Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hír-halom

1. A csodálatos Pókember folytatása Brazíliában a következő alcímmel fog futni: The Amazing Spider-Man: Rise of Electro. Előre félek, ha így marad, mily csorbulás fog bekövetkezni a magyar keresztelés során...

2. Megkaptuk az első előzetest Forest Whitaker és Anthony Mackie új filmjéhez, a Repentance-hoz. A sztori szerint Mackie egy életmód-tanácsadó sikerkönyv szerzője, akinek a segítségét kéri az egyik rajongója, Whitaker. A segítség kicsit más jelentéssel bír a két férfi számára, így az emberrablást és gyilkosságot sem nélkülöző macska-egér harc veszi kezdetét, melynek a lényege: Smile! (Mosolyogj!)

0 Tovább

22 Jump Street VS Jean-Claude Van Damme

Nagyban forog A kopasz osztag folytatása, azonban ők sem mehettek el szó nélkül JCVD zseniálisan ihletadó Volvo-s reklámja mellett. Jelen esetben az étkezési kocsik precizitására hívják fel a figyelmet, nem kicsit rendhagyó módon!

0 Tovább

Poszter, trailer: Best Night Ever

A női egyenjogúság megköveteli, hogy a gyengébbik nem is megkapja a maga tróger filmjeit, amik mind az eksüvők lázában készülnek: Koszorúlányok (2011), Lánybúcsú (2012). Mostanra pedig már ötlet híján az összes ocsmányságot összeollózzák, amit cska látni sikerült, de nem csak ebben a témában. Jön itt Borat-kikacsintás, Másnaposok-klisék, minden, amin csak röhögtünk az elmúlt években. A rendezés és a forgatókönyv a Jason Friedberg - Aaron Seltzer páros lelkén szárad, akiknek olyan kiemelkedő alkotásokat köszönhetünk, mint a Spárta a köbön, Katasztrófafilm, Vámpíros film - minden, ami paródia és film van a címében nagyjából tőlük ered. Ezek után nemhogy nagy elvárások nincsenek, de előrevetít valamit egy tény: december 26-ától iTunes és VOD-terjesztéssel indul, mozikba csak január 31-én kerül majd. Arról nem beszélve, hogy a rendezők nevét csak a stáblista végén dobják be, a poszteren is inkább a producerek sikereit emelik ki... Csak nem szégyenlős lett valaki Hollywoodban?!?!

0 Tovább

Karakterposzter, A hobbit: Smaug pusztasága

5 új karakterposztert kaptunk 6 szereplőről a december 12-ei premierhez.

0 Tovább

Trailer: Noé

Megérkezett a közepes érdeklődéssel és sok negatív felvetéssel övezett Noé teljes előzetese. Igaz, ami igaz, nem lehet újat mondani a sztoriról (bár megpróbálják), a látvány pedig kérdőjeles egyelőre. A CGI-állatok vonulása remélhetőleg sokat fog javulni márciusig, mert így elsőre az a leggyengébb láncszem. Aronofsky vezénylése alatt remek színészgárda jött össze, a kifogás nem is aktor-oldali lesz. Valószínűleg Roland Emmerich eközben a fejét veri a falba, hogy ezt a ziccert kihagyta.

0 Tovább

Poszter, teaser: Noé

Darren Aronofsky sokak meglepetésére a Fekete hattyú után igazi nagyköltségvetésű hollywoodi darabhoz adja a nevét, mellyel négyévnyi kihagyás után láthatunk majd magyar idő szerint március 27-én újabb alkotást a neves rendezőtől. Noé története merész vállalkozásnak hat, elvégre egy biblikus apokalipszis-történettel van dolga, ráadásul a hírhedten nehezen kezelhető Russel Crowe-t választotta címszereplőnek. Hozzá jött még Jennifer Conelly, Logan Lerman, Emma Watson, kész is a stáb nevesebb része. Az eddigi teaserek alapján a látvánnyal nem lesz gond, de pletykálják, a sztorival bőven lesz... Mindezek ellenére várjuk az első teljes előzetest, addig pedig az épphogy félpercnyi, de három felvonásos teaserekkel kényeztessük magunkat.

