Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Alex Cross

Köszöntük szépen, Rob Cohen nem igazán érezte ennek az alkotásnak a súlyát. Valahogy se a színészi játékra való direktori kihatás, sem a kohéziós egység, sem a következetes történetvezetés nem lett a rendező erőssége. Pedig annyira jól indult minden. Első körben az amerikai feketék modern kori emblematikus színész-rendezőjét, Tyler Perry-t találta meg egy férfi főszereppel (aki nem tudná, ő a Médea-széria egyszemélyes háttérembere, aki női karaktereken keresztül osztja az afro-amerikai észt a 21. században), ráadásul a Lost egyik világhírű aktorát, Matthew Fox-ot is rábírta némi szálkásításra és pszichopata közreműködésre. Akkor mégis hol szálltak el a hangsúlyok? Sorolnám:

Első körben a legnagyobb dilemma a korhatár-besorolás volt, hiszen a nagy vízen túl akár milliós nézőszámot lehet veszíteni egy piros karikával. Így beáldozták a véres és sokkoló jelenetek vizuális ábrázolását, helyette kaptuk annak verbális tényét. A film felütését adó gyilkosság, melyhez úgy hívják ki a derék Cross doktort, hogy készüljön, elvégre itt halálra kínoztak egy nőt. Na, aki Helyszínelőkön, netán keményvonalas thrilleren edződött, az került igazán sokkos állapotba, hiszen vértócsát sem mutattak a a halálra gyötört nő holtteste körül. Igen, PG-13-as a karika, vagyis tényleg majdnem mindenki beülhet kint a filmre, de ennél még az esti híradó is több vizuális kegyetlenség-ábrázolással bír - s a java, vagy inkább legalja csak azután jön, mert biza tényleges kínzásból szemernyit sem engednek a vászon közelébe.

0 Tovább

UIP-hírek

IMAX-ban is jön Az öt legenda

Olyan jól sikerült Az öt legenda című 3D-s animációs film, hogy érdemes még költeni rá: digitálisan továbbturbózzák, hogy IMAX formátumban is mozikba kerülhessen. Így döntött a gyártó DreamWorks Animation, miután a film a szakmai és a tesztvetítéseken még a vártnál is kedvezőbb fogadtatásra talált.

Az öt legenda az utóbbi évek egyik legeredetibb ötletére épül. A történet arról szól, hogy a klasszikus mesevilág öt legendája, a Mikulás, a Húsvéti Nyuszi, a Fogtündér és az álmokat hozó Homokember, no meg az örök kívülálló Dér Jankó kénytelen összefogni a mumus, azaz Szurok ellen, aki meg akarja szerezni a hatalmat a gyerekek felett.

(Rise of the Guardians 3D - hazai bemutató: 2012. november 29.)

0 Tovább

UIP-hírek

A Sandy hurrikán elsodorhatja Noé bárkáját

Nem viccel Darren Aronofsky rendező: Noé című filmje számára 1:1 méretben megépítették a biblia hős tengeri járművét. A gigantikus díszlet Hollywood klasszikus korszakát idézi, amikor még nem támaszkodhattak számítógépes trükkökre, így kénytelenek voltak mindent a valóságban létrehozni, ami kellett a produkció számára. A sors fintora, hogy a hatalmas tákolmány a New Yorkhoz tartozó Oyster Bayben áll, amit már elért a Sandy hurrikán, így megismétlődhet a bibliai történet, legalábbis részben: az árvíz a hátára kaphatja a bárkát. A produkció napokig állni kényszerül az évszázad vihara miatt, a film sztárjai, Russell Crowe, Emma Watson, RayWinstone és Jennifer Connelly addig New York környéki szállodákban húzzák meg magukat.

(Noah - hazai bemutató: 2014. április)

0 Tovább

007 - Skyfall

Az az ember érzése az idei ügynökfilmes felhozatalt bevizsgálva, hogy a tipikusnak nevezhető Bourne-hagyományokat végérvényesen sikerült Bond-környezetbe ültetni, ezzel is sikerrel integrálva egy olyan szériát, ami több hullámvölgyet élhetett meg mostani címszereplője révén. Daniel Craig már a bejelentés óta borzolta a hardcore Bond-fanok idegeit, a hagyományos 007-es karaktertől jelentős mértékben eltérő színész azonban rácáfolt a kétkedőkre, Előbb 2006-ban, a Casino Royale révén bizonyította rátermettségét, majd a kissé kesze-kusza és hézagos (emellett érthetetlen magyar címmel bíró) A Quantum csendjében színészi alakításával már tényleg a hátán vitte az írósztájk miatt is megbicsakló történetszálat. Ezzel pedig el is érkeztünk a jelenhez, a Skyfall címen futó "epizód" azonban teljesen új távlatot mutat a világ egyik leghíresebb nőcsábász pisztolyhőse történetében.

