Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kritika: Blackhat

Elég régen volt már, hogy várólistás legyen számomra egy Michael Mann-film. Valahol a 2000-es évekre elveszett az a személyes varázs vagy vonzerő, ami miatt érdemes volt jegyet váltani a filmjeire. Az utolsó négy filmje (Ali, Collateral, Miami Vice, Közellenségek) jól példázza, mennyire nem tudja ő maga sem, hogy merre kéne venni az irányt. Ezek után lehozni egy kiberhacker-sztorit, mely globális hajtóvadászattá növi ki magát, amiben Chris "Thor" Hemsworth áll neki megmenteni a világot a mellékszerep karakteréhez mérten is kőkemény Viola Davisszel az oldalán... na itt tettem le arról, hogy ez a film szórakoztató lesz. Vagyis inkább úgy mondanám, emlékezetesebb az elmúlt évek Mann-féle felhozatalához képest. Hogy miben tévedtem és miben lett igazam, kicsit később, most egy kis történet.

Egy kínai atomerőmű ellen vírustámadást hajtanak végre, mely során megsérül a hűtőblokk. Ez a fajta támadás egy oldalra tereli a mindennapos ellenségekké váló kínai és amerikai kormányt, akik ad hoc jelleggel összeraknak egy nyomozó csapatot. A kínai fél részéről merül fel az igény egy blackhat-hacker részvételére is, aki épp börtönbüntetését tölti hitelkártya-csalás miatt. A korán jött eltáv nem csak nyomozati, magánéleti szempontból is kapóra jön, elvégre nincs dráma szerelmi szál nélkül. A hajtóvadászat során Hong Kongba és Jakartára is eljutó csapat erőn felül teljesítene, ha nem lenne minden kézenfekvő módon lefektetve a forgatókönyvbe, hogy csak a végső ütközet megvalósítása és kimenetele legyen egy kicsit szokatlan, de a jó értelemben.

Az a legnagyobb bajom, hogy a forgatókönyv darabosabb, mint a 4 hetes bontott dobozos tej a hűtőben. Morgan Davis Foehl első igazán nagy dobása lehetett volna a szkript, de munkája révén visszasüllyedhet a Távkapcs és a Férj és férj szintű filmekhez, mert itt dinamikátlan, erőtlen és feszültség nélküli thrillert hozott össze, amit az operatőri munka hoz fel a nézhető szintre. Semmilyen szintű fészkelődést nem vált ki a nézőből a film, súlytalan karakterek halnak meg, drámainak szánt, de erőtlen kimenetelű jelenetek úsznak el a semmibe. Már a nyitójelenet felkészíti az embert az azt követő több mint kétórás szenvedésre: az atomerőmű számítógépes hálózatán megyünk végig a legutolsó bitekig, ahogy a RAT majd a vírus is szétterjed. Ez a majd 3 perces etap épp eléggé elveszi az ember kedvét ahhoz, hogy szorítson a főszereplőért, aki bizony az életét viszi kockára a küldetés során. Szegény színészek is csak sodródtak az árral, Hemsworth nem tudott elég meggyőző lenni, mint viaskodó hacker, Viola Davis inkább szikár és száraz volt, mintsem hiteles szövetségi ügynök, a többiekre meg annyira nem kell szót vesztegetni, hogy a kíváncsiak nézzenek utánuk imdb-n, mert itt még erre sem érdemes karaktert pazarolni. Főgonoszról beszélni is felesleges, mert amíg nem látjuk, addig legalább érdekes, amint megismerjük, inkább szánalmas és megalapozatlan. Annyira életidegennek hat, mint profi hacker, hogy az már felháborító.

A történet komplex kell hogy legyen, így belezsúfolnak egy darab szerelmi szálat is. Azért lett materializálva, mert ennyi vehető komolyan. Nő meglátja férfit, nagyjából ott helyben meg is erőszakolná a frissen szabaduló sittes programozózsenit, de kénytelen várni vele Hong Kongig, elvégre hazai vízeken romantikusabb és felszabadultabb az ember lánya. Minden egyes közös jelenet ordít arról, hogy ezek ketten össze fognak jönni, de nem érzem azt egy percig se, hogy ez engem érdekelne. A film izgalmasabb fele az embervadászat lenne, de inkább Emberfogó Freeman egészestés változatát nézné a jóízlésű közeg, nem pedig ezt a célt tévesztett alkotást. Mann igazán vehetne példát Matthew McConaughey-ről, egy hasonló szintű karrier-reboot itt is elférne - igaz, a kihagyásos része megvan, elvégre 6 év telt el az utolsó két filmje közt. Mégsem érezni azt, hogy ki lenne éhezve a nagyérdemű, inkább heti két ismétlésben letudnám egy hónapon át Az utolsó mohikánt és a Szemtől szembent. Főleg, hogy éjszakai motorcsónakos jelenettel megidézik a Miami Vice-ot is, ami aztán nagyon kellett ebbe a hagymázas katyvaszba.

Ami viszont adott egy kis vigaszt, az a végső ütközet. Ahogy Hemsworth felkészül arra, hogy leszámoljon a hacker ellenféllel és annak pribékjeivel, na meg ahogy megejtik a találkozót, az nekem egyből felkapcsolta az izzót a fejemben. Mann fogja magát és menjen egy kábeltévére utcai gengszterfilmet forgatni a nyers brutalitásával, mert láthatóan a legnagyobb élvezetet ez a jelenet okozhatta neki. Mind a képi világ, mind az akció levezénylése és ábrázolása azt mutatja, bőven lenne még potenciál ebben az életműben, ne ragadjunk le csak a nagyvászon jelentette "biztosra menő" vállalkozásoknál. A drága direktor úr most úgyis pihenőre megy 3-5 évre, addig csak utat talál hozzá ezen cikk - már ha valaha veszi is bárki a fáradtságot, hogy lefordítsa számára angolra. Addig marad a honi puffogás, aki meg teheti, az A kódjátszmára menjen a héten, mert célegyenesbe érkezett az idei Oscar-filmek hazai bemutatódömpingje is. Ennek az értékelése egy fanyar 4/10, sűrűn öblögetve utána.

