Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kritika: A hangok

Ez a hét világszerte a Bosszúállók: Ultron koráról, itthon pedig egy inkább számunkra kedves folytatásról, az Argó 2-ről szólnak a hírek, ezekre vált mozijegyet boldog-boldogtalan. Azonban a farvízen érkezett egy kis film, mely mindkettőnél kreatívabb, betegesebb humorral bír és talán emlékezetesebb szórakoztatást is nyújt. Ez a Persepolis rendezőnőjének, Marjane Satrapinak az első amerikai nagyjátékfilmje, A hangok, Ryan Reynolds-szal a főszerepben. 

A történet szerint Jerry (Reynolds) egy jólelkű, kissé bugyuta gyári munkás, aki nemrég került szabadlábra a javítóintézetből. Ennek okán még pszichiáterhez jár, akinél állandó visszatérő kérdés, hall-e bármiféle hangot ill. hogy szedi-e rendesen a gyógyszereit. Munkahelyén mindenki meg van vele elégedve, a felettesei a munkája révén, hölgykollégái testi adottságai miatt. A lassan saját szexuális igényeivel szembesülő fiatalember először a cég dögös brit alkalmazottját, Fionát (Gemma Arterton) szemeli ki. Kettejük közt csak Jerry fejében létezett kémia, így a félresikerült elutasítás végén kegyetlenül béna módon szúrkálja halálra a nőt. Ehhez hozzájön az is, hogy a kegyetlen macskája és a szolgalelkű kutyája tanácsai közt lavírozva gyengelelkű főhősünk rááll a sorozatgyilkos útra, mind több könyvelésen dolgozó nőt téve el láb alól, fejükkel gazdagítva hűtője tartalmát. Alternatív valóságban élve fel sem fogja se cselekedeti súlyát, se azt a tényt, hogy elkövetőként milyen metódusokat követve kellene menekülnie a hatóságok elől. Innen nézve sorsa eleve elrendeltetett, így nincs más dolgunk, mint hátradőlni és élvezni ezt a nem szokványos ámokfutást. 

Sajnálatos vagy sem, Satrapi nyomába sem tud érni a Persepolis kortárs klasszikus színvonalának, arról nem beszélve, Jerry karakterének vívódásai sokszor el is homályosítják a szituáció aberrált szarkazmusát. Nyilván ebben inkább a forgatókönyv és az azt jegyző Michael R. Perry felelős, aki főleg sorozatos munkái révén sokkal bőségesebb játékidővel dolgozhatott a korábbiakban. Így hiába Reynolds debilitást súroló alakításának előnyei, nem képes megszerettetni és nézőhöz közel hozni beteg figuráját. Ami zseniálisan sikerült, az a háziállatokkal folytatott párbeszédek gyilkos humora: a 9gag-generáció igazolást láthat a macskák világuralmi terveiben. Sajnos a poszter és a trailer is elsüti azt a kiszámítható fordulatot, miszerint minden hang csak Jerry beteg elméjének szüleménye. Ez a szemléletváltás degradálja is a beteg elme viselkedésének fontosságát, elejét véve egy kicsit komolyabb önvizsgálatnak. 

Az áldozati bárányok sorrendje monoton csökkenő, Gemma Arterton szándékoltan dögös és mutatott tulajdonságai ellenére nehezen kapható angol hölgyeménye még értelmesen megmagyarázott halált nyert, ellenben a soron következők már csak a tudatra ébredő sérült elme áldozataivá válnak. Anna Kendrick jelenetei egy nem kevésbé sérült személyiséggel büszkélkedve hozza be a szexuális megváltás lehetőségét a viszonyrendszerbe, de tolakodó természete és kíváncsisága még indokoltabbá teszi halálát. Zárásképp pedig a duci Allison szerepében Ella Smith egyértelműen a menekülés áldozata lesz, még ha ennél esetlenebb gyilkost keresve sem találni.