0 Tovább

Poszter, trailer: Contracted

Horror terén erőteljes csalódás tölt el, ha csak az elmúlt pár év termésére gondolok. A mainstream vonal (ld. Paranormal Activity és társai) egyszerhasználatos elemeket fokoz a végtelenségig, a különc mesterek (mint Rob Zombie - Halloween-remake, The Lords of Salem) pedig nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket. Idén istenítette a szakma és a közönség a Démonok között című alkotást is, én meg csak húztam a számat, hogy oké, egyszer meg bírtam nézni... Ezek után mindig üdvözítő, ha a Rec-hez hasonlóan új perspektívát emelnek a műfajba, még ha ott sem képesek ellenállni a pénzcsap csábító folyásának. Eric England filmje a nemi erőszakot emeli horrorisztikus magasságokba, melynek köszönhetően a szexuális úton terjedő fertőzések gennyes világába merülhetünk el, annak lelki és testi mocskában megmártózva. Ezek után, ahogy az előzetes záró sorai ígérik, kétszer is meggondoljuk, kivel fekszünk össze...

0 Tovább

Poszter, trailer: A beavatott

Aldous Huxley Szép új világ című kötete új burokban... cöcöcö. Viccet félretéve, nem kis átfedésekkel érkezik ez a könyvadapt, melynek eredetijét Veronica Roth írta. A sztori szokás szerint szegmentált társadalmi utópia, melyben a fiatalok választás elé állnak - de persze itt is lesznek lázadók, akik az egyik tehetséges lányt soraikba felvéve új lehetőséget kapnak a szembenállásra. Lesz itt Éhezők viadala és Burok-áthallás, az előzetes alapján pedig nem jósolnék neki sok jót - csak olyan pályára saccolok, amit A végzet ereklyéi futott be. A trailer megtalálja a célközönséget, a poszter azonban inkább taszít, ez a mesterkéltség még jobban elveszi az ember kedvét a majdani mozilátogatástól. Március végéig, április elejéig még vacillálhatunk, aztán marad a házimozi...

0 Tovább

Kritika: Thor: Sötét világ

Világokat rengető módon dübörög a Marvel Phase 2 alcímre keresztelt második felvonása, melybe Vasember kicsit erőtlenül, szinte már bádogemberi esetlenséggel mentette meg a nőjét és a saját becsületét, na meg termelt laza 1,2 milliárd dollárt világszerte. Persze, a pénz szentesítette az eszközt, melynek egyik részeként a stúdió könnyedebbre veszi a figurákat, bebetonozva a szembenállást Christopher Nolannel és Batman figurájával, a DC sikerkovács párosával (ami már trió a sikeres Superman-reboot után) szemben. A már említett Vasember lazasága belopta magát a mozirajongók szívébe, Amerika Kapitány jégmezőkön túli lojalitása lenyűgözheti a patriótákat, a csapatfilm szimplán csak egyesítette az összes karakter erényét. Thor pedig a maga isteni mivoltának pátoszától terhesen érkezett el a legújabb kalandok mezejére, ahonnan már nincs visszaút.

A világok harca (höhö, nem Welles) lassan a végére ér, a Loki gerjesztette hullámok elcsitulni látszanak, az asgardi erők (élükön Thorral) megfékezték a harcokat mindenhol. Közeledik azonban egy 5000 évente előforduló együttállás, aminek révén a világok átjárhatóvá és ezáltal egyszerre leigázhatóvá válnak. Ezt használná ki a sötétség utolsó (?!?!!?) nagy alakja, Malekith, hogy az általa kreált végtelen energiával, az Aetherrel elpusztíthassa a világokat, újra elhozva a sötétség idejét. Mindez azonban a semmiből felkészületlenül éri az asgardiakat, mert az ő tudomásuk szerint az összes sötét erő elpusztult akkor, mikor Odin apja, Bur elpusztította a sereget és velük együtt az Aethert is. A még mindig lehegerlően izmos Thor pedig magához karolja kedvesét, Jane Fostert és szembeszállnak a végtelen erővel, melyet még nagyapja sem mert elpusztítani.

A látvány lenyűgöző, a különböző világokba nyert betekintések káprázatosak, a csatajelenetek, főleg Asgard ostroma lehengerlő – nem csoda, hogy csak némi villám és pöröly állította meg az inváziót. A poénokra néhányan érzékenyek lesznek, mert egy ilyen fajsúlyú történetbe ez nem fér(het) bele egy pucéran rohangáló fizikus, egy lagymatag felvezetésű „szerelmi” szál, a még mindig csak egyszemélyes főgonosz-állomány pedig már repetitívnek hat. Mégis, a Marvel azért működik ennyire dinamikusan, mert pontosan azt a közönséget találják meg, aki jegyet vált: legyen fiatal vagy korosabb, férfi vagy nő, mindenki megtalálja a saját igényének valót. Érződik a fejlődés, hiszen Kenneth Branagh rendezésének színpadiassága és modorossága csak nyomokban fedezhető fel, másrészt az új rendező Alan Taylor korábbi munkássága, a Trónok harca stílusában és műfajában is illeszkedik Thor történetéhez.

