Poszter: The Hunger Games

Dübörög a Cannes-i Filmfesztivál, így várhatóan jönnek majd az idei filmekhez is ínyencségek. Kapásból Az éhezők viadala-franchise-zal nyitnám a sort, leszállított nekünk a marketing egy olyan szovjet tankönyvekbe való posztert, melynek köszönhetően tömegével jelentkeznének önkéntes téesz-termelőnek a mai fiatalok, ha tudnák, mit is jelentene...

Ettől függetlenül sivár, melankólikus és hervatag, ami jól jellemzi a kettébontott záróepizód okán érzett rajongói elégedetlenséget. Sebaj, novemberben újabb young adult-széria kopik ki a mozikból, hacsak rá nem veszik Suzanne Collins-t, hogy írja meg mondjuk a nagy háború történetét, aztán jöhet is a prequel-trilógia.

Viccet félretéve, ez a poszter csak a beköszönés a Lionsgate vezető marketingesének, Tim Palen új, a Photographs From The Hunger Games című képes könyvének. Lehet már előrendelni, június 29-ével kapják meg a szorgosak, míg a kereskedelmi forgalomba július 29-én kerül. Kíváncsi vagyok, vajon mennyi spoileres kép lesz majd benne úgy, hogy a könyv már letudva, így nem nagyon van meglepetés egy igazi rajongó számára.

0 Tovább

Karakterposzterek: Terminator: Genisys

Lassan már minden irányból kritika éri a Terminátor 5. felvonásának marketingjét, kezdve az előzetesben ellőtt idővonal-változtatások, majd a T-3000-es Terminátor felvett külalakjának elspoilerezése miatt, a sokak szemét bántó gyengébb képanyagokról nem beszélve. Most kaptunk egy szokványos főbb szereplőket önállóan felvonultató posztercsokrot, ami sajnos tovább szítja a negatív felhangokat.

0 Tovább

Kritika: Bosszúállók: Ultron kora

2012-ben a Bosszúállók első része letarolta a világot, anyagilag és szakmailag a csúcsra értek a szuperhős-filmek. A kevés fanyalgó hang mellett egyöntetűen zúgtak a fanfárok, tömegek árasztották el a mozikat világszerte, a franchise-termékek is eszméletlen mennyiségű pénzt hoztak a Disney-Marvel háza tájára. Bebizonyosodott, filmes tendenciák között a képregény-adaptációk a leginkább megtérülő befektetések, leszámítva néhány csúfos kudarcot – ami nem a Marvelhez köthető. Idén, három évnyi további univerzumépítés (Vasember 3, Thor 2, Amerika Kapitány 2 és A galaxis őrzői) után újra összeálltak a Bosszúállók, hogy ezúttal egy közvetve általuk létrehozott fenyegetést győzzenek le, egyszersmind a felvillanó ellentétekkel és új karakterek bevonásával előre vetítsék a mostani csapat kudarcát, megteremtve a kontinuitást ebben az igencsak népes galaxisban.

A Hydra a végnapjait éli, épp az egyik utolsó nagy bázisukra csapnak le sokak kedvenc hősei. A rajtaütés során szembe találják magukat a mutáns Maximoff-ikrekkel, akik Strucker báró hathatós segítségével igencsak impozáns képességekre tesznek szert. A rajtaütés sikere ellenére Stark és Banner ismét eljátszik az Ultron-program gondolatával, mely mintegy védőhálóként működhetne a Föld védelmében. Ezúttal a mesterséges intelligencia megalkotásában Loki jogara és annak eddig ismeretlen képességei lesznek segítségükre és megalkotják az első nyers verziót. Ez azonban érdemi felügyelet hiányában kiszabadul és kivételesen nem világuralmi, hanem világpusztítói törekvéseknek áll neki. Ebben lesznek segítségére az ikrek, akik évtizedes traumával küzdenek a Stark Industries-nak köszönhetően, így igencsak ütős trióként szedik szét a hősök csapatát.

Joss Whedon a logikus változtatások ellenére nagyon is impozáns alkotást hozott tető alá, ha hihetünk neki, akkor utoljára ebben a filmes Marvel-univerzumban. Ugyan sok a negatív vagy legalábbis kevésbé ajnározó értékelés, mint volt 3 éve, de sokan el is felejtik, mekkora feladatot vett a vállára ez a felvonás. Nem csak az eddigi filmekre kellett reflektálnia, de az eddigieknél is nagyobb léptékű folytatásokat is úgy kellett felvázolnia, hogy önmagában is helytálló alkotás maradjon. Ehhez az eddigi legjobb Marvel-főgonoszt sikerült vászonra vinni, természetesen Loki után – már ha ő tekinthető főgonosznak. Ultron alakja nem más, mint egy digitálisan megalkotott Übermensch, aki objektív éleslátással és emberfeletti tudással felvértezve a Föld egyetlen reményeként nem az emberiség megmentését, hanem annak kiirtását látja megoldásnak. Ehhez azonban nem csak az ikrek segítsége, saját tudatának hadseregnyi robotba klónozása, de testének teljes újratervezése is segít. Ez azonban önmagában hordozza saját későbbi vesztét is, mert az emberi tudatnál (Banner-Stark) is erősebb alapot, Loki pálcájának erejét használja fel.

