Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Emocionális torture porn lovakkal

Spielberget és háborús filmjeit nem kell bemutatni senkinek: a 2. világháború direktor-megszállottja már egész estés drámában, akcióban, de két sorozatban is feldolgozta már a borzalmakat, realista képeket festve a jelen kor gyermekeinek. Most úgy gondolta, megmerítkezik az első világháború gyötrelmeiben is, mindezt egy Lassie hazatér-stílusú alkotásban.

A sztori egyszerű, mint a fakocka: pacit felneveli egy kamaszsrác, majd annak iszákos ex-katona apja eladja a lovat farm-megmentő célzattal a brit lovasságnak. Igazából a paci lenne a főhős, mindenki más csak epizodista. Jó lovunk megjárja ugye a brit lovasság tisztihátasi pozícióját, majd fránya friccek hadifogságba ejtik és igáslónak használják eme szépséges telivért, hogy a végén a brit és a fricc együtt vágja ki a hátast a szögesdrótból...

Igen, jól érződik, hogy nem kis ellenszenv alakult ki a filmmel kapcsolatban. Nem vártam nagyívű partraszállást, nem vártam a játékidő felét kitöltő frontábrázolást, nem vártam patikamérlegen porciózott realitást, de azért ennél komolyabb törekvést igen... Drága direktorunknak egyébként sem ez volt a legjobb éve, ugyanis a Tintin se sikeredett annyira, mint ahogy azt várni lehetett, de ez a mostani még ezt is alulmúlta, nem is kevéssel. Nem elég, hogy csámborgó jószágot se golyó, se gránát nem fogja a senki földjén, hogy a többtonnás ágyú csoportos húzásába sem pusztul el, ahogy azt sorstársai tömegével tették (nem csak a filmben), de hogy még gazdáját is megtalálja ebben a földi pokolban - na itt már kiverte nálam a giccsbiztosítékot.

Komolyan vártam, mikor kezdenek el beszélgetni egymással a lovak, netán a kisköcsög liba is becsatlakozik az eszmecserébe a film egy pontján, vagy büszke állatnevelőnk lesz a frontvonal megbecsült Dr. Doolittle-je, de nem, ennyire nem fordult Hallmark-szintű matinéba az egész. Csak annyira lett gyermekbiztos, hogy még 30 méterről sem mutatnak meg kivégzést, a gáztámadás nagyjából egy koncerten besülő füstgép katonai bevetésének tűnt. Megkapjuk cserébe a brit színjátszás javát, meg némi francia és német ajkú gárdát, de akkor is szégyen, ha ez a fele csak a nemzetére jellemző módon tört angollal kommunikál egymás közt, ezzel egy kabarészám szintjére emelve a hitelességet...

Annyira Oscar-díjas ez az alkotás, amennyire szégyenteljes, hogy elfeledkeztek a Drive-ról idén. Ugyan a BAFTA nem kihagyható ennyi brittel a vásznon, a Golden Globe meg már tavaly beégett Az utazó jelöléseivel, idén meg az Akadémia bizonyult érzelgősebbnek a megszokottnál... vagy csak a stáblistára nézve jelöltek, mint azt A leleményes Hugo 11 jelölése is mutatja...

0 Tovább

UIP-hírek

Drew Barrymore még élni akar

Behúzza a féket Drew Barrymore, mert úgy érzi, túlságosan sokat dolgozik, és közben elfelejt élni. – Halálra melóztam magam az utóbbi 35 évben – mondja a hamarosan 37 éves színésznő, aki már kisbabaként szerepelt egy reklámban. – Éppen ideje már leállni egy kicsit, és élvezni az élet olyan örömeit, mint a szerelem vagy akár egy nyugodt séta a tengerparton. Van még beírva néhány munka a naptáramba, de ha ezeket letudom, szabadságot veszek ki, és csak magamnak meg a szeretteimnek élek.

A színésznő jelenleg nyári esküvőjét tervezi, a legapróbb részletekre is odafigyel, mert azt akarja, hogy igazán emlékezetes legyen. Van is rá oka: Will Kopelman a harmadik férje lesz, és Drew erősen bízik abban, hogy ezúttal jól választott. Első férje Jeremy Thomas bártulajdonos, a második Tom Green komikus volt, de egyik házasság sem tartott sokáig.

Drew-t legközelebb a Mindenki szereti a bálnákat című, megtörtént eseményeken alapuló filmben láthatjuk, amelyben jégbe szorult ceteket ment meg, és közben rendbe hozza szerelmi életét is.

(Big Miracle – hazai bemutató: 2012. február 23.)

 

Már megint balhé van Scorsese kutyája miatt

Továbbra is lobbizni kénytelen Martin Scorsese Blackie miatt. Arról a jóképű dobermannról van szó, amely a jeles rendező A leleményes Hugo című, 11 Oscarra jelölt filmjének egyik fontos szereplője. Scorsese korábban kibulizta, hogy Blackie-t is jelöljék a legjobb filmes kutyának járó Arany Nyakörvre, a négylábút ugyanis méltatlanul hanyagolta a nominálóbizottság. Miután a rendező felhívására mozgalom indult Blackie-ért a Facebookon, kénytelenek voltak őt is bevenni a kitüntetésre esélyes ebek közé. Most azért volt kénytelen harcba szállni Scorsese, hogy megcáfolja a pletykákat, melyek szerint Blackie mimikája a filmben nem eredeti, hanem a számítógépnek köszönhető. A rendező Ellen DeGeneres beszélgetős műsorában megesküdött, hogy a dobermann arckifejezését nem javították fel CGI-vel, teljesen magától vág olyan képet a jeleneteiben, amilyet. DeGeneres annyira együtt érzett Scorsese-vel és Blackie-vel, hogy a műsorban átnyújtott egy arany nyakörvet a rendezőnek, arra az esetre, ha a tehetséges állat mégsem nyeri el a díjat. Scorsese egyébként utalt arra, hogy a számítógépes trükkökről szóló rémhíreket valószínűleg a konkurencia terjeszti, akik nem akarják, hogy Blackie legyen a győztes.

(Hugo – hazai bemutató: 2012. március 1.)

Sokat várnak Oliver Stone brutális új filmjétől

Annyira jól sikerült Oliver Stone legújabb filmje, hogy ősz helyett nyáron mutatják be Amerikában. A nyár mindig erős szezon, ilyenkor kerülnek a mozikba a szuperprodukciók, a Universal stúdió merész lépése tehát azt jelzi, hogy sokat várnak a Savages-től. A Don Winslow regényéből készült filmben két amerikai marihuana termesztő kerül összetűzésbe egy mexikói drogkartellel, miután a bandafőnök elrabolja közös barátnőjüket. Aki már látta a Savages-t, azt mondja, bár a sztori a nagy sikerűTraffic cselekményére emlékeztet, a film stílusa inkább a Ponyvaregényt idézi, különösen, ami a brutalitást illeti. Emiatt a produkció szigorú R korhatáros besorolást kap, amiben nyilván szerepet játszik, hogy a mexikói banditavezér (Benicio Del Toro) kedvenc kommunikációs eszköze a láncfűrész. A film sztárparádéval kápráztatja el a mézőt, Del Toro mellett Salma Hayek, Uma Thurman és John Travolta is fontos szerepben látható.

