Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mad Max vs Pitch Perfect

Hektikus időjárással megvert hosszú hétvégén vagyunk túl, amikor a hazai forgalmazók mind a hölgyek, mind az urak jegyvásárló kegyeit keresték, na persze erősen szeparálva. Míg a hölgyek számára A tökéletes hang 2 megtekintése adott enyhet a futószalagon érkező blockbusterek tesztoszteronszagának elviselésében, addig az urak a szuperhősös felhozatalt enyhítve kaptak egy 30 éve várt benzingőzös adrenalinlöketet. Azt el kell ismerni, bőven volt átjárás a nemi szerepek kőbe vésett etalonjaira fittyet hányva, azonban mégis erős a választóvonal a két alkotás műfaji sajátosságai révén elszeparált nemek között.

Elizabeth Banks első rendezői nagyjátékfilmjének a 3 évvel ezelőtti meglepetésszerű sikert arató Tökéletes hang folytatását választotta, ami azért előzetesen huszáros vállalás. A szedett-vedett, messze nem bikinis plakátokról szalajtott lány a capella kórus a diverzitás jegyében megtalálta azt a mélyen rejlő erőt magukban, a csapatukban, hogy országos bajnokságon le tudják győzni az egyazon egyetemről érkező fiúkórust. Eltelt 3 év, a csapat fő tartóoszlopai végzősök, a tehetséges újabb generációs lányokat sikeresen beépítették a csapatba, azonban világméretű botrányt sikerült fazonírozatlan női altestet villantani az Egyesült Államok elnökének születésnapi partiján. A csapatot felfüggesztik, egyetlen esélyük pedig a világbajnokság megnyerése, különben megszűnik a kórus.

A növekvő tétek mellé nem felejtették el a humorfaktort is feljebb tekerni, a nyitó jelenet csak megalapozta, hogy a film cselekménye Koszorúslányok stílusában fog zajlani. Ettől az áthallástól függetlenül sikerült egy nagyszerű ellenfelet találni a Das Sound Machine (továbbiakban DSM) csapata személyében, így az amerikai piac számára is elfogadott ellenségkép most a világháborús időket emelte be a német kórus szerepeltetésével. A dalok terén sajnos nem sikerült megismételni sem az első rész ütős soundtrack-jét, bár a DSM dalai terén csak az angol kiejtés okán lehetett hányérzet, mert a választott zenék és az ipari lézer pontosságával bíró koreográfiák, valamint a német felsőbbrendűség kiemelésével bőséggel szórakoztató pillanatokat szereztek – ergo megtették mindazt, amit igazából a Bardeni Belláktól reméltek a rajongók. A Bellák azonban elmentek a lelkizős cukiskodásba, hiába a fanszőrzetes kezdés és a sátorponyvás székletürítés. Dalok terén visszalépés érezhető, a Treblemakers szinte teljes kihagyása és a Bella-dalok színvonalának jelentős visszaesése pont azt az egyedi hang hiányát jelzi, amit a zenei producer is kifogásol Bella mash-upjainál.

A visszatérő szereplők egytől egyig hozták az elvártakat, sikerült némely karakternek fejlődnie is – Háj Amy érzelmi hullámvasútozása talán a leginkább számottevő ezek közül. Humor terén voltak megbicsklások, a guatemalai lány bevándorlós poénjai a második nekifutás után önismétlésbe csap át, ezzel fedve a forgatókönyv üresjáratait. Ezek alól a zenei összecsapások sem kivételek, a többcsapatos dalváltó csak egy felcicomázott és túlhúzott megismétlése az első rész üres medencés megmérkőzésnek, míg a világbajnoki döntő egyenesen gyengébbre sikeredett az európai színhely ellenére, mint az első rész Lincoln Centerben lezajlott Treblemakers – Barden Bellas csörtéjének. Az új felvonás inkább a nosztalgikus érzésekre igyekezett hatni a dalválasztással, saját mítosza előtt tisztelegve. Minden gyengeség ellenére is simán biztos szórakozás, a DSM profizmusa és a minél erőteljesebben bevetett altesti humor sikerre vitte a projektet, értékelését nézve pedig nincs könnyű dolog, hiszen a poénok jobbak lettek, a dalok kicsit halványabbak, a Treblemakers hiányzott, azonban így is megérdemel egy 7/10-et.