Aki nem ismeri a Marvel-univerzum ezen szegletét, annak kicsi spoileresebb lesz a következő pár sor. A galaxis őrzői erőteljesen bedobta a filmes köztudatba a Végtelen kövek létét, amit ez a film ki is bont és egységes halmazzá formálja, hogy a következő, kétrészes Végtelen háború alcímet viselő Bosszúállók-kaland már teljes mértékben csak a történetre fókuszáljon, nem kell háttérmagyarázatokkal bajlódni. Az eddig megismert kövek szinte egytől egyig megfordultak a Föld környékén: Thesseract, Loki pálcája, az Aether és az ellopott kő A galaxis őrzőiben. Ezek majdnem egyidejű megjelenése végképp a Föld felé fordítja Thanos figyelmét, aki minden eddiginél elképesztőbb ellenféllé válik majd.

A csapatépítés most inkább rombolásba fordult át, a bizalmatlanság felütötte a fejét, a két markáns alfahím, Amerika Kapitány és Tony Stark között meghúzták azt a határvonalat, ami elindítja a Marvel-hősöket a Polgárháború eseményei felé, ami a képregényeket ismerők számára nem sok titkot rejt azzal kapcsolatban, miért is van szükség az Ultron kora végéig megismert új vagy eddig csak kiegészítő karakter csapattá kovácsolására. Ugyan eddig is voltak sötétebb fellegek az égen, amik beborították hőseink hangulatát, de az elkövetkezendő események már jóval komplexebb és leépítőbb jellegűek, mint a Vasember 3-ban pánikbetegséggé finomított alkoholizmus kérdésköre. Ezért is bízhatunk abban, hogy további eufemista szépelgésre nem kerül sor – bár mind a Polgárháború, mind a Végtelen háború ismerői előtt egy karakter létének kérdése villan csak fel, amelyre a Polgárháború végén kaphatunk leghamarabb választ.

Whedon emberfeletti írói-rendezői munkával minden vállalását tudta teljesíteni, aminek tudatában bajnokként vonulhat vissza a Marvel világából. Hihetetlen odaadása és háttérismerete fényében csak bizakodhatunk, hogy a Russo-testvérek nem csak A tél katonája kapcsán tudtak villantani egy embereset, de mind a Polgárháború, mind a Végtelen háború rendezése kapcsán elkél a tehetség és szorgalom. Ez két olyan fordulópont a Marvel világában, amely révén újabb 10 éves etap következhet új karakterekkel, akár beépítve a Netflix-en már sikerrel debütáló Daredevilt, akár a későbbiekben érkezőket is. Kevin Feige zsenije eddig sem kérdőjeleződött meg, a 2019-ben záródó Phase 3 után pedig teljes sorcsere következik, immár megalapozva a kozmikus történetek egész sorának.

Külön a szereplőgárdával nem foglalkoznék, egyrészt szinte senkinek sem kell bemutatni őket, másrészt pedig mindenki zsigerből hozza ezeket a figurákat, most annyival árnyaltabbak, hogy az esendő, emberi oldaluk is előtérbe kerül, ami mind a Polgárháború eseményeit villantja fel. Az újak közül Paul Bettany Víziója volt előzetesen aggodalommal övezve részemről, de teljes mértékben megnyugodtam, mind az írók, mind a színész ráérzett arra a gyermeki ártatlansággal övezett személyiségre, mely egy frissen ébredő tudat zsigeri velejárója, ha nem rögtön a negatívumok érik, hanem van ideje rácsodálkozni a világra.

Értékelés is kell, mert ez alapján helyezik el a mozinézők a lajtromban. Sima 8/10, ami az eltelt évek és A galaxis őrzőinek fantasztikus stílusa miatt nem lehet magasabb.

