Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kritika: A hangok

Ez a hét világszerte a Bosszúállók: Ultron koráról, itthon pedig egy inkább számunkra kedves folytatásról, az Argó 2-ről szólnak a hírek, ezekre vált mozijegyet boldog-boldogtalan. Azonban a farvízen érkezett egy kis film, mely mindkettőnél kreatívabb, betegesebb humorral bír és talán emlékezetesebb szórakoztatást is nyújt. Ez a Persepolis rendezőnőjének, Marjane Satrapinak az első amerikai nagyjátékfilmje, A hangok, Ryan Reynolds-szal a főszerepben. 

A történet szerint Jerry (Reynolds) egy jólelkű, kissé bugyuta gyári munkás, aki nemrég került szabadlábra a javítóintézetből. Ennek okán még pszichiáterhez jár, akinél állandó visszatérő kérdés, hall-e bármiféle hangot ill. hogy szedi-e rendesen a gyógyszereit. Munkahelyén mindenki meg van vele elégedve, a felettesei a munkája révén, hölgykollégái testi adottságai miatt. A lassan saját szexuális igényeivel szembesülő fiatalember először a cég dögös brit alkalmazottját, Fionát (Gemma Arterton) szemeli ki. Kettejük közt csak Jerry fejében létezett kémia, így a félresikerült elutasítás végén kegyetlenül béna módon szúrkálja halálra a nőt. Ehhez hozzájön az is, hogy a kegyetlen macskája és a szolgalelkű kutyája tanácsai közt lavírozva gyengelelkű főhősünk rááll a sorozatgyilkos útra, mind több könyvelésen dolgozó nőt téve el láb alól, fejükkel gazdagítva hűtője tartalmát. Alternatív valóságban élve fel sem fogja se cselekedeti súlyát, se azt a tényt, hogy elkövetőként milyen metódusokat követve kellene menekülnie a hatóságok elől. Innen nézve sorsa eleve elrendeltetett, így nincs más dolgunk, mint hátradőlni és élvezni ezt a nem szokványos ámokfutást. 

Sajnálatos vagy sem, Satrapi nyomába sem tud érni a Persepolis kortárs klasszikus színvonalának, arról nem beszélve, Jerry karakterének vívódásai sokszor el is homályosítják a szituáció aberrált szarkazmusát. Nyilván ebben inkább a forgatókönyv és az azt jegyző Michael R. Perry felelős, aki főleg sorozatos munkái révén sokkal bőségesebb játékidővel dolgozhatott a korábbiakban. Így hiába Reynolds debilitást súroló alakításának előnyei, nem képes megszerettetni és nézőhöz közel hozni beteg figuráját. Ami zseniálisan sikerült, az a háziállatokkal folytatott párbeszédek gyilkos humora: a 9gag-generáció igazolást láthat a macskák világuralmi terveiben. Sajnos a poszter és a trailer is elsüti azt a kiszámítható fordulatot, miszerint minden hang csak Jerry beteg elméjének szüleménye. Ez a szemléletváltás degradálja is a beteg elme viselkedésének fontosságát, elejét véve egy kicsit komolyabb önvizsgálatnak. 

Az áldozati bárányok sorrendje monoton csökkenő, Gemma Arterton szándékoltan dögös és mutatott tulajdonságai ellenére nehezen kapható angol hölgyeménye még értelmesen megmagyarázott halált nyert, ellenben a soron következők már csak a tudatra ébredő sérült elme áldozataivá válnak. Anna Kendrick jelenetei egy nem kevésbé sérült személyiséggel büszkélkedve hozza be a szexuális megváltás lehetőségét a viszonyrendszerbe, de tolakodó természete és kíváncsisága még indokoltabbá teszi halálát. Zárásképp pedig a duci Allison szerepében Ella Smith egyértelműen a menekülés áldozata lesz, még ha ennél esetlenebb gyilkost keresve sem találni.

Nem lesz kortárs klasszikus az alkotás, de üde színfolt a hazai kínálatban a film mozikba kerülése. Ryan Reynolds humoros oldala szinte kivétel nélkül szórakoztató, itteni elesettsége és gyilkos attitűdje pedig remek felvezetés lehet a jövőre érkező Deadpool-filmhez, ahol címszereplőként egyrészt le kell számolnia a 2009-es X-Men kezdetek-beli félresikerült karakterrel, másrészt pedig új lendületet adnia a kint R-, itthon 18-as karikás besorolású szuperhősfilmeknek. Értékelés: 7/10, de csak a macskás dialógok miatt.

0 Tovább

Poszter, trailer: Byzantium

Megkaptuk az amerikai piacra szánt anyagokat Neil Jordan vámpíros filmjéhez, melyben Gemma Arterton és Saoirse Ronan lesz a főszereplő. Amerikai bemutató június 28., hazai bemutatóról nincs hír.

0 Tovább

UIP-hírek

Denzel Washington absztinens lett az alkoholista szerep miatt

Kényszerleszállás című film Oscar-jelölést érő főszerepében Denzel Washington alkoholistát játszik, ám a forgatáson a sztár olyan száraz volt, mint a Szahara. Ugyanis, mint mindig, most is teljesen beleélte magát a szerepébe, és attól félt, ha egy kortyot is iszik, nem tudja majd abbahagyni. "Egy kemény forgatási nap után általában iszom egy pohár bort vagy egy sört, hogy lazítsak, de most teljes szesztilalmat rendeltem el magammal szemben - meséli Washington. - Teljesen tisztának kellett maradnom, hogy a szerepre tudjak koncentrálni, és el ne szaladjon velem a ló. Azt lehetne hinni, hogy részegen lehet a legjobban alkoholistát játszani, ami óriási tévedés. Ha ittam volna a forgatáson, az egészet elrontottam volna."

