Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

35. Arany Málna - jelöltek

Szezon van, nem vitás. Vérmérséklettől függően emésztjük a Golden Globe-ot, felemás izgatottsággal várjuk a csütörtöki Oscar-listát, de az szinte osztatlan egyetértés, ha kijön az Arany Málna-jelöltlista. Szinte minden évben el lehet találni azt a 2-3 nagy franchise-filmet, ami beverekszi magát a kétes értékű mezőnybe, így akik a Transformers 4-re vagy a Tini nindzsa teknőcökre fogadott, az ugyan kis szorzóval, de nyereséges döntést hozott.

Az idei nagy nyertesek a Transformers 4 (7 jelölés), a Herkules legendája és a Kirk Cameron's Saving Christmas (6 jelölés) és a Tini nindzsa teknőcök (5 jelölés). Persze a többiek sem teszik ki az ablakba, de a szokásos Adam Sandler-filmes és színészi jelölés magától értetődő, Cameron Diaz is jó úton halad, míg a Feláldozhatóak sem épp erre a felvonására lesz büszke. Idén kaptunk egy nagyjából "Ki fejlődött a legtöbbet"- kategóriát is, ahol helyet kapott Ben Affleck, Jennifer Aniston, Keanu Reeves, Mike Myers és Kristen Stewart is. Az is említésre méltó, hogy két emblematikusan jó színész is felfért a listákra, jelesül Susan Sarandon és Kelsey Grammer. Míg előbbi azért bőven meglepő, na nem a Tammy-ben nyújtottak miatt, addig utóbbinál jóval érdekesebb, hogy míg sorozatokban rendre kiemelkedő, addig filmekben felejtendő.

Legrosszabb film
Kirk Cameron's Saving Christmas
Left Behind
Herkules legendája
Tini nindzsa teknőcök
Transformers: A kihalás kora

Legrosszabb színész
Nicolas Cage, "Left Behind"
Kirk Cameron, "Kirk Cameron's Saving Christmas"
Kellan Lutz, "Herkules legendája"
Seth MacFarlane, "Hogyan rohanj a veszTEDbe"
Adam Sandler, "Kavarás"

Legrosszabb színésznő
Drew Barrymore, "Kavarás"
Cameron Diaz, "A csajok bosszúja"/"Szexvideó"
Melissa McCarthy, "Tammy"
Charlize Theron, "Hogyan rohanj a veszTEDbe"
Gaia Weiss, "Herkules legendája"

Legrosszabb férfi mellékszereplő
Mel Gibson, "Feláldozhatóak 3"
Kelsey Grammer, "Feláldozhatóak 3"/"Legends of Oz"/"Think Like a Man Too"/"Transformers: A kihalás kora"
Shaquille O'Neal, "Kavarás"
Arnold Schwarzenegger, "Feláldozhatóak 3"
Kiefer Sutherland, "Pompeji"

Legrosszabb női mellékszereplő
Cameron Diaz, "Annie"
Megan Fox, "Tini nindzsa teknőcök"
Nicola Peltz, "Transformers: A kihalás kora"
Brigitte Ridenour, "Kirk Cameron's Saving Christmas"
Susan Sarandon, "Tammy"

Legrosszabb rendező
Michael Bay, "Transformers: A kihalás kora"
Darren Doane, "Kirk Cameron's Saving Christmas"
Renny Harlin, "Herkules legendája"
Jonathan Liebesman, "Tini nindzsa teknőcök"
Seth MacFarlane, "Hogyan rohanj a veszTEDbe"

Legrosszabb forgatókönyv
Kirk Cameron's Saving Christmas
Left Behind
Szexvideó
Tini nindzsa teknőcök
Transformers: A kihalás kora

Legrosszabb páros vagy trió vagy sokaság
Bármelyik két robot, ember vagy robot és ember, "Transformers: A kihalás kora"
Kirk Cameron & az egója, "Kirk Cameron's Saving Christmas"
Cameron Diaz & Jason Segel, "Szexvideó"
Kellan Lutz & vagy a hasizma vagy a mellizma vagy a farizma, "Herkules legendája"
Seth MacFarlane & Charlize Theron, "Hogyan rohanj a veszTEDbe"

Legrosszabb remake, ripoff vagy folytatás
Annie
Atlas Shrugged: Who is John Galt?
Herkules legendája
Tini nindzsa teknőcök
Transformers: A kihalás kora

LegJOBB javuló tendencia
Ben Affleck -- A Giglitől az Argóig és a Holtodiglanig
Jennifer Aniston -- Razzie-tól a Cake-ig
Mike Myers -- a Love Gurutól a "Supermensch" című dokumentumfilmig
Keanu Reeves -- Razzie-jelöléstől a John Wickig
Kristen Stewart -- Twilighttól a Camp X-Ray-ig

0 Tovább

Téka-fika: Hibátlan előadás

A Hobbit-trilógia is a végéhez ér bő egy hónap múlva, így eszembe ötlött, vajh mi is lett a jó Frodóval. Elijah Wood ugyan még epizodistaként fel-feltűnik mind a három részben, de ezt leszámítva szépen átnyergelt a kisebb költségvetésű filmek világába. Az emlékezetes Sin City-beli mellékszerepe (ő a kannibál Kevin - az egyik legjobb karakter) óta azonban a hazai nézők szeme elől szinte teljesen eltűnt, hiszen nagyobb animációs filmek esetében csak a szinkronszínészek listáját erősíti. A mostanra zömében a thriller és horror műfajával érezhet alkotói közösséget, a 2012-es remek horrorremake, a Maniac után ez a filmje 2013-ban készült el, és elődjéhez képest nagy csoda, hogy legalább DVD-n bemutatásra kerül nálunk. Mire ezt megnézhetjük, Amerikában már a soron következő Open Windows című thriller csábítja a nézőket az ex-pornós Sasha Grey oldalán. 

