Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hivatalos - A csodálatos Pókember 2

A sokak által lehurrogott és önisméltőnek tartott Pókember-franchise idei darabja elég szépen muzsikált a kasszáknál: nemzetközi összbevétele meghaladta a 750 millió dollárt, ergo várható volt, érik a folytatás. A Sony/Columbia házasság szerelemgyereke szakmai szemmel is kívánta a folytatást, szimpatikus emberi hőseivel könnyebb volt azonosulni a célközönség számára, mint a többre hivatott Raimi-féle filmek főhősével. 

A mai napon a stúdió első embere, Doug Belgrad, és a gyártásért felelős vezető, Hannah Minghella közös sajtótájékoztatón jelentették be, meglesz a folytatás. A rendezői széket ismét Marc Webb melengetheti a tavaszi forgatás során, Peter Parker szerepében viszontláthatjuk Andrew Garfield-et, míg szívének nem csak filmes választottjával, Emma Stone-nak folynak a tárgyalások. A forgatókönyv a sztárpáros Alex Kurtzman és Roberto Orci munkáját fogja dicsérni, mely igyekszik megőrizni a kontinuitást a mostani történésekkel.

A céldátum, amit a fanok kezdhetnek hozzáadni a naptárhoz:

2014. május 2.!

0 Tovább

Looper - A jövő gyilkosa

Az időutazás kényes, mégis hálás téma: egyrészt baromi nehéz újat mutatni a műfajban, elvégre megannyi zsáner nyúlt már a témához, másrészt viszont ha teletömöd ismert arcokkal a szereplőgárdát, legalább átlagos szkript esetén garantálható a siker - még ha nem is lesz kiugró. Azt érdemes leszögezni, a fizikai törvényszerűségeket nehéz integrálni nagyjátékfilmes keretbe, hiszen vagy Stephen Hawking-szintű alaposságot várnak el a szakbarbárok, vagy nézhető és szórakoztató filmes közeg konyhanyelvi és logikai buktatókkal teli verziója várja a nézőt. Arról nem beszélve, 2012-re már sokkal szkeptikusabb és válogatósabb az átlagnéző, a szobatudósok milliói pedig bármikor képesek elméletek ezreivel szétbombázni egy jól működő forgatókönyv akár egyetlen rossz időben elhangzó mondatát is...

0 Tovább

UIP-hírek

Nem öncélú a gyilkolás a Vadállatokban

Salma Hayek is csatlakozott Oliver Stone rendezőhöz Vadállatok című új filmje védelmében. A minap Budapesten előadást tartott rendező magyar közönségének is elmondta, azért olyan sok a kegyetlenkedés a filmben, mert a drogkartellek világa ilyen, és ő mindig a valóságról akar mesélni. A mexikói származású színésznő, aki a Vadállatokban egy drogkartell vezetőjét alakítja, most megtoldotta Stone magyarázatát egy lépéssel.

- Realisztikusan ábrázoljuk a sok gyilkolást, mert így mennek a dolgok a drogháborúban, de van ennek egy mélyebb üzenete is - mondja Salma Hayek Múmialegújabb interjújában. - Azzal, hogy bemutatjuk a sok vérontást, arra hívjuk fel a figyelmet, hogy aki drogot vásárol, maga is elősegíti az erőszak terjedését. Minél több drog fogy, annál kegyetlenebb a drogháború, elég csak arra gondolni, hogy Mexikóváros agglomerációjában már a hadsereg is harcol a drogkartellekkel, nem csak a rendőrség. Erre eddig csak vidéken volt példa.

(Savages - hazai bemutató: 2012. október 4.)

