Ugyan nagyon általánosítva, de kijelenthető, idén remake-nyarunk volt: a képregény-világból Pókember került ráncfelvarrásra, az elődhöz képest nem annyira kiemelkedő anyagi siker bebizonyította, van még kraft a hálószövőben. Mellé érkezett Az emlékmás című 1990-es, mára egyértelműen kult-státuszt élvező sci-fi újraértelmezése, Schwarzenegger baltaarca helyett Colin Farrell huncut mosolyával átitatva.

Egyértelmű anyagi bukás a történet, a pénzeszsák félig sincs megtöltve, Amerikában abszolút a bukások közé sorolva. Pedig nem rossz, sőt: egynyári popcorn-filmnek teljes mértékben megfelel, a látványvilág csodálatos, a hasonló filmek költségvetésének a feléből hozták ki a brutális mennyiségű CGI-munkát. Emellé sikerült egy újszerű megközelítéssel átértelmezni a korábbi mondanivalót, a hangsúlyt a Marsról a Földre helyezve: sokkal emberibb és realistább, az emberiség és a Brit Föderáció történelmére jobban építkező poszt-apokaliptikus világképpel a zsáner nagyjaihoz jobban illeszkedő történetet faragtak az olyan forgatókönyvírók, mint Kurt Wimmer (Equilibrium) és Mark Bomback (Die Hard 4.0).

Rendezői szinten Mr. Underworld, azaz Len Wiseman tevékenykedett, aki ezúttal női főgonosznak szerződtette le hites feleségét, Kate Beckinsale-t, hogy Sharon Stone korábbi eyecandy-szerepét tovább vigye. A pozitív női karakter ezúttal nem latin származású, Jessica Biel lesz a buksiból kitörölt igaz szerelem, ráerősítve a csajbunyó szemet gyönyörködtető voltára. Összességében tehát van miért megnézni a filmet, tényleg látvány terén az egyik legjobb idei induló, azonban valahogy mégsem működött annyira a gépezet, hogy berántsa az embereket…