Jelen alkotásban Wood Tom Selznick néven egy valaha jobbra érdemes zongorista-fenomént alakít, aki a nagy visszatérésre készül felesége támogatásával. A fellépésen elhunyt mentorának ritkaságszámba menő zongoráján kell játszania, de hogy még jobban növeljék a lámpalázát, a zeneszerző egykori mentor legnehezebb darabját is el kellene játszania. De hogy ne legyen a több száz néző okozta stressz is elegendő, egy mesterlövész-puska távcsövén keresztül figyeli őt egy megszállott rajongó, aki a tökéletes előadásra akarja sarkallni. Persze megtudjuk, anyagi motiváció is van a háttérben, de az egész estés előadás alatt kialakuló élet-halál harc kiszámítható végkimenetele csak közepes feszültséget generált már 2013-ban is.

Az előzetes alapján kicsit nagyobb feszültségre számítottam, a végén felsorolt vélemények alapján pedig úgy éreztem, sokan csak nyugtázták, hogy a Maniac után Wood megint európai koprodukciós filmben szerepel. A megtekintés után határozottan azt érzem, valamit félreértettek az emberek, ez a film nem jó, sőt! Egyenesen idegesítő Tom karaktere, az idegeskedő és hitehagyott kisemberből kézremegés nélküli profi válik, csak mert megfenyegetik a felesége megölésével. Az, hogy egy távcsöves puskán nem látni, hogy sms-ezni próbál, hogy bedugja a kotta alá a világító telefont, kissé felszínes problémakezelésnek tűnik. Ugyan a Fülke sem vált klasszikussá, de zsáneren belül messze jobban kezelte a logikai bakikat, a látható ténykedés kontrollálását.

Ezek után a színészi játék is felületes, Wood nem tudta eléggé beleélni magát a rettegő, de egyre tudatosabbá váló karaktere bőrébe. A vonzó és tehetséges feleség szerepében Kerry Bishé ugyan cuki és szemet gyönyörködtető jelenség, de ennél nem több, nem érezni, miért is kellene megmenteni - a nyilvánvaló biológiai szükségszerűségek mellett. A puska túlvégén sokáig csak hang, majd pár percig az "üldözési jelenetben" fizikálisan is jelen lévő John Cusack érdekes választás volt, de cseppet sem emlékezetes. Sebaj, ezt is beírhatja az önéletrajzába, ha már a Hot Tub Time Machine (Vissza a jelenbe) váratlan sikere kevésnek bizonyulna számára. Akinél örültem a viszontlátásnak, az Alex Winter, aki Bill volt a Bill és Ted-filmpárosból. Ugyan ő sem volt olyan egetverően meggyőző végrehajtó, de személy szerint nagyjából azóta nem is láttam vásznon, még ha ez a vászon csak a négy fal közötti.

AKik azonban nem kerülhetik el a kritikai felelősségre vonást, az a rendező Eugenio Mira és a forgatókönyv írója, Damien Chazelle. Kettejük munkássága az, ami egyszerre akarná egyik kezével erővel megtölteni, majd a másikkal ki is herélni minden egyes szituációt. Mira egyáltalán nem képes kilépni a középszerű megoldásokból, sok gyors vágással igyekszik elfedni a logikátlan és unalomig ismert kliséket. Az ő pályafutása nem is ígér mást, de Chazelle már más tészta. Arról beszélünk, aki ugyanebben az évben a Whiplasht vitte vászonra a saját korábbi kisfilmje alapján. Az eddigi visszhangok alapján az egyik legjobb zenés témájú dráma lett zseniális sztorival, hangulattal és színészi alakításokkal. Ehhez képest itt is megvolt a lehetőség, de csak egy üresnek ható, kötelező kör jellegű szkriptet rakott össze, ami csak egy strigulává válik a nézői megtekintés után.

Egy sokkal többre hivatott alkotógárda (mínusz a rendező) átlagos szintet csak alulról közelítő munkája tényleg csak egyszeri megtekintést érdemel. Rögtön késztetést érezne az ember, hogy megnézze a Maniac-et, de azt ugye hivatalosan nem érhetik el a magyar rajongók, míg az Open Windows-ra ki tudja, mennyit kell még várnunk, szintén a hivatalos elérhetőséget nézve. Értékelés: 4/10

0 Tovább

Box Office USA - 09.28-30.

Zárul az egyik leggyengébb filmforgalmazási hónap az évben, ráadásul kifejezetten biztató számokkal. Első körben a Hotel Transylvania az, aminek bizalmat szavaztak a nagycsaládosok, tovább éltetve az animációs filmek reményeit. Ezen kívül a Looper rajtolt odakint, ami globális szinten hatalmas sikernek tekinthető szakmai téren, míg az anyagi megtérülés a nyitó hétvégi bevételek fényében több mint kecsegtető. Rajtuk kívül startolt még a Pitch Perfect, mely meglovagolja a Glee népszerűségének hullámait, persze felnőttesebbnek szánt humorforrásokkal. A hétvége igazi vesztese azonban a Won't Back Down című dráma, mely országos bemutatóhoz képest messze alulmaradt induló versenytársaival szemben.

0 Tovább

Prolihisztor

blogavatar

Szelektált válogatás egy harmincas webpolgár gondolataiból, filmes írásaiból. Vélemény-folyam, mely műfajokhoz és témákhoz nem, csak személyhez kötött.

Legfrissebb bejegyzések

Utolsó kommentek