0 Tovább

Démoni doboz

Most, hogy beköszöntött az ősz, mind több borzongatónak szánt alkotás érkezik a mozikba: először a múlt heti, esedékes Kaptár-epizód köszöntötte a legszínesebb évszakot, majd rögtön egy családi horror következik, ez a mostani iromány tárgya. A műfaj talán a leginkább keresett zsánerek közé tartozik, azonban az utóbbi időben egész egyszerűen kiüresedett mind tartalmi, mind formai értelemben. A sokadik lehúzott bőr egy-egy emblematikus vagy legalább említésre érdemes kortárs alkotás részéről már a teljesen okafogyott folytatásokat erőlteti, arról nem beszélve, hogy ugyan utólagos piaci eredmények alapján létjogosultságot nyernek ezen alkotások, azonban még mindig a nagy klasszikusokhoz nyúlunk vissza, ha igazi horrort akarunk nézni…

A sztori rémesen egyszerű és ennek megfelelően kommersz társadalomkritikával is bír: a kosárlabdaedző Clyde (Jeffrey Dean Morgan) mind több problémával kénytelen szembenézni. Egyrészt válása után új életet kénytelen kezdeni, miközben egyetlen bűne az, hogy nem tudta megtalálni az arany középutat a család és a karrier közt. Volt felesége, Stephanie (Kyra Sedgwick) továbbra is a közös házban él lányaikkal, aki más-más módon igyekeznek túltenni magukat szüleik hibáin. A nagyobbik lány, Hannah (Madison Davenport) az iskola szebbjei közé tartozva egyengeti leendő populáris nagylány-életét, míg húga, Em (Natasha Calis) visszahúzódóbb és nem annyira közkedvelt lányként elemészti magát a történtek miatt. Egy apás hétvége során Em szert tesz egy vésett fadobozra, melynek már előző tulajdonosa sem volt épp szerencsés természet. A lány egyre inkább a doboz "lakójának" hatalmába kerül, mint megmagyarázhatatlanabb viselkedést öltve magára. A megszállottság tényét egy ortodox zsidó rabbi igazolja a doboz láttán, majd megindul a harc a lány ártatlan lelkéért!

0 Tovább

UIP-hírek

Keirának Kenre fáj a foga

Keira Knightley amióta az eszét tudja, rajong Kenneth Branagh-ért, ezért vállalta el az új Jack Ryan-film főszerepét. A produkció újraindítja a Tom Clancy regényeiből készített sorozatot, amelynek olyan emlékezetes darabjai voltak Harrison Ford főszereplésével, mint a Férfias játékok és a Végveszélyben. - Ken miatt lettem színésznő, mert az ő filmjein nőttem fel - árulja el Keira. - Az V. Henrik, a Sok hűhó semmiért és a Hamlet, amiket ő rendezett és a főszerepet is ő játszotta, meghatározták a szakmai fejlődésemet. Az pedig direkt poén, hogy az új Jack Ryan-filmet Ken nemcsak rendezi, hanem a rosszfiút is ő alakítja.

Branagh személyén kívül van még egy oka, hogy a színésznő Jack Ryan feleségét akarja alakítani. - Amikor kiszálltam A Karib-tenger kalózaiból, annyira csömöröm volt már a szuperprodukcióktól, hogy elhatároztam, jó darabig független filmekben akarok játszani. Ez be is jött, de minden filmben rengeteget szenvedtem, és meghaltam a végén. Most végre szeretnék egy pozitív végkicsengésű darabot, ahol kivételesen nem én pusztulok el, hanem a rosszak.

A színésznőt legközelebb az Anna Karenina címszerepében láthatjuk, amely a klasszikus Tolsztoj-regény merészen új megközelítésű feldolgozása.

(Anna Karenina - hazai bemutató: 2013. január)

0 Tovább

A kaptár - Megtorlás 3D

Az Underworld-széria mellett A kaptár-sorozat bír még nagyjából hasonló jelentőséggel a 2000-es évek horrorfilmjeinek rajongói körében: abszolút nem korszakalkotó vagy filmnyelv-újító alkotásokról van szó, csak úgy az egyszeri és könnyen fogyasztható kommersz horror rajongóit időről időre beszippanthatja a mozi sötétje. Míg a vámpírtörténet már a negyedik felvonásával büszkélkedhet, addig a játékból adaptált zombik elleni harc immáron ötödik alkalommal jelentkezik - mind a két alkotás tovább erősítve a házastársi viszonyokat, elvégre Len Wiseman Kate Beckinsale hites ura és rendezője, míg a Kaptár-rendező Paul W.S. Anderson pedig hasonló szerepet tölt be Milla Jovovich életében. Na de legyen elég ennyi a bulvár-részből, jöjjön az új kaland!