0 Tovább

Lorax

Több mint fél évet várt a hazai, törvénytisztelő nagyérdemű eme animációs csodára, mely ismételten egy Dr. Seuss-könyvecske megfilmesítése A Grincs és a Horton című filmeket követően. A várakozás sajnos egyáltalán nem tett jót az alkotás hazai forgalmának, már csak azért sem, mert a nem várt sikert arató Hotel Transylvania még mindig preferáltabb a jegypénztárnál. Ilyen előjelek után persze, hogy félve ül be az ember a terem sötétjébe, azonban csalódnia kell.

Pozitívan csalódik amiatt, mert egy igencsak komplex, ugyan a Wall-E környezet-tudatos megközelítéséhez képest sokkal gyermekbarátabb módon kapjuk meg a fogyasztói társadalom kritikáját (friss levegő a palacból). Pozitívan csalódik avégett is, mert a gyermekközönségnek szánt filmekhez képest sokkal ötletesebb és kreatívabb zenei háttét, amelyet John Powellnek köszönhetünk. Emellett sajnos csalatkozik abban, mennyire kis mértékben építkeztek a felnőtteket is lekötni képes anyagokból: itt bizony türelmes szülő legyen a talpán, aki képes átadni magát a tömény vattacukor-szerű cukiságnak.

A történet mint a balta nyele, olyan egyszerű: a jövőben nincs természetes alapanyag vagy termék, a friss levegőt is palackozva veszik. Egy szerelmes kiskamasz úgy dönt, lenyűgözné szíve választottját ezért elindul, hogy megtudja a fák titkát. A tanmese során szembesülnie kell az emberi gyarlóság és mohóság minden mocskával, hogy a végén elnyerhesse szíve választottját.

Szórakoztató a film, több örömöt lel benne a felnőtt lélek, mint a Sammy nagy kalandja 2 kiábrándítóan felszínes minőségének köszönhetően, mégis azt kell mondjam, kérges felnőtt szívvel nehéz alkalmazkodni ehhez a világhoz. A tanulság természetesen a helyén, ahogy lennie is kell, ahogy elvárjuk egy gyermekeknek szánt környezetvédő alkotástól, a mondanivaló mikéntjével 12 éves kor alatt csak a korán serdülő kiskamaszok és az akciórajongó gyermekek nem tudnak maradéktalanul azonosulni.

Ahogy már korábban is mondtam, animációs filmet 3D-ben nagyon sokáig nem vagyok hajlandó megnézni, amihez most is tartottam magam. A színek és a képminőség még mindig veri a plusz dimenzió élményét, arról nem beszélve, talán öt percnyi anyag lenne, ahol érdemi látványkülönbség figyelhető meg.

0 Tovább

UIP-hírek

Véres hulla repült a gyerekekre

Már a negyedik részénél tart a Parajelenségek-franchise, de még mindig képes a frászt hozni a közönségre. Talán túlságosan is: egy angliai moziban a Parajelenségek 4-et kezdték el vetíteni a Madagaszkár 3 helyett, és a nézők rögtön rájöttek a turpisságra, amikor felütésként egy véres hulla repült a kamera felé. A gyerekek nem díjazták a meglepetést, sírógörcsöt kaptak, a szülők meg dührohamot. A kijáratnál akkora lett a lökdösődés, hogy csoda, hogy senki nem sérült meg. A mozi vezetése természetesen elnézést kért, és aki akarta, visszakapta a jegy árát, a többiek pedig fél órával később megnézhették az animációs családi filmet.

Hasonló dolog történt öt éve, amikor egy családi film közönsége a Sziklák szeme 2. című horrort kapta az arcába, amelynek nyitójelenetében egy fiatal lány mutáns szörnyet szül. Hogy akkor hány gyerek állt meg a növésben, arról nem szól a fáma.

A Parajelenségek 4 egyébként a toplista élén végzett Észak-Amerikában, több mint 30 millió dollárt termelve, ami rögtön a gyártási költség hatszorosa. A Parajelenségek 5 egy év múlva várható, és már készül egy parás film a latin közönségnek is.

(Paranormal Activity 4 - már a mozikban!)

0 Tovább

Vasember 3 - első előzetes

Ahogy azt a mai napra a filmes közönség is várta, megérkezett a Vasember 3 első előzetese. A szereplőgárdában maradt Robert Downey Jr. (Tony Stark), Gwyneth Paltrow (Ms. Potts), Don Cheadle (Rhodes), hozzájuk csatlakozott Ben Kingsley, mint főgonosz (Mandarin) és Guy Pearce (Aldrich Killian). A rendezés már Shane Black (Durr, durr és csók) feladata, míg Jon Favreau visszatér a testőr Happy szerepében.