30 évet vártunk arra, hogy egy biztatóan induló, de borzalmasan összeomló trilógia-zárást követően George Miller ismét elkalauzoljon minket Mad Max posztapokaliptikus, benzingőztől bűzölgő koszos világába. Az már tudvalevő volt, Mel Gibson nem tér vissza a volán mögé, de Tom Hardy szerepeltetésével mindenki jó irányba érezte terelődni a projektet. Ezt követően jöttek a brutálisan nyers forgatási képek és a zseniálisan a zsigereinkig hatoló előzetesek őrülete, úgyhogy a nép abszolút mértékben beszippantva. Kellett is a népnek valami masszív gázfröccs, mert ugyan a Halálos iram 7 is ledózerolta a jegypénztárakat, de az már messze nem az autós műélvezetekről szólnak, sokkal inkább a heist mint zsáner lett domináns.

A sivatagban elindul egy páncélozott kamion, hogy üzemanyagot és lőszert szerezzen, a sofőr azonban máson ügyködik. A diktátorként végnapjait élő emberi roncs, Halhatlan Joe csodás háremét és egy tartálynyi anyatejet meglovasítva próbál eljutni Imperior Furiosa (Charlize Theron) eljutni a zöld vidékre, ahonnan származik. Üldözéskre indulnak a hadfiak, hogy a szépséges tenyészeket visszajuttassák a várba. A hajtóvadászathoz csatlakozik két másik település vezére is, hogy példát statuáljanak a renitens hadvezérrel. A menekülő hölgykoszorúhoz csatlakozik Max (Hardy) és egy hadfi, Nux (Nicholas Hoult) is, hogy más-más indíttatásból, de megváltást találjanak a küldetés sikerében.

Miller sikeresen túltette magát a messiástudatú globális üzenet megfogalmazáson, ami a 3. részt dogmatikusan nézhetetlenné tette. Sikerült mondandóját egy kétórás üldözésbe csomagolnia, ahol a küldetéstudat tökéletes pihenést nyújt az extrahosszú autós kaszkadőr show közepette. Az pedig kifejezetten jó ötlet volt, hogy itt nem Max a mozgatórugó, itt minden Furiosa körül forog. Ő a katalizátor, a csapatvezér matriarcha, aki az undorig lecsupaszított társadalomkritika egyetlen igaz embere, aki megőrizte józan eszét és tartását a borzalmak közepette is. Nem véletlen, hogy a patriarcha által uralt, kizsákmányolásra építő diktatúrát egy posztszovjet életérzést a zöldmozgalmakkal ötvöző női karakter készül megdönteni, még ha csak közvetve is. Hiszen nem Furiosa, hanem Max terve a Vár bevétele, Furiosa csak vissza a természetbe-vezérelv mentén vág át a végtelennek tűnő sivatagon.

Az üzenet azonban csak másodlagos, itt bizony az autós üldözésen van a hangsúly, abból pedig nincs hiány. Az egész film egyetlen hatalmas hajtóvadászat, ami csak percekre pihen meg, hogy új, kényelmesebb pózt vehessünk fel az újabb és újabb akcióorgiát bámulva. A szinte gusztustalanságig tuningolt többszintes autókasztnik és a homok- és kősivatag véget nem érő ütközetét a homokvihar sem tudja megakasztani. A száguldás és a gyilkolás vallási áhítattól övezve zajlik a szemünk előtt, Halhatlan szektája pedig ijesztően komoly kritikája napjaink médiafelhajtást elérő csoportosulásainak: Iszlám Állam, Boko Haram és a többiek. Nincs mit tenni, Miller összehozta az idei év legütősebb autós akcióját, példát statuálva a Halálos iram-alkotótársainak. Értékelés 9/10, amit mindenképp nagyvásznon kell először látni.