Alice-t legutóbb egy teherhajó fedélzetén hagytuk, amikor a több száz kiolvasztott rabbal egyetemben épp bevárni készült az Umbrella Társaság kommandósait. A nyílt vízen könnyedén elintézik a kommandósok a menekülteket, míg Alice ismét laborpatkánnyá silányul. A kihallgatások során mind jobban megőrülő nő azonban egy furcsa rendszerhiba révén kiszabadul, hogy Tokió utcáin találva magát meneküljön a zombik elől. Mint kiderül, Wesker, az Umbrella (volt) feje áll a kiszabadítási terv mögött, mivel Alice birtokában van a fegyver, amivel a Vörös Királynő fajirtási tevékenységének gátját állhassák. A telep, ahonnan Alice menekülni készül, az Umbrella kísérleti víz alatti telepe, ahol a víruskísérleteket tesztelték a klónokon. Eközben a felszínről is indul egy csapat, akik a felfelé vezető utat tisztítanák meg, csakhogy összetűzésbe keverednek a telep őreivel.

0 Tovább

Fékezhetetlen

Amerika történelme telis-tele van számtalanszor megénekelt hőskorszakokkal, egy ilyennek lehetünk most mi is szemtanúi. A nagy gazdasági világválság idején foganatosított szesztilalom idején erősödtek meg a gengszterek is, félelmet és törvényi fennhatóságot nem ismerő alakokként szálltak szembe a karhatalommal. Elég csak megidézni a Gengszterkorzó című sorozatot, mely az HBO egyik legsikeresebb projektjeként szakmai és anyagi sikereket aratva idézi meg a '30-as évek lokálhangulatát, a legendás bűnözők idejét. Ebbe a korba kalauzol minket Matt Bondurant családi ihletésű regénye is, melyben elődeit, a nagyhírű Bondurant-testvéreknek állít emléket. A forgatókönyvet Nick Cave vette gondozásba, míg a rendezést John Hillcoat vállalta.

A három Bondurant-fivér közös családi vállalkozásként üzemelteti útmenti fogadóját, melynek bevételeit nem kis mértékben egészítik ki szeszfőzéssel - ahogy teszik azt a környéken a jóravaló amerikai polgárok tömegei. Az egész hegy szinte úgy világít, mintha szentjánosbogarak lepnék el minden éjszaka a vadont. A törvény őrei egytől egyig megvesztegetve, elvégre a vidéki amerikainak nem egy szövetségi törvény fogja megszabni, mikor és hogyan ütheti ki magát a házi főzésű lőrétől! A törvény azonban új erőre kap, mikor Chigaco-ból megérkezik a hivatal új embere, Rakes ügynök (Guy Pearce) megérkezi: az új szelek révén még nagyobb részesedést várna a helyi hatóság összes tagja. Forrest (Tom Hardy), a Bondurant Brothers szellemi vezére legendás természetének behódolva megtagadja a behódolást, magára haragítva az egyébként is belső problémáktól szenvedő ügynököt. A hajtóvadászat során előtérbe kerül Jack (Shia LaBeouf) is, aki a legkisebb testvér örökös elnyomásából próbálkozna meg kiszakadni egyedi meglátásai és vakmerősége révén.

0 Tovább

UIP-hírek

A kommandósok kinyírták Cohen legjobb poénjait

A világtörténelem alakulása keresztülhúzta Sacha Baron Cohen számításait. A brit komikus most panaszolta el, milyen nehéz körülmények között született A diktátor című filmje. Sorra meghaltak ugyanis azok a tömeggyilkosok, akiket ki akart figurázni, ezért folyton át kellett írni a forgatókönyvet. Még az alkotói szakasz kezdetén fölakasztották Szaddám Husszein iraki diktátort, aki a filmet leginkább inspirálta. Aztán tavaly felkelők agyonlőtték Kadhafi líbiai elnököt, majd amerikai kommandósok végeztek Oszama bin Ladennel, a harmadik poénforrás, Kim Dzsongil észak-koreai diktátor pedig decemberben halálozott el, valószínűleg betegség miatt. - Teljesen bizarr volt a helyzet - mondja Sacha Baron Cohen. - Először meghalt Kadhafi, ezért ki kellett húznom az összes vele kapcsolatos utalást. Aztán ugrott Oszama, amikor a SEAL-kommandó likvidálta. Ezzel a legjobb poénjaink vesztek oda. Amikor Kim Dzsongil is meghalt, már végképp nem tudtam, mi folyik itt.