Az emberiség és a Föld eltörpül a 8 másik világ erejével szemben, mégis itt eszkalálódik minden és mindenki, aki és ami képes megmenteni az univerzumot, leselkedjen arra bármilyen veszély. Ezzel a szolidan olvasztótégely mentalitással nem csoda, hogy az egyetemes üzenetű képregény-világ könnyen utat talál a nézőkhöz, mert megerőltetés és direkt szimbólumok nélkül is rajongani lehet a szuperhősökért. Azokért, akik legyen bármilyen erejük is, még nálunk, szimpla halandóknál is esendőbbek és kiszolgáltatottak. Szembe kell nézni olyan vágyakkal, amivel évezredek óta senkinek nem kellett. Hiába van ott kéznél a szépséges Sif, Thor akkor is a földi nőt, Jane Fostert választja, aki mellett nem a dicső harcok, hanem a szorgos hétköznapok várják – már amikor jön és egyik évben szólóban, a rá következőben pedig csapatban ment meg mindannyiunkat. Jogos a polemizálás, vajon miért választja egy istenség a halandóságot és az egyszerűséget a halhatatlan dicsőség helyett, de itt már a karakter és a történetek felének a létjogosultságát kérdőjelezzük meg. Ez egy döntés, amit el kell fogadni – persze kritizálhatunk, mint minden, egyéni vélemény alapján hibás döntést.

Ami miatt még mindig a DC élvezi az előnyt, az a következetesen sötét tónus, mely nem fér bele a Marvel univerzumába - a két istálló karaktereinek különbsége is ebben rejlik. Amennyire sötét és folyamatosan fájdalmas a DC világban a küzdelem, addig a Marvel minden erőfeszítés mellé prezentál egy vidám vagy legalább önmagában pozitív cselekményt. Ld. Pókember állandó humorizálása, Thor színpadias, sármos megjelenése, Amerika Kapitány naiv rácsodálkozása a gonosz erőkre. Egyszerűen ilyen a világ, itt nem lesz alkoholista és önmarcangoló Vasember (bármennyire is várta volna az elfogult rajongó a 3. rész kezdetén), nem fogja Amerika Kapitány kevésbé védelmezni hazáját annak elkorcsosulása miatt. Ideák közti háború ez, melyet anyagilag vitathatatlanul a Marvel nyert meg eddig, míg a DC csak keresgéli saját egységes univerzumához a kulcsot.

A végére maradjon mindenki a helyén, mert két záró jelenet is érkezik, az egyik (az ütősebb) a pofás képregényes behatású stáblista elején, a másik pedig a film legvégén. 8/10, mert egyre jobb a karakter és az őt övező egyéni hangvétel.

0 Tovább

Trailer: X-Men: Az eljövendő múlt napjai

Az ezredforduló megreformálta a képregényfilmek műfaját: 2000-ben mutatták be az első X-Men-filmet, mely révén már nem csak a kockáknak tartott fanok nyáladzottak a Marvel hőseire, hanem az egész világ. Ezt követte a DC is, most már ott tartunk, hogy ezen két istálló filmjei viszik a prímet a bemutatók közt. Ezekre az újabb és újabb folytatásokra, crossoverekre, rebootokra és előzményekre kíváncsi a moziba látogatók többsége (szigorúan mennyiségi alapot véve a jegybevételek alapján). A Marvel csúcsra járatta a Bosszúállók gépezetét, a főbb karakterek sikeres különálló és egybegyűjtött csapatként is megállták helyüket.

Az X-Men kicsit kifújta magát, majd jött a 2011-es előzmény, mely kicsit bővebb távlatokba helyezte a mutáns csapat múltját. Ezt követően egyértelmű volt, ezt az utat kell járni, de hogy volt merszük a Days of Future Past történeteit megfilmesíteni, ahhoz Rozsomák-féle adamantium-tökre volt szükség. Hogy érzékeltessem a kevésbé jártasakkal, az események nagyjából a Felhőatlasz szintjén mozognak, bár egyik karakter sem lesz más nemű a sztoriban, de szervesen összefüggő és három (az előzetesben főleg csak a '70-es évek és a jövő szerepelt) különböző idősíkon játszódó események tanúi lehetünk majd jövő májusban. Eddig minden adott ahhoz, hogy az egyik legjobb képregényadaptot láthassuk, ha engedték Bryan Singert kibontakozni, nem lesz panaszunk.

Update: szinkronosan is bevizsgálható a kevésbé jó angolosoknak

0 Tovább

Prolihisztor

blogavatar

Szelektált válogatás egy harmincas webpolgár gondolataiból, filmes írásaiból. Vélemény-folyam, mely műfajokhoz és témákhoz nem, csak személyhez kötött.

Utolsó kommentek