0 Tovább

Poszter, trailer: Magic Mike XXL

Hölgyeknek izgalom, itt a bevizsgálható Magic Mike-folytatás előzetese mozgóképes formában. A korábbi karakterposzterek egybeolvadtak csodás Photoshop-tudás révén, ami nem az én érdemem, hanem a marketing szegénységi bizonyítványa. A sztori egy utolsó nagy csípőtekerésről szól, ami után visszavonulnak a színpadi élettől szegény megcsömörlött táncoslábú tesztoszteronbombáink. Amerikai bemutató 2015.07.01., nálunk másnap, július 2-ától árasztják el a rajongók a pénztárakat. Mondjuk még mindig inkább 5 Magic Mike-film, mint még egy árnyalat a szürkeségből...

0 Tovább

Poszter, trailer: The Strain

A tavalyi évad egyik legnagyobb várakozásokkal induló sorozata kétségtelenül Guillermo del Toro szériája, a The Strain volt. A kezdeti pozitív felhangok szép lassan a semleges vagy negatív irányba ereszkedtek le, de a folytatás az FX csatorna révén nem volt kérdéses, hiszen a 2014-es év elsőszámú premiersorozata lett. A kivételesen egyedi látványvilág, az egyébként ötletes, de sok helyen kifacsart és elnagyolt alapsztori miatt nagyon megosztó lett az eredmény, amit a mostani poszter és teaser trailer is csak megerősít. A szereplők közül visszatér mindenki, Corey Stoll, David Bradley, Mía Maestro, Kevin Durand, Jonathan Hyde és Richard Sammel is. A második évad showrunnere ismét Carlton Cuse lesz, bizakodhatunk az erőteljes folytatásban. Amerikai premier valamikor augusztusban.

0 Tovább

Videó: Schwarzi filmjei 6 percben

Nemrég azon szakadt mindenki, hogy Tom Hanks karrierjét sikerült 8 percbe foglalni a The Late Late Show színpadán az új műsorvezetővel, James Cordennel a színpadon. Erre most jön Arnold Schwarzenegger, aki egyszerre promózza az épp induló Maggie című zombis családi drámáját, na meg a júliusban robbanni szándékozó Terminátor: Genezist is. A videóban talán a legjobban a Két tűz között hálószoba-jelenete sikerült, de a legnagyobb tapsvihar egyértelműen a Terminátor 2 megihletése adta.

0 Tovább

Kritika: A hangok

Ez a hét világszerte a Bosszúállók: Ultron koráról, itthon pedig egy inkább számunkra kedves folytatásról, az Argó 2-ről szólnak a hírek, ezekre vált mozijegyet boldog-boldogtalan. Azonban a farvízen érkezett egy kis film, mely mindkettőnél kreatívabb, betegesebb humorral bír és talán emlékezetesebb szórakoztatást is nyújt. Ez a Persepolis rendezőnőjének, Marjane Satrapinak az első amerikai nagyjátékfilmje, A hangok, Ryan Reynolds-szal a főszerepben. 

A történet szerint Jerry (Reynolds) egy jólelkű, kissé bugyuta gyári munkás, aki nemrég került szabadlábra a javítóintézetből. Ennek okán még pszichiáterhez jár, akinél állandó visszatérő kérdés, hall-e bármiféle hangot ill. hogy szedi-e rendesen a gyógyszereit. Munkahelyén mindenki meg van vele elégedve, a felettesei a munkája révén, hölgykollégái testi adottságai miatt. A lassan saját szexuális igényeivel szembesülő fiatalember először a cég dögös brit alkalmazottját, Fionát (Gemma Arterton) szemeli ki. Kettejük közt csak Jerry fejében létezett kémia, így a félresikerült elutasítás végén kegyetlenül béna módon szúrkálja halálra a nőt. Ehhez hozzájön az is, hogy a kegyetlen macskája és a szolgalelkű kutyája tanácsai közt lavírozva gyengelelkű főhősünk rááll a sorozatgyilkos útra, mind több könyvelésen dolgozó nőt téve el láb alól, fejükkel gazdagítva hűtője tartalmát. Alternatív valóságban élve fel sem fogja se cselekedeti súlyát, se azt a tényt, hogy elkövetőként milyen metódusokat követve kellene menekülnie a hatóságok elől. Innen nézve sorsa eleve elrendeltetett, így nincs más dolgunk, mint hátradőlni és élvezni ezt a nem szokványos ámokfutást. 

Sajnálatos vagy sem, Satrapi nyomába sem tud érni a Persepolis kortárs klasszikus színvonalának, arról nem beszélve, Jerry karakterének vívódásai sokszor el is homályosítják a szituáció aberrált szarkazmusát. Nyilván ebben inkább a forgatókönyv és az azt jegyző Michael R. Perry felelős, aki főleg sorozatos munkái révén sokkal bőségesebb játékidővel dolgozhatott a korábbiakban. Így hiába Reynolds debilitást súroló alakításának előnyei, nem képes megszerettetni és nézőhöz közel hozni beteg figuráját. Ami zseniálisan sikerült, az a háziállatokkal folytatott párbeszédek gyilkos humora: a 9gag-generáció igazolást láthat a macskák világuralmi terveiben. Sajnos a poszter és a trailer is elsüti azt a kiszámítható fordulatot, miszerint minden hang csak Jerry beteg elméjének szüleménye. Ez a szemléletváltás degradálja is a beteg elme viselkedésének fontosságát, elejét véve egy kicsit komolyabb önvizsgálatnak. 