 (Savages – hazai bemutató: 2012. nyár)

  

Tom Cruise újabb rekordot állított fel

Hatszázmillió dollár fölé ment a Mission: Impossible – Fantom Protokoll összbevétele, így ez a produkció lett Tom Cruise legsikeresebb filmje. Cruise a korábbi csúcsot a Steven Spielberg által rendezett Világok harcával tartotta, ez a produkció 590 millióval zárt. A Fantom Protokoll azonban még mindig a mozikban van, tehát a 600 millió messze nem a végösszeg.

Cruise ezzel visszaverekedte magát a legnagyobb hollywoodi sztárok közé. Jövőre két produkcióban is láthatjuk. A One Shot című filmben rettenthetetlen szuperkatonát alakít, akinek meggyűlik a baja a törvénnyel, az Oblivion című sci-fiben pedig szintén katona, akit egy távoli bolygóra küldenek, hogy ölje meg az ottani idegen lényeket, ám ő kételkedni kezd a feladatban.

(One Shot – hazai bemutató: 2013. február)

(Oblivion – hazai bemutató: 2013. július)

0 Tovább

Március kib@szott idusa

Politikai játszmákból sosem elég, lássuk, hogyan mocskolódhat be a legmakulátlanabb elnökjelölt, de a szende és naiv stábtag is! George Clooney eddig se bánt kesztyűs kézzel a politikai osztállyal, időn és téren át bírálta őket, ahol csak tudta. Na nem a vészhelyzetes-batmanes-bőrlabdás filmjeire gondolok, hanem amikkel rendre Oscar bátya küszöbére löttyenti demokrata párti életérzését és hitvallását. Bírálta a közel-keleti helyzetet (Sziriána - Oscar, legjobb férfi főszereplő), nekiszaladt már a nagyvállalati struktúrának is, ráadásul kétszer is (Michael Clayton, Egek ura - ugyan eltérő stílusok, de mindkettő Oscar-jelölést hozott), most pedig hazája, az Egy(b)esült Állam(/t)ok egyik legjelentősebb belpolitikai eseménye, az elnökjelölő caucus körüli időket járja körbe, egy feddhetetlen demokrata elnökjelölt kampánycsapatának egyik vezető tagjának szemén keresztül. Már mindenki tudja, sokáig az Obama keltette hurráoptimizmus miatt ne landolhatott a film a mozikban, elvégre a jó elnöknek köszönhetően változások lesznek. Valami azonban megtört, hiába a lehetőség, az imádat és a globális rajongótábor, nem lett a legvidámabb Barack... Politikai kiábrándultságból és cinizmusból jelesre vizsgázott Clooney, mint színész-rendező, emellett háttérbeli árnyjátékok és gondolatok egész sorát indítja meg a proaktív fejecskékben.

Mike Morris kormányzó (George Clooney) indul az elnöki posztért, előtte azonban jó amerikai szokás szerint dekára meg kell vennie őt a tagállamok előválasztásain a drága kedves szavazóknak. Hogy mennyire nem a szavazókon múlnak a dolgok, arra remek példát szolgál eme alkotás is: háttéralkuk és súlyos titkok elhallgatása, egyes stábtagok ellehetetlenítése még mindig fontosabb stratégiai lépés, mint az egészségügy, az oktatás, a háborúk kérdésének sarkallatos felülvizsgálata. A kormányzó csapatának második számú embere, Stephen Meyers (Ryan Gosling) a tökéletes mintaalany az eszméket dédelgető, hithű embernek, aki csak teljes szívvel képes az ilyen harcokat megvívni. Valójában egymást keresztező embereket látunk, akik egy ponton átveszik a helyet a másiktól, ezáltal veszítve el szerepüket. Legyen elég annyi, hogy a mintacsalád látszatát üzemeltető kormányzó mégsem annyira feddhetetlen férj, mint mutatják, a tiszta eszközökkel harcba szálló stábtag pedig nem csak az ügybe vetett hitét veszti el, de kezeit is kénytelen bemocskolni.

Politikai kiábrándultság még azelőtt, hogy a Házba kerülne az illető! Ez ám a nagy pofon a demokrata vezetésnek, de rajongótábornak is. Íme, az ember, aki megváltoztatja mindennapjaiktokat, elhozva a csodát, a megváltást, a jobb életet... Na de miért is nem akar ez megvalósulni? Vannak a csúnya háttéralkuk, mikor bizony kénytelen vagy a hozzád képest névtelen senkik f@szát szopni, hogy azt a párszáz szánalmasan és morzsákért megvett lojális delegáltat magad mögött tudhasd. Fontos megjegyezni, az nagy Amerikában ne közvetlen az elnökjelöltre szavazol, hanem az adott republikánus/demokrata küldöttekre, akik létszáma alapján dől el, ki lesz az elnök... A közvetett demokrácia diszkrét bája, na! Emiatt is remek látkép a politika működéséről, nem csak a tengerentúliról: kiábrándulni itthon is sokaknak sikerült, nem vitás. Ami miatt érdemes és jó ideig aktualitással bír Clooney mozija, az a kisember kezébe kerülő kártya (lehetősége): Stephen valós(?) bizonyítékkal felvértezve változtatja meg mind a kampány menetét, mind a stáb összetételét. Elítélhető azért, amit tesz?  Bizonyos szempontból igen, elvégre szembe megy saját hitvallásával, meggyőződését a sarokba dobva előre menti a saját irháját, mindazzá válva, amit megvetett korábban. Maga Morris kormányzó esetében már nem ilyen tiszta a kép, elvégre politikusról van szó, aki mint ember, nem hibátlan, de mint jelöltnek, bizony annak kell hazudni, még ha fejek hullanak is emiatt a porba.