Nem lesz kortárs klasszikus az alkotás, de üde színfolt a hazai kínálatban a film mozikba kerülése. Ryan Reynolds humoros oldala szinte kivétel nélkül szórakoztató, itteni elesettsége és gyilkos attitűdje pedig remek felvezetés lehet a jövőre érkező Deadpool-filmhez, ahol címszereplőként egyrészt le kell számolnia a 2009-es X-Men kezdetek-beli félresikerült karakterrel, másrészt pedig új lendületet adnia a kint R-, itthon 18-as karikás besorolású szuperhősfilmeknek. Értékelés: 7/10, de csak a macskás dialógok miatt.

0 Tovább

Poszter, trailer: Birdman

Egyre inkább azt érzem, főleg a trailer alatt szóló zenét hallgatva (Don't Let Me Be Misunderstood), hogy Alejandro Gonzalez Inarritu létrehozta a tökéletes populáris művészfilmet. A stáblista fájdalmas és gyönyörűen hosszú, a sztori hibátlanul naprakész és megmutatja, mennyire kiszolgáltatott napjaink celeb színésze. Arról nem beszélve, hogy Michael Keaton lényegében saját magát játsza, csak nem Birdmant, hanem Batmant kell érteni minden megnyilvánulásánál. Hazai bemutató? Talán valami fesztiválon, esetleg pár művészmozi műsorára tűzheti. 

0 Tovább

Trailer: A csodálatos pókember 2 (2014)

Megérkezett az első, rögtön két és félperces előzetes Pókfej jövő évi kalandjához, ami egyből kérdések tömegét veti fel. Elsőként a szimbólumok értelmezése, elvégre a főhős tehetetlenül zuhan, mígnem felpörög némi esemény. Ezt követően a végéig kell pörgetnünk, mert ottan virít a szöveg, hogy a legnagyobb csatája (azt meg se kérdezem, mi lesz akkor a 3-4-5-ben, ha eljutnak addig). Ez tiszta sor, hiszen a rebootban eddig csak egy szteroidos gyíkot kellett móresre tanítani, erre most egy szellemáram-csávót, egy mechanikus orrszarvút (ami inkább steampunk bika), na meg egy lökött milliárdos kölköt, aki mindezt apa mániáitól hajtva még pénzeli is. A nemrégiben napvilágot látott óriásplakát, melyen eme gonoszok néznek farkasszemet FPS-módba vágott Pókemberünkkel, szinte mind véreznek a kétséges kivitelezéstől. Jamie Foxx Electro-kosztüme még a fotókon nézett ki valahogy, most azonban mozgás közben szinte borzalmasan gyenge. Dane DeHaan kis Osbornja és a plakáton látható Zúzmara Jack-életérzése furcsa párosítás, mert a színészben velejéig ott a gonosz, de a kinézetén csak röhögünk. Rhino meg, akit Paul Giamatti formál meg annak emberi alakjában, egyszerűen csak észvesztően érthetetlen. Ezt a katyvaszt látva rögtön kézbe is vettem a majd két évtizede őrizgetett Pókember-figurámat és nyugtatgattam, hogy nem ő a hibás, csak mert a Sony-nál elszállt a bogyóval néhány jóember. Nincs más hátra, én is leszedálom magam május 1-jéig.

0 Tovább

Poszter: A csodálatos pókember 2 (The Amazing Spider-Man 2)

Twitteren kelt szárnyra a jövő évben őrkező Pókfej-folytatáshoz egy érdekes, de nem érdekfeszítő poszter. Míg Electro figurája egyértelmű, felvillan középen Zöld Manó az emblematikus deszkáján, valamint bal kéz felől egy drabális halmaz, amit Rhino-ként tudnék beazonosítani a forgatási fotók alapján, de ez akkor rém siralmas lesz.

0 Tovább

Trailer: Noé

Megérkezett a közepes érdeklődéssel és sok negatív felvetéssel övezett Noé teljes előzetese. Igaz, ami igaz, nem lehet újat mondani a sztoriról (bár megpróbálják), a látvány pedig kérdőjeles egyelőre. A CGI-állatok vonulása remélhetőleg sokat fog javulni márciusig, mert így elsőre az a leggyengébb láncszem. Aronofsky vezénylése alatt remek színészgárda jött össze, a kifogás nem is aktor-oldali lesz. Valószínűleg Roland Emmerich eközben a fejét veri a falba, hogy ezt a ziccert kihagyta.