Az áldozati bárányok sorrendje monoton csökkenő, Gemma Arterton szándékoltan dögös és mutatott tulajdonságai ellenére nehezen kapható angol hölgyeménye még értelmesen megmagyarázott halált nyert, ellenben a soron következők már csak a tudatra ébredő sérült elme áldozataivá válnak. Anna Kendrick jelenetei egy nem kevésbé sérült személyiséggel büszkélkedve hozza be a szexuális megváltás lehetőségét a viszonyrendszerbe, de tolakodó természete és kíváncsisága még indokoltabbá teszi halálát. Zárásképp pedig a duci Allison szerepében Ella Smith egyértelműen a menekülés áldozata lesz, még ha ennél esetlenebb gyilkost keresve sem találni.

Nem lesz kortárs klasszikus az alkotás, de üde színfolt a hazai kínálatban a film mozikba kerülése. Ryan Reynolds humoros oldala szinte kivétel nélkül szórakoztató, itteni elesettsége és gyilkos attitűdje pedig remek felvezetés lehet a jövőre érkező Deadpool-filmhez, ahol címszereplőként egyrészt le kell számolnia a 2009-es X-Men kezdetek-beli félresikerült karakterrel, másrészt pedig új lendületet adnia a kint R-, itthon 18-as karikás besorolású szuperhősfilmeknek. Értékelés: 7/10, de csak a macskás dialógok miatt.

0 Tovább

Csapatkép: Suicide Squad

Megkaptuk az első hivatalos csapatképet a Batman-univerzum öngyilkos csapatáról. Egy rakás szuperbűnöző, akik a kormány szolgálatába állnak - persze nem önszántukból. Hiányzik a képről Joker (Jared Leto), de megkapjuk a teljes bagázst: 

Adam Beach (Slipknot), Jai Courtney (Boomerang), Cara Delevingne (Enchantress), Karen Fukuhara (Katana), Joel Kinnaman (Rick Flagg), Margot Robbie (Harley Quinn), Will Smith (Deadshot), Adewale Akinnuoye-Agbaje (Killer Croc) és Jay Hernandez (El Diablo). Rendező David Ayer (Kiképzés, Harag), amerikai bemutató 2016.08.05., hozzánk is akkortájt várható. 

0 Tovább

Poszter - Batman v Superman: Dawn of Justice

A Bosszúállók: Ultron kora is kapott hasonló szösszeneteket a Hulk vs Hulkbuster összecsapása miatt, így nem csoda, hogy lenyúlták az ötletet. Az első két poszter, kifejezetten a filmbeli karakterekre épít megjelenés terén, míg a harmadik jóindulattal is csak megidézi azokat. Kérdéses azonban, hogy innentől kezdve bármelyik szuperhős-film megteszi-e ezt a marketing-lépést, vagy megmarad 2015-ös jellemzőnek.

0 Tovább

Karakterposzterek: Fantastic Four

Még mindig az egyik legmegosztóbb idei képregényfilm a Fantasztikus négyes-reboot, amire a marketing is rájátszik. Sajnos nem sikerült Miles Teller arcszerkezetét továbbra sem megoldani, illetve legalább emberszerűvé tenni. Ha nem az a széndék, hogy a megnyújtott orral még jobban Mr. Fantastic képességét erőltessék, akkor széttárt karral állok és nem értem. Ettől eltekintve én bizony várom, az előzőekben is sikerült megtalálni valami mocskosul guilty pleasure-élményt, ami a Marvel-gyártotta új filmekhez képest is is szégyenfolt. Ezért is Josh Trank nagy vállalása, miszerint kiléptetik a csapatok a kanonizált eredettörténetből, más aspektusba helyezve az egymáshoz fűződő viszonyokat is. Hazai bemutató 2015.08.06., addig meg letarolja a világot az Ultron kora és A galaxis őrzőihez mérten belopja magát a szívekbe Antman.

0 Tovább

Prolihisztor

blogavatar

Szelektált válogatás egy harmincas webpolgár gondolataiból, filmes írásaiból. Vélemény-folyam, mely műfajokhoz és témákhoz nem, csak személyhez kötött.

Utolsó kommentek