpolgár gondolataiból, filmes írásaiból. Vélemény-folyam, mely műfajokhoz és témákhoz nem, csak személyhez kötött.

Utolsó kommentek