A sok halott diktátor okozta megpróbáltatásokat Cohen egy másképp megerőltető musicalszereppel pihente ki. Ő játssza az aljas Monsieur Thenardier-t A nyomorultaknagyszabású mozis feldolgozásában Anne Hathaway, Hugh Jackman, Russell Crowe és Helena Bonham Carter oldalán.

(Les miserables - hazai bemutató: 2012. december 27.)

0 Tovább

A Bourne hagyaték

Alig öt év alatt csúcsra járatták Robert Ludlum főhősének történetét: Paul Greengrass rendező, Tony Gilroy forgatókönyvíró és Matt Damon mint főszereplő a 2000-es évek egyik legsikeresebb akció-trilógiáját prezentálták. A történet egy amnéziás, lőtt sebektől vérző férfi identitáskeresése rövid úton átcsap a modern, hidegháború utáni titkosszolgálati tevékenységek mocskának ábrázolásába. A 2002-2007 közt játszódó filmek íve tökéletes összhangban működött a korszellemmel, a mindent uraló ügynökségek és droidszerű működésre programozott terepmunkásai csak tovább növelték a paranoid hangulatot. A záró rész premierjére már tudhattuk, a főszereplő és a rendező elhagyja a cseppet sem süllyedő hajót, magára hagyva a leginkább héttérbe szoruló szkript-szerzőt. Gilroy azonban nem esett kétségbe, testvérével tető alá hozták egy spin-off tervezetét, megnyerték hozzá az Universal jváhagyását, találtak is kellően befutott férfiszínészt Jeremy Renner személyében.

0 Tovább

Ted

Az idei év talán leginkább várt és legsikeresebb vígjátéka befutott hozzánk, mintegy másfél hónapos késéssel. Ezalatt volt lehetőség felmérni és mérlegelni, egy ilyen sikert elérő alkotás érdekli-e a magyar nézőt. Mert ugye a rendező, Seth MacFarlane személye itthon még mindig csak kevesek előtt ismert, pedig már több mint tíz éve ott van az amerikai televíziózás élvonalában, először a Family Guy, majd az Amerikai fater, végül pedig A Cleveland-show című sorozataival. Ezek mellé még a külföldi celebégetés, a Roast modern kori vezéralakja. Amikor tehát azt olvasod, hogy ez a kissé elmebeteg, tudathasadásos személyiség élőszereplős játékfilmet forgat, melyben egy plüssmackó életre kel, elönt a remény…

Ami negyed óra után semmivé is lesz. Egész egyszerűen ez a játék- és művészi keret nem az az alkotói korlát, ahol MacFarlane érvényesülni tud. Előismeretek nélkül persze abszolút élvezetes az alkotás, azonban annak ismeretében, hogy a sorozatok hangadóinak emblematikusabb alakjai megfordulnak az alkotásban, kifejezetten kiábrándító. Mindaz a poénmennyiség, ami egy húszperces epizódot frenetikussá tesz, egy másfél órás film esetében teljességgel elsikkad. Hiába a hasfalszaggató utalások, a megbotránkoztató, mégis olyannyira jellemző amerikai társadalomjegyek halmozása, ha a keret, a romantikus jellemfejlődés egészestés változata szó szerint sok, nem a túlcsordulás, szimplán az érdektelenség talajára rángatva a filmet.

0 Tovább

Prolihisztor

blogavatar

Szelektált válogatás egy harmincas webpolgár gondolataiból, filmes írásaiból. Vélemény-folyam, mely műfajokhoz és témákhoz nem, csak személyhez kötött.

Utolsó kommentek