Clooney alakítása szót sem érdemel, annyira érződik, hogy ő lehetne az igazi demokrata új-Reagan, a színészből elnökké avanzsálás útjára lépve. Ami miatt nehezebb lenne számára, az a már most is köztudott nőügyeinek díszes száma, mert biza átlag amerikai szemében csak a hűtlenség/zabigyerek/nőtlenség a főbűn, az összes többi ügyesen eltussolható. Aki igazán nagy utat tesz meg a film során, az Gosling, aki a 2011-es évet nézve sokadjára nyújt zseniálisat: nem csak a Drive szótlan főszerepét érdemes a "rovására" írni, de az Őrült, dilis, szerelem nőcsábász karaktere az, ami felhívta rá a hölgyek figyelmét is. Most, hogy tehetsége és külalakja miatt is frontvonalba került, jöhetnek a még tudatosabb szerepválasztások, holott arra eddig se volt panasz. Mostani szerepe minden, ami az elmúlt négy évben történet a demokrata szavazókkal: hit, remény, szeretet, odaadás, várakozás, majd a patthelyzet után a változatlanság keserű kenyere, a kiábrándultság... Cinikus személlyé válva szembemenni mindazzal, ami addig életvitelszerű hittétel volt az életben... Melletük nem kisebb alakok vállaltak epizódszerepet: Philip Seymour Hoffman, Paul Giamatti, Marisa Tomei...

Az év (egyik) legjobb politikai drámája csak egy Oscar-jelölésig vitte, az adaptált forgatókönyv kategóriában nem csak Clooney idén taroló filmje, az Utódok vár megméretésre, de a Suszter, szabó, baka, kém, Brad Pitt újabb jelölését adó Pénzcsináló szkriptje, valamint Scorsese életmű-szagú agyondobálása, A leleményes Hugó is csatasorba áll...

0 Tovább

Suszter, szabó, baka, kém

Generációk nőttek már fel a Bond-filmek ábrázolta kémvilág bűvöletében: gyors ügyek, gyors nők,  még gyorsabb autók, melyekkel az egész világot megismerhettük a másfél-kétórás etapokban. A kisfiúk csak álmodoztak arról, hogy egyszer majd ők is ott ülnek egy Martinival a kezükben, hogy megváltsák a világot az éppen aktuálisan fenyegető ellenségtől!

Akkor most a Bond-mítosz kapott egy szofisztikált pofánverést, mert itt van John le Carré könyvének azonos című filmadaptációja, mely kicsit realistább betekintést enged a hidegháborús kémtevékenységekbe. Az angol kiszámolós mondókát megidéző (mindkét: könyv és film) alkotás belsős rálátást biztosít azokra az évtizedekre, mikor ablaktalan épületekben gyomorideggel küzdve és realitásérzéküket vesztve harcoltak a férfiak egy ideologiai szinten már akkor sem realizálható kérdésben. Jelen alkotás(ok) nem hivatott(ak) eldönteni ezt a kérdést, sokkal inkább metodikus ábrázolása ez a színfalak mögötti arctalan háborúnak.

Smiley (Gary Oldman) azt a megbízást kapja, hogy nyomozza ki, ki az áruló a brit titkosszolgálat operatív főnökei közül. Nem könnyű a világ legjobbjai közé tartozó férfiak titkainak kinyomozása, főleg, ha a tégla hátát a szovjetek fedezik, eddigi legnagyobb sikerüknek elkönyvelve az MI6 dezinformálását. A többszálú és idősíkokat váltogató mű cselekményeit egy terepen dolgozó Prideaux ügynök (Mark Strong) meggyilkolása jelenti, aki épp egy magyar tábornok disszidálását szervezi Budapesten. Az ügynök halála lavinát indít a szervezeten belül, Smiley-t és jó pár régi motorost nyugdíjaztatnak, míg a szervezetet új irányba terelik. Azonban Prideaux halála megannyi belsős problémát felszínre hoz, évtizedes lojalitásokat kérdőjelezve meg. 

Nehéz spoilerek nélkül írni a filmről, főleg összetett történetszálai miatt. Álljon itt inkább egy színészlista, mint észérv: Gary Oldman, Mark Strong, John Hurt, Colin Firth, Tom Hardy, Toby Jones, Ciarán Hinds, Benedict Cumberbatch. Aki jártas a brit filmművészetben, az a régi motorosok és a feltörekvő újhullám tagjainak mívves listáját olvashatta éppen. Innen látszik, hogy a ködös Albionban a sztárhalmozás nem megy a történet rovására sőt! Mintha színészvezetés és szakmai alázat terén csak jobbat tett a film hitelességének, hogy megannyi hírneves tehetség szerződött le eme film erejéig a MI6 keretébe.

Kémfilm, nem vitás, de ahogy említettem, köze nincs az eddigi ügynökfilmekhez. Nincs autós üldözés, nincsenek ökölharcok, nincs benne semmi, ami az ügynökök létét a külvilág tudomására hozná. Elfüggönyözött szobákban dohányzó, éjszakákon át dolgozó férfiakat láthatunk, akik még saját kollégáikban sem bízhatnak, lévén köztük is ott az áruló. A film hatalmas erénye az az atmoszféra, ami már az első tárgyalói jelenettől beszippantja a nézőt: paranoid módon mindenkiben meglátjuk a beépített embert, mindenkinél találunk olyan cselekedetet, ami iatt ő lehet a szovjetek bábja a titkosszolgálat tetején csücsülők közül. Ezt a hangulatot Le Carré eredetije mellett Tomas Alfredsonnak is köszönhetjük, aki korábban az Engedj Be! című svéd vámpírfilmmel már méltán tett szert világhírnévre. Kettejük keresztmetszetéből az utóbbi évtized talán legerősebb zsánerfilmjét kapjuk, mely sokak számára élvezhetetlennek tűnik majd, ha nem képesek függetleníteni magukat korábbi ügynökfilmes ismereteiktől. Csendes alázattal birodalmakat szolgáló férfiakat láthatnak, akik családi életüket is háttérbe szorították egy magasabb jó érdekében! 

A filmet nem is annak fényében kell vizsgálni, hogy hány Oscarra jelölték (3)! Az sem feltétlen mérvadó, hogy mire taksálták a Brit Filmakadémai tagjai (11 jelölés). Ezt a filmet szigorúan korhű hozzáállással tekintse meg minden érdeklődő, mert amint jelenkori elvárásokat és elképzeléseket társítunk hozzá, csalódással távozunk majd a moziból. A film azt a kort idézi, mikor még az egyetemisták lepték el a vetítőtermeket, megtöltötték dohányfüsttel a termeket és a szabadságról, filozófiáról, elvekről vitatkoztak. Nem volt internet, a titkos dokumentumokat trükkös csempészmódszerekkel juttatták ki az irattárakból, nem volt mágneskártya, még az aláírás igazolta ottlétedet...

0 Tovább

84. Oscar-díjátadó - jelöltek és kommentár

Kezdem úgy érezni, az Amerikai Filmakadémia szimpla népszerűségi versennyé degradálódik. Vannak olykor felkapott filmek, amelyek társadalompolitikai mondanialójuk miatt válnak releváns alkotássá (idén A segítség), máskor meg a filmművészeti zsánerkedés miatt emelkednek ki bizonyos filmek (ld. A némafilmes). Végül említsük meg a személyes vonzerőt, mely egy-egy alkotó neve láttán lép életbe (Martin Scorsese megint nem olyan filmmel hódít, ami a legjobbjai közé tartozna). Emellé elfelejtik a Drive-ot (1 jelölés - hangvágás)...