0 Tovább

Trailer: Mad Max: Fury Road

Az opera az a filmes zsáner, ahol posztapokaliptikus világégés után orbitális nagy autós üldözések és robbantások közepette szembesülünk az emberi faj önpusztító és egoista véglény mivoltával. Alapból ez utóbbi volt a Mad Max-széria eddigi üzenete, de most ezzel az áriákkal tarkított előzetessel ráerősítettek minderre. Arról nem beszélve, hogy George Miller rendezése cáfolja, hogy az operában dagadt emberek énekelnek. Itt ilyen nincs és nem is lesz, bár Tom Hardy ritka jól táplált országúti (nem diszkós, hanem) harcos kinézettel operál, a civilizáció összeomlása utáni káosz fizikai átélését meghagyták a többi szereplőnek: jelesül Charlize Theron félkarú rablója, Nicholas Hoult félkegyelmű banditája és megannyi félnótás sivatagi veretős dzsemborija a 2015-ös év nagy autós mozijának tűnik. Amerikai bemutató 2015. május 15. Vajon a másfél hónappal korábban landoló Furious 7 mennyire csillapítja a benzinszag után sóvárgókat?

0 Tovább

Trailer: Mad Max: Fury Road

Kellett emlegetnem, hogy meddig kell még várni a Mad Max: Fury Road előzetesére! Megérkezett a kiSZABott előzetes és azóta a hajam keresem! Micsoda minimalista szövegkönyv és brutális adrenalinbomba már ez! Itt van 2015 posztapokaliptikus Drive-ja! Atyám, George Miller visszatért és hozta magával Mad Max-et is a sírból!!! Ezután mindenki írja be a naptárba, de ha kell, a kert vagy az erkély betonjába vésse bele, hogy 2015.05.15., mert erről le ne maradjon!

0 Tovább

Karakterposzter: Mad Max: Fury Road

Megérkezett 4 karakterposzter a Mad Max-reboothoz. Nagyon várom a trailert, mert a képanyagok eddig messze lenyűgözőek - ámde nincs időpont még a mozgóképes bevizsgáláshoz. Annyi biztos, 2015.05.15-ével érkezik az amerikai mozikba George Miller rendezése, főszerepben Tom Hardy, Charlize Theron, Nicholas Hoult.

0 Tovább

Címlap, galéria: Mad Max: Fury Road

Az oly nagyon várós jövő évi premierek közé tartozik a Mad Max-széria újraértelmezése George Miller rendező visszatérésével egyetemben. A trilógián kívül zömmel családi filmes Miller lehet, hogy elég feszültséget halmozott fel magában, hiszen Max utolsó kalandja óta eltelt 30 év, bőséggel lehet számítani hát a minőségi kaszabolásra. Címszerepben az egyre nagyobb szakmai sikereket arató Tom Hardy (Bronson, Warrior, Lawless), mellé érkezik Charlize Theron (Young Adult, Prometheus) mint Imperator Furiosa. A címlap és a galéria is az Entertainment Weekly-ben jelent meg. Amerikai bemutató 2015. május 15.

0 Tovább

Poszter, trailer: The Drop

Megérkezett James Gandolfini tényleg utolsó filmje. Igen, kicsit hasonlít a szitu anno Heath Ledger és a Doctor Parnassus és a képzelet birodalma kapcsán, bár itt nem kellett pótolni a színészt, hiszen Gandolfini jelenetei készen voltak. Mellé kapjuk még a lassan, de annál erőteljesebben felfelé lépkedő Tom Hardy-t, a mindig bámulatos Noomi Rapace-t, valamint Matthias Schoenaerts-et, aki a rendező Michaël R. Roskam Bullshead cmű filmjében már bizonyította, milyen istenadta tehetsége is van. A történet Dennis Lehane regényéből készült, így igazán szép folytatása lehet a Mystic River, Gone Baby Gone (valamint a Shutter Island) után. Amerikai bemutató szeptember 12., hazai forgalmazóról egyelőre nincs hír.