Kinti céldátum 2013.05.03., nálunk remélhetőleg a szokásos egy héttel korábban érkezik.

0 Tovább

Kertvárosi kommandó

Igazán elgondolkodtató, hogy Ben Stiller Trópusi vihar sikere óta nem tud önálló filmben a széles közönség előtt bizonyítani: a 2008-as alkotás anyagi és kritikai sikere óta csak az Éjszaka a múzeumban folytatása, az Utódomra ütök mint a széria záró (?) epizódja, valamint a Madagaszkár oroszlánja, Alex eredeti szinkronhangjaként örvendezhetett. A Greenberg című alkotás lényegében közönséget nem talált, csak a filmfesztiválok vitték hírét; a Megaagy szinkronszínészeként még úgy-ahogy elégedett lehetett; a Hogyan lopjunk felhőkarcolót című film már egyértelműen jelezte, a közönség már nem kíváncsi a Stiller-féle vígjátékokra - épphogy megtermelve a gyártási és marketing-költségeket. Mostani filmje, a Kertvárosi kommandó már egyértelmű bukás, már ami a hazai bevételeket illeti, a 68 milliós gyártási költség ellenében eddig 35 milliós amerikai forgalom a július 27-ei bemutató óta elég hervatag eredmény, mintegy producereket gondolkodóba ejtő módon. Mindezek ellenére a film messze nem olyan érdektelen és rossz, mint ahogy a külföldi sajtóvisszhangok alapján kikövetkeztetnénk.

0 Tovább

Aglaja

Mintha már láttuk volna ezt a filmet, csak épp más hangsúlyokkal, ráadásul kettébontva: Hajdu Szabolcs két filmje is körbejárta már ezt a specifikusan kelet-európai hangulattal átitatott tornász-artista világot, mely a szakma krémjét kényszerítette milliónyi megalkuvásra és menekülésre. Míg a Fehér tenyér a férfi szempontjából mutatta meg nekünk mindazt, amit mindannyian átéltünk, átélhettünk, csak sokkal kisebb hatásfokkal égve benne, addig a Bibliothéque Pascal már a nő szemszögéből vette végig a nyugati boldogulás álságos ígéreteivel terhelt elidegenítő, mégis fájdalmasan idealista mindennapjait. Ezzel szemben Deák Krisztina jelen alkotása nem fukarkodik a nézőpontokkal, mert a gyermek- és kamaszlány szemszögéből csodálhatjuk meg mindazt, ami varázslatossá tette a cirkuszt, miközben nem felejti el annak mocskát és árnyoldalait sem.

0 Tovább

UIP-hírek

Dupla bravúr a Kényszerleszállás

Az amerikai kritikusok ujjongva köszöntik a Kényszerleszállást, szerintük a rendező, Robert Zemeckis és a főszereplő, Denzel Washington pályafutásának egyik legjobb filmje. Köszöntik a két húzónév döntését, hogy visszatértek ahhoz, amiben igazán erősek: az elmélyült és összetett jellemtanulmányhoz, amely többek között azt a kérdést veti fel, a bűnös tisztára moshatja-e becsületét, ha hőstettet követ el.

Washington tapasztalt pilótát alakít, aki egy alkohollal és kokainnal turbózott éjszakai szexmaraton után száll fel gépével, 102 utassal a fedélzeten. Katasztrófahelyzet alakul ki, amelyet bravúrosan old meg, ezért azonnal nemzeti hős lesz. A vizsgálat azonban gyorsan kimutatja szervezetében a drogot és az alkoholt, és megkezdődik a hős vesszőfutása. A pilóta nem csak azért küzd, hogy elkerülhesse a sokéves börtönt, hanem hogy megőrizhesse emberi méltóságát a média és a hatóságok nyomása alatt.

A kritikusok különösen nagyra értékelik, hogy a Kényszerleszállás a súlyos téma ellenére sem nélkülözi a humor, a katasztrófajelenet az utóbbi évek leglátványosabban fényképezett és vágott szekvenciája, és a mellékszereplők is egészen kiválóak (John Goodman, Don Cheadle, Bruce Greenwood).

(Flight - hazai bemutató: 2013. január 24.)

0 Tovább

Prolihisztor

blogavatar

Szelektált válogatás egy harmincas webpolgár gondolataiból, filmes írásaiból. Vélemény-folyam, mely műfajokhoz és témákhoz nem, csak személyhez kötött.

Utolsó kommentek