Ezeket összegezve kicsit kommentálom a főbb kategóriákat:


Legjobb film

Az élet fája
Éjfélkor Párizsban
Hadak útján
A leleményes Hugo
A némafilmes
Pénzcsináló
Rém hangosan és irtó közel
A segítség
Utódok

Ugyan szép a lista, színes és szagos, a tengerentúlra kicsit erőtlen visszhangokkal juthatott el a Drive és a Suszter, szabó... is. Az azért meglepő, hogy ezek mellett A tetovált lány sem érdemelt ki jelölést, elvégre Fincher a fiatal Scorsese-ként az arra kevésbé érdemes alkotásaival jut a listák élére. Azt csak félve említem, hogy az agyonjelölt Hugo akár meg"Titanicosodhat", általános akadémiai elmebaj esetén rommá díjazzák majd február 27-én. Öröm az ürömben Az élet fája jelölése, róla kicsit megfeledkeztek az illetékesek mostanság...


Legjobb idegen nyelvű film

Bullhead (Belgium)
Footnote (Izrael)
In Darkness (Lengyelország)
Monsieur Lazhar (Kanada)
Nader és Simin (Irán)

A legbiztosabb befutó: Nader és Simin. Tovább fejtegetni értelmetlen, mindent visz, ezt is fogja, stb.


Legjobb animációs film

Chico and Rita
Csizmás a kandúr
Egy macska kettős élete
Kung Fu Panda 2
Rango

Hová tűnt Tintin? Magam részéről inkább két Tintin, mint egy Csizmás a kandúr!!! Karácsony Artúr is a feledés homályába veszett, így a Tintin nélkül egyértelműen Rango felé billen a mérleg. Aztán jön a hatezres közösség, hogy jól Csizmást adjon.


Legjobb rendező

Woody Allen (Éjfélkor Párizsban)
Michel Hazanavicius (A némafilmes)
Terrence Malick (Az élet fája)
Alexander Payne (Utódok)
Martin Scorsese (A leleményes Hugo)

Nincs Drive... Refn-t nagyon nem szerethetik odaát. Ezek a jelöltek nem érdemtelenek, csak Scorsese jelenléte az, ami eszembe juttatja: itt biza popularitás zajlik. Malick túl grandiózus ide, Hazanavicius lehet az idei Tom Hooper (A király beszéde), a velószínűség azonban Payne mellett szól.


Legjobb férfi főszereplő

Demian Bichir (A Better Life)
George Clooney (Utódok)
Jean Dujardin (A némafilmes)
Gary Oldman (Suszter szabó baka kém)
Brad Pitt (Pénzcsináló)

Dujardin és Clooney megmérkőzhet, hogy bizonyítsák, a Golden Globe-győzelem melyik kategóriából öröklődik az Oscarra! Pitt megint csak jelölésig, de akkor már Az élet fája, jóurak és asszonyok! Oldmant megtisztelték a jelöléssel, pont. Joseph Gordon-Levitt meg elfelejtve a 50/50-ért? Köszöntük szépen... NEM! Aki meg nagyon kimaradt? Michael Fassbender! Sírunk is, mit tehetünk? Szexmentes Amerika, korhatár-bizottság... fakyea


Legjobb női főszereplő

Glenn Close (Albert Nobbs)
Viola Davis (A segítség)
Rooney Mara (A tetovált lány)
Meryl Streep (A Vaslady)
Michelle Williams (Egy hét Marilynnel)

Ha fentebb is GG-hasonlat, itt pláne: Streep vs Williams. A többiek meg felöltözhetnek szépen. Williamsnek a drukk, Streep annyira kézenfekvő, mint mindig.

Legjobb férfi mellékszereplő

Kenneth Branagh (Egy hét Marilynnel)
Jonah Hill (Pénzcsináló)
Nick Nolte (Warrior)
Christopher Plummer (Kezdők)
Max von Sydow (Rém hangosan és irtó közel)

Lenni melegkártya, úgyhogy Plummer a győztes. Aki hiányzik, az Albert Brooks a Drive-ért. Becserélném von Sydow-ra... Az meg egyenesen érthetetlen, miért nem jelölték az egyik legjobbat, Albert Brooks-t a Drive-beli alakításért??? Hja, írtam, sebaj, ha Akadémia duplázhat, én is!

Legjobb női mellékszereplő

Berenice Bejo (A némafilmes)
Jessica Chastain (A segítség)
Melissa McCarthy (Koszorúslányok)
Janet McTeer (Albert Nobbs)
Octavia Spencer (A segítség)

Copy Paste a GG-listából! Na jó, nem teljesen, itt felkerült Melissa McCarthy a listára (az ottani Utódok-os Shailene Woodley helyett. Befutni Spencernek kötelező, mert jó és hiteles.

Legjobb eredeti forgatókönyv

Éjfélkor Párizsban
Koszorúslányok
Margin Call
Nader és Simin
A némafilmes

Ha forgatókönyv, akkor Woody! Lenne az elv, ha nem lenne Margin Call, ami zseniális szkript: nem is értem, miért csak ide fért be?!?!

Legjobb adaptált forgatókönyv

A hatalom árnyékában
A leleményes Hugo
Pénzcsináló
Suszter szabó baka kém
Utódok

Payne könyve, mi más? A többi lenni szép és jó, de Payne viszi az Utódokkal.

0 Tovább

UIP hírek

Kislányának rendezett Scorsese, Arany Glóbuszt kapott érte

Senki nem lepődött meg azon, hogy Martin Scorsese nyerte idén a legjobb rendezőnek járó Arany Glóbuszt, hiszen A leleményes Hugo remekmű a javából. Annál szokatlanabb viszont, hogy legújabb munkája családi film, amelyben a mester azon kívül, hogy szórakoztat, a mozi varázsa előtt tiszteleg. Scorsese egy látványos kitérő erejéig letért tehát arról a négy évtizedes útról, amelyen számtalan díjat gyűjtött be magának. A leleményes Hugoban nem lőnek halomra pókerező maffiózókat a füstös alagsorban, nem találkozunk a kedvenc színészekkel, Robert de Niróval, Joe Pescivel, de még a legújabb favorittal, Leonardo DiCaprióval sem, a helyszín sem Little Italy vagy Las Vegas, hanem Párizs, a főhősök pedig egy kisfiú és egy kislány, no meg a filmművészet egyik atyja, George Méliés.

– Az a helyzet, hogy végre szerettem volna egy olyan filmet csinálni, amit a 12 éves kislányom, Francesca is megnézhet – mondja Martin Scorsese. – A legtöbb munkámat ugyanis még nem láthatta, annyira kegyetlenek: folyik a vér és mindenki csúnyán beszél. Francescával jó barátok vagyunk, rengeteg időt töltünk együtt, ezért munka közben egy kicsit az ő szemével is láthatom a világot.