0 Tovább

Hír-halom

1. Charlie Hunnam sokak meglepődésére elvállalta A szürke ötven árnyalata című bestseller filmváltozatának férfi főszerepét, majd a héten vissza is dobta. Helyette sikerült megtalálni az új hímegyedet, Jamie Dornan lesz a pótlás (a képen), akit a Once Upon a Time-ból ismerhetünk.

2. Joseph Kosinski rendező és Tom Cruise újabb közös projekten töri a fejét, ami nem más, mint egy regényadapt. A.J. Baime Go Like Hell cmű regénye Henry Ford II-ről szól, ahogy nem csak a márka arculatát, de profilját is átszabja, amint Enzo Ferrarival versengésbe kezd a Le Mans-i versenyeken.

3. Ethan Hawke is társul egy korábbi filmjének rendezőjével, Andrew Niccol-lal. Kettejük új projektjében Hawke egy drón-pilótát alakít, aki megkérdőjelezi a háború értelmét... cöh.

4. Nem csak az meglepő, hogy Elton John szervezkedik a saját életrajzi filmje körül, de az még megdöbbentő is, hogy címszerepre Tom Hardy-t szemelte ki. Hivalatos, hogy a fent nevezett úriember el is vállalta, de a mostani izmosságát erősen le kell építeni, ha hiteles akar lenni az angol zenész szerepében. A filmet Rocketman címen keressük majd a málnásban.

5. A végzet ereklyéi bukása nem rettentette el a gyártót, úgy döntöttek, a hibák kiküszöbölése után zöld utat adnak a második résznek. Úgy látszik, a Constantin nem hallja az idő szavát, valahogy most nem kell ez a misztifikált tini-sztori. Hamuváros jövőre forog, úgy 2015 első negedévére tenném leghamarabb.

0 Tovább

Fékezhetetlen

Amerika történelme telis-tele van számtalanszor megénekelt hőskorszakokkal, egy ilyennek lehetünk most mi is szemtanúi. A nagy gazdasági világválság idején foganatosított szesztilalom idején erősödtek meg a gengszterek is, félelmet és törvényi fennhatóságot nem ismerő alakokként szálltak szembe a karhatalommal. Elég csak megidézni a Gengszterkorzó című sorozatot, mely az HBO egyik legsikeresebb projektjeként szakmai és anyagi sikereket aratva idézi meg a '30-as évek lokálhangulatát, a legendás bűnözők idejét. Ebbe a korba kalauzol minket Matt Bondurant családi ihletésű regénye is, melyben elődeit, a nagyhírű Bondurant-testvéreknek állít emléket. A forgatókönyvet Nick Cave vette gondozásba, míg a rendezést John Hillcoat vállalta.

A három Bondurant-fivér közös családi vállalkozásként üzemelteti útmenti fogadóját, melynek bevételeit nem kis mértékben egészítik ki szeszfőzéssel - ahogy teszik azt a környéken a jóravaló amerikai polgárok tömegei. Az egész hegy szinte úgy világít, mintha szentjánosbogarak lepnék el minden éjszaka a vadont. A törvény őrei egytől egyig megvesztegetve, elvégre a vidéki amerikainak nem egy szövetségi törvény fogja megszabni, mikor és hogyan ütheti ki magát a házi főzésű lőrétől! A törvény azonban új erőre kap, mikor Chigaco-ból megérkezik a hivatal új embere, Rakes ügynök (Guy Pearce) megérkezi: az új szelek révén még nagyobb részesedést várna a helyi hatóság összes tagja. Forrest (Tom Hardy), a Bondurant Brothers szellemi vezére legendás természetének behódolva megtagadja a behódolást, magára haragítva az egyébként is belső problémáktól szenvedő ügynököt. A hajtóvadászat során előtérbe kerül Jack (Shia LaBeouf) is, aki a legkisebb testvér örökös elnyomásából próbálkozna meg kiszakadni egyedi meglátásai és vakmerősége révén.

0 Tovább

Prolihisztor

blogavatar

Szelektált válogatás egy harmincas webpolgár gondolataiból, filmes írásaiból. Vélemény-folyam, mely műfajokhoz és témákhoz nem, csak személyhez kötött.

Utolsó kommentek