Washington az evésben viszont nem fogta magát. "Rengeteget ettem, hogy puffadtan nézzek ki, mert egy alkoholista drogos nem figyel oda a kalóriákra, nem jár konditerembe és nem is alszik eleget. Szóval amikor éjjel hazamentem, bevágtam egy dupla hamburger-menüt almás pitével és csokis shake-kel, amitől pár nap után már úgy néztem ki, mint egy kismalac."

Kényszerleszállás főhőse egy alkoholista és drogos pilóta, aki bravúrosan megment 106 embert, ám börtön fenyegeti, amiért módosult tudatállapotban ült a botkormány mögé.

(Kényszerleszállás - hazai bemutató: 2013. január 24.)

 

Életműdíjat kapott az Anna Karenina forgatókönyvírója

Február 17-én veheti át életműdíját az Amerikai Forgatókönyvírók Kamarájától Tom Stoppard. A Tony- és Oscar-díjas szerző legutóbb Lev Tolsztoj klasszikusát, az Anna Karenináadaptálta filmvászonra. A négy Oscar-ra és hat BAFTA-ra (a brit filmakadémia díja) jelölt film sztárjai Keira Knightley, Jude Law és Matthew Macfadyen. Stoppard korábban A szerelmes Shakespeare forgatókönyvéért kapott Oscart.

A jeles szerző 1965 óta ír forgatókönyveket tévés produkciók számára, 1975 óta pedig filmeknek. Színpadi művek szerzőjeként is kiemelkedő teljesítményt nyújtott, négy színművét Tony Awarddal ismerték el. Külön említést érdemel közülük a Rosenkrantz és Guildenstern halott, amelyből maga Stoppard rendezett kultuszfilmet Gary Oldman és Tim Roth főszereplésével.

(Anna Karenina - hazai bemutató: 2013. január 24.)

Gemma Arterton hű marad a munkásosztályhoz

Pár év alatt Hollywood élvonalába verekedte magát Gemma Arterton, de nem felejti, hogy honnan jött: egy angol külváros munkás-lakótelepéről. Már csak emiatt is nagyon vigyáz arra, hogy ne veszítse el a kapcsolatot az átlagemberekkel, és reméli, hogy ennek köszönhetően nem fog elszállni magától. "Az egyszerű származásomat ajándéknak tekintem! - jelenti ki a Bond-lányként feltűnt színésznő, akinek édesanyja takarítónő, édesapja pedig ívhegesztő volt. - A munkámmal kapcsolatosan annyi műmájerkedéssel találkozom, hogy csak a neveltetésem segít abban, hogy két lábbal álljak a földön, és a hollywoodi fennhéjázást pontosan annak lássam, ami."

Gemma hamarosan banyákat aprít Jeremy Renner oldalán a Boszorkányvadászokban. A klasszikus Grimm-mese, a Jancsi és Juliska továbbgondolt változata azt meséli, mi történik a két mesehőssel, amikor felnőve profi fejvadászok lesznek, és a söprűn lovagoló szipirtyókat tizedelik.

(Boszorkányvadászok 3D - hazai bemutató: 2013. február 7.)

 

Ázsiának százmilliót kell összedobnia Tom Cruise számára

Szépen muzsikál a mozikban Tom Cruise új thrillere, a Jack Reacher: 60 millió dolláros büdzséjéhez képest már közel 160 millió dollárt gyűjtött össze a pénztárakban. A Paramount stúdió sorozatot tervezett Jack Reacher kalandjaiból, ehhez azonban az első filmnek el kell érnie a meggyőző 250 millió dolláros összbevételt. Ám semmi sincs még veszve, mert a film még nem nyitott Ázsiában. Japánban, Kínában és Dél-KoreábanCruise-nak hatalmas rajongótábora van, ráadásul nem kis piacról van szó, ezért nem tűnnek túlzónak azok a becslések, amelyek szerint pár hét alatt összejöhet az a százmillió, ami Jack Reacher - és Tom Cruise - visszatéréséhez még hiányzik.

Ám addig sem kell nélkülöznünk Tomot, mert hamarosan látható lesz a Feledés című látványos sci-fi főszerepében. A nem is olyan távoli jövőben játszódó film egy jó meg egy rossz hírrel szolgál a néző számára. A földönkívüliek invázióját sikerült elhárítani - ez a jó hír -, a Föld viszont lakhatatlanná vált. Már csak a Tom által játszott drónkarbantartó kószál a romok között, ám hamarosan kiderül, hogy mégsincs egyedül: feltűnik egy titokzatos nő (Olga Kurylenko) és egy morózus, idős úr (Morgan Freeman) állig felfegyverzett barátai társaságában. Hősünknek szembesülnie kell azzal a ténnyel, hogy bolygónk története még nem zárult le, sőt, az igazi harc csak most kezdődik..

(Jack Reacher már a mozikban!)

(Feledés - hazai bemutató: 2013. április 11.)

0 Tovább

Prolihisztor

blogavatar

Szelektált válogatás egy harmincas webpolgár gondolataiból, filmes írásaiból. Vélemény-folyam, mely műfajokhoz és témákhoz nem, csak személyhez kötött.

Legfrissebb bejegyzések

Utolsó kommentek