Scorsese Brian Selznick nagy sikerű meseregényét adaptálta. Hugo Cabret egy árva kisfiú (Asa Butterfield), aki a harmincas évek Párizsában él egy pályaudvaron. Megismerkedik egy kislánnyal (Chloe Grace Moretz), ő Georges Méliés (Ben Kingsley), a filmművészet nagy úttörőjének keresztlánya. A nagy találkozás szédületes események láncolatához vezet, amelynek eredményeként a gyerekek nem csupán a mozi mágiáját fedezik fel, de kiderül, milyen üzenetet hagyott hátra Hugo elhunyt édesapja egy robotszerű szerkezet, az automaton segítségével.

(Hugo – hazai bemutató: 2012. február 23.)

 

Wahlberg vérszemet kapott      

Már első négy napi bevételével nyereséges Mark Wahlberg legújabb akció-thrillere. A Csempészek 25 millió dollárból készült, és eddig 28,8 milliót hozott. Nem csoda, hogy a film sztárja, aki egyben az egyik producer is, roppant elégedett, és már a továbblépésen töri a fejét. – Már egy ideje azon töröm a fejem, hogy meg kellene próbálkoznom a rendezéssel – mondja az egykori rapper és modell. – Nem kell megijedni, egyelőre csak egy könnyed vígjátékot vállalnék be, aztán jöhetnének a komolyabb dolgok.  

Wahlberg egyébként karrierje legjobb nyitását produkálta aCsempészekkel, ezzel még erősebbé vált pozíciója Hollywoodban.

(Contraband – hazai bemutató: március 22.)

 

Drew Barrymore nagy, fehér ruhás esküvőt akar      

Harmadszor készül férjhez menni Drew Barrymore, és szentül elhatározta, ezúttal nem fogja elszúrni. Korábbi két házasságkötését ugyanis elkapkodta, csúnya véget is értek. – Nem fog elvonulni valamilyen távoli helyre, és nem csak a szűk családi kör lesz jelen. Drew most igazi, eget rengető esküvőt akar, ahol klasszikus fehér ruhában mondhatja ki a boldogító igent – meséli a színésznő egyik barátja. – Teljesen odáig van, hogy a párjának milyen rendes, összetartó családja van, és boldog, hogy ő is közéjük tartozhat. Úgy érzi, most végre hazatalál.

Drew azt is fontolgatja, hogy vőlegénye, Will Kopelman kedvéért áttér a judaizmusra, ennek a fiatalember családja is nagyon örülne. Az esküvőt nyárra tervezik, Drew már javában írja a vendégek több száz fős listáját.

A színésznőt legközelebb a Mindenki szereti a bálnákat című filmben láthatjuk. A produkció egy 1988-ban megtörtént eset alapján készült. Alaszka partjainál egy bálnacsalád a jég fogságába esett, és példátlan összefogás jött létre a kiszabadításukra: nem csupán a helybeliek és a környezetvédők, de a szovjet és az amerikai hadsereg is mindent megtett, hogy a cetek hazatérhessenek. Drew Barrymore egy lelkes környezetvédőt alakít, aki bálnamentés közben felújítja romantikus kapcsolatát a helyi tévériporterrel (Jack Krasinski).

(Big Miracle – hazai bemutató: 2012. február 23.)

 

Kristen Stewart megvilágosodott         

Korábban azt mondta Kristen Stewart, nem sokat ért a divathoz, és a parfümök sem érdeklik, most viszont azt nyilatkozta, mindig is a Balenciaga friss illatai álltak hozzá a legközelebb. A hirtelen fordulatnak talán köze van ahhoz, hogy a fiatal színésznő a Balenciaga új parfümének arca lett. A jó nevű spanyol cég kreatív igazgatója, Nicolas Ghesquiere szerint azért esett választásuk Kristenre, mert progresszív karakter, így megfelelő példakép a megcélzott fiatal közönség számára. – Kivételes érzékenységével és intelligenciával kifejezi az új Balenciaga parfüm modernségét – foglalja össze a lényeget a kreatív igazgató.

Kristen egyébként nem vette el mások kenyerét, mert a Balanciaga Paris arca továbbra is Charlotte Gainsbourg marad.

Kristen Stewart legközelebb páncélos-kardos Hófehérkeként tér vissza a népszerű Grimm-mese akciófantasy változatában, a Hófehér és a vadászban.

(Snow White and the Huntsman – hazai bemutató: 2012. május)

0 Tovább

65. BAFTA-díjátadó - jelöltek

Még úgy igazán ki sem hűlt a Golden Globe-átadó után a parkett, máris nyilvánosságra hozták a Brit Filmakadémia jelöltlistáját. Érdekesség, hogy ugyan van átfedés bőséggel, de itt már a vígjáték- és a drámai kategória jelöltjei megmérkőznek egymással - jogos a felvetés, vajon A némafilmes állni fogja-e a sarat a drámai szinten taroló Utódokkal, netán a hazai pálya előnyét élvező Suszter, szabó, baka, kémmel szemben.


LEGJOBB FILM

The Artist - A némafilmes
Utódok
Drive - Gázt!
A segítség
Suszter, szabó, baka, kém

LEGJOBB BRIT FILM

My Week with Marylin
Senna
A szégyentelen
Suszter, szabó, baka, kém
Beszélnünk kell Kevinről

LEGJOBB BRIT BEMUTATKOZÁS ÍRÓ, RENDEZŐ VAGY PRODUCERI RÉSZRŐL

Idegen arcok - Joe Cornish (rendező/író)
Black Pond - Will Sharpe (rendező/író), Tom Kingsley (rendező), Sarah Blockrehurst (producer)
Coriolanus - Ralph Fiennes (rendező)
Submarine - Richard Ayoade (rendező/író)
Tirannoszaurusz - Paddy Considine (rendező), Diarmid Scrimshaw (producer)

LEGJOBB NEM ANGOL NYELVŰ FILM

Felperzselt föld
Pina Bausch
Potiche
Nader és Simin - Egy elválás története
A bőr, amelyben élek

LEGJOBB DOKUMENTUMFILM

George Harrison: Living In The Material World
Project Nim
Senna

LEGJOBB ANIMÁCIÓS FILM

Tintin kalandjai
Karácsony Artúr
Rango

LEGJOBB RENDEZŐ

Michel Hazanavicius - The Artist - A némafilmes
Nicolas Winding Refn - Drive - Gázt!
Martin Scorsese - A leleményes Hugo
Tomas Alfredson - Suszter, szabó, baka, kém
Lynne Ramsay - Beszélnünk kell Kevinről