0 Tovább

Poszter, teaser: Noé

Darren Aronofsky sokak meglepetésére a Fekete hattyú után igazi nagyköltségvetésű hollywoodi darabhoz adja a nevét, mellyel négyévnyi kihagyás után láthatunk majd magyar idő szerint március 27-én újabb alkotást a neves rendezőtől. Noé története merész vállalkozásnak hat, elvégre egy biblikus apokalipszis-történettel van dolga, ráadásul a hírhedten nehezen kezelhető Russel Crowe-t választotta címszereplőnek. Hozzá jött még Jennifer Conelly, Logan Lerman, Emma Watson, kész is a stáb nevesebb része. Az eddigi teaserek alapján a látvánnyal nem lesz gond, de pletykálják, a sztorival bőven lesz... Mindezek ellenére várjuk az első teljes előzetest, addig pedig az épphogy félpercnyi, de három felvonásos teaserekkel kényeztessük magunkat.

0 Tovább

Poszter: We're the Millers

Karakterposzterek érkeztek az itthon Családi üzelmek címen augusztus 22-én érkező kamucsaládos drogfutár-filmhez. Előbb a zsengék, Emma Roberts és Will Poulter kapta meg tőmondatos jellemzéssel megspékelve a magáét.

0 Tovább

Poszter, trailer: We're the Millers

Jennifer Aniston és Jason Sudeikis ismét együtt tolja egy komédia szekerét a 2011-es Förtelmes főnökök után. A sztori szerint egy kisstílű dealer (Sudeikis) megkapja élete megbízását, mellyel egy lakóbusznyi füvet kellene becsempésznie Amerikába. Rittyent is egy kamu családot, hogy hiteles legyen a mexikói túra: egy sztripper lesz a feleség (Aniston), egy szökött kiscsaj lesz a kamu lánya (Emma Roberts), valamint egy szűz srác a kamu fia (Will Poulter). A csempész memlóba hiba csúszik, nemzetközi nagyágyúk próbálják lekapcsolni őket, miközben ez a béna banda a túlélésre játszik. Azt külön kiemelném, mennyire brutál teste van Anistonnak még mindig, nem egyszer fogja fehérneműig leadni a textilt. A rendezős Rawson Marshall Turber, aki már bizonyított a Kidobóssal a műfajban. Amerikai bemutató augusztus 9., mifelénk síri csend.

0 Tovább

Poszter, trailer: Byzantium

Megkaptuk az amerikai piacra szánt anyagokat Neil Jordan vámpíros filmjéhez, melyben Gemma Arterton és Saoirse Ronan lesz a főszereplő. Amerikai bemutató június 28., hazai bemutatóról nincs hír.

0 Tovább

Poszter, trailer: This Is The End

Elképesztő színészorgia a modern vígjátékok kedvelőinek: James Franco, Jonah Hill, Seth Rogen, Jay Baruchel, Danny McBride, Craig Robinson. Hozzájuk csapódik mellékszerepekben Michael Cera, Paul Rudd, Jason Segel, Kevin Hart, Aziz Ansari, Emma Watson. Mindez Evan Goldberg és Seth Rogen közös rendezésében, egy házibuli közben beütő világvége megfilmesítésében. Poéngyártásban nem lesz hiba, a kérdés, hogy ennyi karakter nem fogja-e kioltani egymást. Az előzetes egyelőre bejön, aztán meglátjuk, merre veszik a kanyart. Hazai bemutató augusztus 22., bő egy hónappal az amerikait követően (július 12.).

0 Tovább
«
12

Prolihisztor

blogavatar

Szelektált válogatás egy harmincas webpolgár gondolataiból, filmes írásaiból. Vélemény-folyam, mely műfajokhoz és témákhoz nem, csak személyhez kötött.

Utolsó kommentek