LEGJOBB EREDETI FORGATÓKÖNYV

Michel Hazanavicius - The Artist - A némafilmes
Annie Mumolo, Kristen Wiig - Koszorúslányok
John Michael McDonagh - A Guardista
Abi Morgan - A vaslady
Woody Allen - Éjfélkor Párizsban

LEGJOBB ADAPTÁLT FORGATÓKÖNYV

Alexander Payne, Nat Faxon, Jim Rash - Utódok
Tate Taylor - A segítség
George Clooney, Grant Heslov, Beau Willimon - A hatalom árnyékában
Steven Zaillian, Aaron Sorkin - Pénzcsináló
Bridget O'Connor, Peter Straughan - Suszter, szabó, baka, kém

LEGJOBB FÉRFI FŐSZEREPLŐ

Brad Pitt - Pénzcsináló
Gary Oldman - Suszter, szabó, baka, kém
George Clooney - Utódok
Jean Dujardin - The Artist - A némafilmes
Michael Fassbender - A szégyentelen

LEGJOBB NŐI FŐSZEREPLŐ

Berenice Bejo - The Artist - A némafilmes
Meryl Streep - A vaslady
Michelle Williams - My Week with Marilyn
Tilda Swinton - Beszélnünk kell Kevinről
Viola Davis - A segítség

LEGJOBB FÉRFI MELLÉKSZEREPLŐ

Christopher Plummer - Kezdők
Jim Broadbent - A vaslady
Jonah Hill - Pénzcsináló
Kenneth Branagh - My Week with Marilyn
Philip Seymour Hoffman - A hatalom árnyékában

LEGJOBB NŐI MELLÉKSZEREPLŐ

Carey Mulligan - Drive - Gázt!
Jessica Chastain - A segítség
Judi Dench - My Week with Marilyn
Melissa McCarthy - Koszorúslányok
Octavia Spencer - A segítség

LEGJOBB EREDETI ZENE

The Artist - A némafilmes -  Ludovic Bource
A tetovált lány - Trent Reznor, Atticus Ross
A leleményes Hugo - Howard Shore
Suszter, szabó, baka, kém - Alberto Iglesias
Hadak útján - John Williams

LEGJOBB FÉNYKÉPEZÉS

The Artist - A némafilmes - Guillaume Schiffman
A tetovált lány - Jeff Cronenweth
A leleményes Hugo - Robert Richardson
Suszter, szabó, baka, kém - Hoyte van Hoytema
Hadak útján - Janusz Kaminski

LEGJOBB VÁGÁS

The Artist - A némafilmes - Anne-Sophie Bion, Michel Hazanavicius
Drive- Gázt! - Mat Newman
A leleményes Hugo - Thelma Schoonmaker
Senna - Gregers Sall, Chris King
Suszter, szabó, baka, kém - Dino Jonsater

LEGJOBB LÁTVÁNYTERV

The Artist - A némafilmes - Laurence Bennett, Robert Gould
Harry Potter és a Halál ereklyéi 2. - Stuart Craig, Stephenie McMillan
A leleményes Hugo - Dante Ferretti, Francesca Lo Schiavo
Suszter, szabó, baka, kém - Maria Djurkovic, Tatiana MacDonald
Hadak útján - Rick Carter, Lee Sandales

LEGJOBB KOSZTÜM

The Artist - A némafilmes - Mark Bridges
A leleményes Hugo - Sandy Powell
Jane Eyre - Michael O'Connor
My Week With Marilyn - Jill Taylor
Suszter, szabó, baka, kém - Jacqueline Durran

LEGJOBB SMINK

The Artist - A némafilmes - Julie Hewett, Cydney Cornell
Harry Potter és a Halál ereklyéi 2. - Amanda Knight, Lisa Tomblin
A leleményes Hugo - Morag Ross, Jan Archibald
A vaslady - Marese Langan
My Week With Marilyn - Jenny Shircore

LEGJOBB HANG

The Artist - A némafilmes - Nadine Muse, Gérard Lamps, Michael Krikorian
Harry Potter és a Halál ereklyéi 2. - James Mather, Stuart Wilson, Stuart Hilliker, Mike Dowson, Adam Scrivener
A leleményes Hugo - Philip Stockton, Eugene Gearty, Tom Fleischman, John Midgley
Suszter, szabó, baka, kém - John Casali, Howard Bargroff, Doug Cooper, Stephen Griffiths, Andy Shelley
Hadak útján - Stuart Wilson, Gary Rydstrom, Andy Nelson, Tom Johnson, Richard Hymns

LEGJOBB SPECIÁLIS EFFEKTUSOK

Tintin kalandjai - Joe Letteri
Harry Potter és a Halál ereklyéi 2. -  Tim Burke, John Richardson, Greg Butler, David Vickery
A leleményes Hugo - Rob Legato, Ben Grossman, Joss Williams
A majmok bolygója: Lázadás - Joe Letteri, Dan Lemmon, R. Christopher White
Hadak útján - Ben Morris, Neil Corbould

LEGJOBB ANIMÁCIÓS RÖVIDFILM

Abuelas
Bobby Yeah
A Morning Stroll

LEGJOBB RÖVIDFILM

Chalk
Mwansa The Great
Only Sound Remains
Pitch Black Heist
Two And Two

A LEGJOBB FELTÖREKVŐ SZTÁR DÍJA (közönségszavazat)

Adam Deacon
Chris Hemsworth
Chris O'Dowd
Eddie Redmayne
Tom Hiddleston

0 Tovább

69. Golden Globe-díjátadó

Tegnap megtippelni szándékoztam a nyerteseket, most lássuk, hol tévedtem (van, ahol nem is kicsit...)!

Legjobb film (dráma): Utódok (talált)

Alexander Payne először nyert forgatókönyvön kívül a külföldi kritikusoknál - egyetemes sztori, egyetemes szépfiúval, még ha öregecskedő is. 

Legjobb film (musical/vígjáték): A némafilmes (talált)

A filmművészet előtti vaskos hódolat elnyerte méltó(nak tartott) jutalmát.


Legjobb idegen nyelvű film: Nader és Simin (talált)

Arab nász helyett válás az avaron, ha már mindent visz, logikus ez a győzelem is.


Legjobb animációs film: Tintin kalandjai (rontott - tipp: Rango)

Fáj a szív, mikor ugyan zseniális alapokból egy nagyívű filmekre szakosodott rendező csak átlaganimációt hoz ki, arról nem beszélve, most a nevet díjazták, nem a teljesítményt


Legjobb rendező: Martin Scorsese (A leleményes Hugo ) (rontott - tipp: Michel Hazanavicius - A némafilmes)

2006-ban életmű-Oscar (A tégláért kapott legjobb rendezői díj...), most viszont tényleg gyengébb alkotással viszi haza Scorsese a díjat...


Legjobb férfi főszereplő (dráma): George Clooney (Utódok) (rontott - tipp: Michael Fassbender - A szégyentelen)

Szégyentelen végeredmény, elvégre Fassbender feltörekvő csillagként úgy elhomályosítja a mezőnyt - a prűd végeredmény nem magyarázza a bevállalós jelölést... 


Legjobb férfi főszereplő (musical/vígjáték): Jean Dujardin (A némafilmes) (féltalálat)

Bejött a kagylózabálás, a politikailag inkorrekt zsaru (Brendan Gleeson - A guardista) helyett a film hőskora vitte a pálmát... bocs, a glóbuszt.


Legjobb női főszereplő (dráma): Meryl Streep (A Vaslady) (talált)

Az idei is Meryl Streep éve lesz? Vagy netán az olvasztott kategóriában megint kikap az Oscaron egy fiatal versenytárstól (akkor Sandra Bullock, most Michelle Williams)?


Legjobb női főszereplő (mucial/vígjáték): Michelle Williams (Egy hét Marilynnel) (talált)

Ezt is nem megmondtam? Ha Marilyn szelleme a házban, minden más felesleges időpocsékolás - na jó, nem hátrány, hogy jó a film!


Legjobb férfi mellékszereplő: Christopher Plummer (Kezdők) (talált)

Melegkártya - ugye, Mr Sean Penn?! Tetszik emlékezni, Harvey Milk megformálása is felülírta az elvárásokat... na most a felvállalós idős úré a dicsőség.


Legjobb női mellékszereplő: Octavia Spencer (A segítség) (rontott - tipp: Jessica Chastain)

A filmet eltaláltam, akkor fél pont, na?!?! A kisebb szerepben (butácska afro-amcsi konyhalány) alakítása vitte a prímet a felszínes fehér gazdáival ellentétben. Polkorrekt, leülhet.


Legjobb forgatókönyv: Woody Allen (Éjfélkor Párizsban) (rontott - tipp: Pénzcsináló)

Sorkin bukott! Allen meg beédesgette magát, nincs rá jobb szó.


Legjobb filmzene: Ludivic Bource (A némafilmes) (rontott - tipp: A tetovált lány)

Úgy látszik, a tavalyi Facebook-film ajnározása után Fincher és stábja számkivetett lett, elvégre a külhoni nagy sikert magáénak tudó A tetovált lány amerikai remake-je egyelőre csak papíron eredményes... a nosztalgia pedig erősebbnek bizonyult, mint a re-adaptálás.


Legjobb betétdal: Masterpiece (W.E.) (rontott - tipp: Chris Cornell - The Keeper)

Egy echte WTF a végére - Madonna éppenhogy csak megtűrt filmjéből kiemelni a dalocskát... jó, a Géppisztolyos prédikátor se egy kortárs A szakasz, de akkor is, ha csak a zenét hallgatod, átjön, nem?!?!

0 Tovább

Golden Globe - totószelvény


Hajnali kettőtől élőben követhető a filmes-sorozatos díjátadó-szezon első, világszerte követett nagyágyúja, a Hollywoodi külföldi újságírók szervezetének ünnepsége, a Golden Globe. Jó szokásukon még a tavalyi, elnöküket pelenkás hülyének minősítő Ricky Gervais-hostolás után sem változtatnak: a legszókimondóbb fazonként nyilvántartott Gervais újfent MC in da house, nem kevesek örömére (és bánatára). Ideje lenne Oscar bátyának is találni egy emblematikus mókamestert (mondjuk az idei Billy Crystal üde színfolt lehet), mert a Globe egyik legvonzóbb ajánlata éppenséggel a szószátyár és tapintatlan britember!

Rövid ujjongás után pedig hagyatkozom az előérzetre, tippelnék ezt-azt az esti filmes végkimenetelekre vonatkozóan:


Legjobb film (dráma): Utódok

Ki más is nyerhetne ebben a kategóriában, ha nem Alexander Payne? Eddig mondjuk csak a szkriptjeiért jutalmazták, de a másik nagy favorit Pénzcsinálóval szemben ez egyetemes, nem ámerikás sztori, jobban ülhetett a gyomroknak.

Legjobb film (musical/vígjáték): A némafilmes

Ha már mindenhol pofátlanul (nem érdemtelenül) befutott, ide miért ne? Pedig a Koszorúslányokat leszámítva mindegyik esélyes és érdemes alkotás, mégis az az ember érzése, hogy A némafilmes szó nélkül fog sikert aratni.

Legjobb animációs film: Rango

Kétségtelen, hogy Tintin látványos technikailag, hogy a Csizmás latinos, a másik kettő meg jelentéktelen szakmailag, akkor is a Rango kell hogy nyerjen. Amit annak idején Shrek tett az animációs zsánerrel, mindazt megfricskázta a Rango: a csavarba még belevette a western műfaját, mindezzel korszakos filmet alkotva.

Legjobb idegen nyelvű film: Nadir és Simin - Egy elválás története

Válás arab módra. Minden más érv értelmetlen.


Legjobb rendező: Michel Hazanavicius (A némafilmes)

Tipikus végkimenetel, mondjuk se Scorsese, se Allen, se Clooney ne ezért vigyen haza szobrot az éjjel, amiért most jelölték. Payne meg csak filmes befutó.


Legjobb férfi főszereplő (dráma): Michael Fassbender (A szégyentelen)

Egyrészt mert zseniális a pasas, másrészt mert Ryan Goslingot a kevésbé ütős alakításáért jelölték, mellettük meg DiCaprio, Pitt és Clooney is csak második lehet a mutatott teljesítmény alapján.

Legjobb férfi főszereplő (musival/vígjáték): Brendan Gleeson (A guardista)

Legszebb álmaimban ezt a kategóriát maga Ricky Gervais konferálja, hogy átadhassa Gleesonnak a díjat! A többiek futottak még, de amilyen peches vagyok, se a Gervais-átadás, se a Gleeson-befutás, mert hát Jean Dujardin... eh, kagylózabálók...

Legjobb női főszereplő (dráma): Mery Streep (A vaslady)

A tetovált lány-remake pont az eredeti nemzetközi sikere miatt hendikeppes, itt meg éppenséggel Óhazából merítenek, nem is gyengét. Mellettük a férfiruhás Glenn Close sablonná maszkírozódott, Viola Davisnek A segítség is kevés mostanra, Tilda Swinton meg... na ő Tilda Swinton, mégsem befutó.

Legjobb női főszereplő (musical/vígjáték): Michelle Williams (My Week with Marilyn)

Indokoljam? Nagyszerű tisztelgés a filmművészet egyik örök múzsája előtt. Ezzel állítsuk párhuzamba a hányós Koszorúslányokat, vagy a mániákus pasivadász Pszichiszinglit? A dupla Polanski-jelölés jelen esetben is kioltja egymást, hiába a nagy nevek, a kis szőke el kell, hogy happolja az orruk elől a kategóriát!

Legjobb férfi mellékszereplő: Christopher Plummer (Kezdők)

Nem előítélet, filmes tény: melegkártya. Ha észérvek is játszanak, akkor Albert Brooks a Drive - Gázt!-ból.


Legjobb női mellékszereplő: Jessica Chastain (A segítség)

Az idei szezonban hármasugrással dobbantott a nemzetközi élvonalba a kis hölgy (emellett még Az élet fája és Az adósság), mind közül azonban talán ez a legmeggyőzőbb alakítása.


Legjobb forgatókönyv: Chervin, Sorkin, Zaillian - Pénzcsináló

Szkriptként ez működik a legjobban, olyan életszagú, ahogy csak Sorkin bánik a sorokkal. A többi meg nem Sorkin, ilyen egyszerű.


Legjobb eredeti filmzene: Reznor, Ross - A tetovált lány

Ha indul ez a páros, akkor be is fut - arról nem beszélve, hogy jogosan. Mindenhol máshol aláfestő a szerep, itt nem csak atmoszféra-teremtő, egyben történetvezető is.


Legjobb betétdal: Chris Cornell - The Keeper (Géppisztolyos prédikátor)

Afro öntudat híján itt Mary J Blidge csak neves induló, Madonna minek ide (?!), Elton John kissé keserű szájízű alkotás betétdalával esélytelen (nek kell hogy legyen).

0 Tovább

Sherlock Holmes 2. - Árnyjáték

Tegye fel a kezét az, aki nem nyugtázta kitörő örömmel Guy Ritchie házasságának végét? Igen, azt, amiben Madonna "gay" Ritchie-t faragott az utóbbi évek legjobb angol rendezőjéből! Guy tökeinek szabadsága filmjein is érződik: 2005-ben már kézzelfogható válságban volt a nász, elvégre elkészült a régi stílust idéző Revolver, de a válásra egészen 2008-ig várni kellett. Egyből jött is a Spíler, majd rá egy évre a Sherlock Holmes első része. Nem csak önmagát rehabilitálta, de új vágányra helyezte a britek egyik emblematikus nyomozó karakterét. Holmes figuráját felruházták mindazzal, ami addig hiányzott a megfilmesített karakterekből: kétkezi harcost faragtak belőle, miközben megőrizték kora egyik művelt és tudákélos mivoltát. Igazi siker volt a film, nem csak anyagilag, szakmailag is, miközben a főszereplő Robert Downey Jr. újabb franchise zászlóvivőjévé avanzsált a Vasember után. Menetrend szerint két évre rá meg is kaptuk a folytatást, mely ugyan még mindig szabadon lengedező tökkel készült, valami azonban mégis hiányzik belőle.

Holmes (Downey Jr.) több szinten is dagonyázik az önsajnálatban: míg munkakörülményeit Watson (Jude Law) maholnapi nősülése látszik rontani, addig életére Moriarty professzor (Jared Harris) készül törni mind furfangosabb eszközökkel, előbb baráti körét (értsd Watsont) tenné el láb alól, majd a lelkileg megsemmisült Holmest iktatná ki az élők sorából. Holmes és Watson élethalál-harca mellett kapunk nem csekély összeesküvés-elméletet, mely elvezet minket egészen az első világháború eszmei előéjszakájáig (erről azonban többet nem árulok el).

Az újabb rész igazából tekinthető egyfajta egybefűzött duplarésznek (alkonyatosoknak figyelmébe ajánlható a történetsűrítés iskoalpéldájaként - igaz, akkor az egész Tilight-széria beleférne egy tízperces rövidfilmbe), elvégre az események mennyisége és minősége simán elfért volna két külön filmben is (ahogy azt talán tenni is kellett volna). Töménységben nincs hiány, akciódús is, azonban valahogy pont az újfajta Holmes nem jutott elég térhez ebben a filmben. Ha sok szálon fut a történet, akkor evidens módon a főszereplő is megsínyli az efféle hígitást, márpedig ha igazán a főhös köré épített perszonálmisztikum működteti a szériát, nem biztos, hogy az ő auráját kell megnyirbálni. Nincs baj Watsonnal és a családi eseményeivel (elvégre elég szoros kötelékkel csatlakozik az események fonalához Holmes életében), egyszerűen a film sodrása nem felel meg ennyi esemény ábrázolásának. Pont egy filmforgalmazó kérdésére válaszolva írtam meg a problémámat az adott forgalmazó közösségi média-oldalán, ahol azt a reakciót érdemeltem ki, miszerint a kritika nem szereti az új részt, míg a nézők igen. Erre most reagálnék itt (nem mintha olvasná az említett forgalmazó): még a nemzetközi bevételeket listázó oldal is épp azt vesézi ki a mai napon, hogy a Downey Jr. főszereplésével futó két franchise esetében hogyan idomulnak a sikeres első részekhez a második felvonások. Míg a filantróp milliárdos esetében igenis nőttek a bevételek, addig magánnyomozói fronton már észlelhető a visszaesés. Nem mintha bárki is hibás lenne, egyszerűen kevesebb ember váltott jegyet, ilyen egyszerű. Tény, hozzánk hasonlóan még sok helyen most keröl bemutatásra, de előreláthatólag nem hozza az előző film bevételeit. Persze, a művészi érték is számít (a nézőknek), de vegyük észre, nem mi készítjük a filmeket, de nem is mi gazdagszunk meg belőle, a köztes 300 milliót pedig már nem sanszos, hogy behozzák...

Főleg amiatt keserű a szájíz, mert pont előtte néztem meg az első részt, mintegy friss élményként, elvégre szerves folytatásról beszélhetünk. A lendület, az izgalom és a misztikum, na meg a stílusteremtő Holmes-jelenlét egyaránt fellelhető jelen etapban is, mégsincs meg az a fajta élmény, amely az első rész megtekintését követően megmaradt az emberben... azt pedig csak félve említem meg, hogy a filmzene kísérteties hasonlóságokat mutat első hallásra - erősen rájátszva az első film utóérzetére.

Azért Noomi Rapace karrierjét érdemes szemmel követni, mert míg a cigány tenyérjós szerepében láthatjuk, addig a nyár (év) talán legnagyobb sci-fijének, a Ridley Scott rendezte Prometheus prominens szereplőjeként is viszontláthatjuk még idén. Eközben Downey Jr. ismét páncélt ölt, hogy április végén az egyike legyen a Bosszú Angyalai alapítóinak ("Comics-geekek gyülekező!!!)

0 Tovább

Prolihisztor

blogavatar

Szelektált válogatás egy harmincas webpolgár gondolataiból, filmes írásaiból. Vélemény-folyam, mely műfajokhoz és témákhoz nem, csak személyhez kötött.

Utolsó kommentek