0 Tovább

Kép: Man Down

Őszintén megvallom, Dito Montiel rendező annak ellenére volt számomra ismeretlen, hogy életművéek nagy részéhez volt már szerencsém: Bunyó, Senki fia, Tuti szajré. Jövőre érkezik legújabb filmje, egy posztapokaliptikus jövőben játszódó thriller. A főszereplő Gabriel Drummer tengerészgyalogos szerepében Shia LaBeouf, aki kétségbeesetten próbálja megtalálni a tőle elszakadt feleségét (Kate Mara) és fiát. Az úton elkíséri legjobb barátja, Devin Robert (Jai Courtney). Hozzájuk társul még Clifton Collins Jr., Gary Oldman. Amerikai bemutató 2015.10.30.

0 Tovább

Trailer: Open Windows

Másfél évvel a hivatalos poszter után megérkezett az első előzetes az Open Windows-hoz... Elijah megint thrillerben feszít, ezúttal Sasha Grey életéért folyik a harc. Leghamarabb szeptemberben érkezik az amerikai mozikba, nálunk a DVD-megjelenés esélyes.

0 Tovább

Poszter, trailer: Nurse 3D

Paz de la Huerta külleme is megérett egy thrillerbe oltott 3D-borzadályhoz. A sztori szerint a kikapós főnővér sajátos módon törné be a friss húsokat, azonban a legújabb szerzeményébe kicsit belezuhan érzelmileg. Az emocionális függés mellé gyilkos indulatok is párosulnak, így bonceszközökkel ismertet meg közelebbről pechesebb karaktereket. Igazából egy laza torture porn-paródia, de valahogy egyik fele sem teljesül a kívánalmak szerint. Nagyon különleges akar lenni, pedig csak a tucatélményt adja meg. A rendező Duglas Aarniokoski, akinek a Hegylakó 4: A játszma vége és A végzet napja című filmeket nem köszöntük meg eddig. Az alkotás a csodás 2014-es valentin-napi felhozatalt erősíti Amerikában, nálunk egyelőre nincs hír róla.

0 Tovább

Kritika: Csak Isten bocsáthat meg

Nicolas Winding Refn-ről először a 2008-as Bronson kapcsán hallottam, ahol a ma már sztárkultusszal körbevett Tom Hardy-ból hozta ki a mélyben szunnyadó állatot, mikor a legkeményebb brit bűnöző jelzővel titulált Charles Bronson (civil nevén Michael Peterson) megformálására kérte fel. Utána egyértelmű lett számomra, kötelezővé válik bármi, amibe ez a direktor belefog. Az addigi filmográfiából gyorsan le is tudtam a Pusher-trilógiát, melynél kevés jobb európai bűnözői történetet láthattam. A Vérveszteség és a Fear X már-már el sem eresztett, olyan mélyre rántott Refn szimbolizmusába, mire jött a Valhalla - A vikingek felemelkedése, mely egész egyszerűen letaglózott nyers szótlanságával. Elérkezett 2011 ősze és a Drive bemutatója, ahol premierhéten szombat esti fő előadáson a Westend adott termében honolt síri csend, úgy beszippantotta az embereket. Az az év egyértelműen Refn és Gosling éve volt, mind szakmai, mind közönségsiker révén a figyelem középpontjába kerültek. Így már nem is meglepő, ha Cannes-ban debütál a soron következő alkotás, a Csak Isten bocsáthat meg. Onnantól azonban lejtmenet, kifütyülés, meg nem értettség, vádak a túlzott művészieskedés jegyében. Ilyen előzmények után a megszállottabbak automatikusan védeni igyekeznek a kedvenceket, a vitatott alkotás megtekintése után és annak leülepedése után is - holott semmi szükség nincs rá.

0 Tovább

Kritika: Transz

A kamaszokat sem elrettentő horrorok, az ötlettelen sablonvígjátékok és a képregényes folytatások korában igazán üdítően hat egy egyedi, elgondolkodtató és feszültséggel teli thriller. Persze az sem árt, ha jól sikerül a kivitelezés, de Danny Boyle rendező esetében a csalódás nem létező faktor. Na jó, a Gettómilliomos túlértékelt, de ettől függetlenül jó film, a Napfény a kis költségvetésű sci-fi, míg a 28 nappal később a hasonló árkategóriájú horror mintapéldánya, a Trainspotting pedig úgy egyébként a drogfilmek egyik legjobbja. Ilyen előélet után egyértelmű, hogy várólistára kerül egy thriller, melyben a hipnózis révén az elme mélyén rejtőző csapdák és titkok sűrűjébe ránt minket a neves brit direktor.

0 Tovább

Trailer: Paranoia

Robert Luketic új filmjében a feltörekvő Liam Hemsworth egy kispályás, de tehetséges srácként próbálja meg elérni, hogy a Wyatt cégnél Gary Oldman szárnyai alatt valakivé váljon. Egy rossz lépés révén azonban kénytelen kémkedni a Harrison Ford által megformált korábbi mentor cége környékén, megvalósítva az ipari kémkedés csúnya tényállását. Emellett pedig vissza-visszatérő alkalomként leselkedik rá a kéjsóvár Amber Heard. Amerikai bemutató augusztus 16.

0 Tovább

Poszter, trailer: Absence

Újabb kézikamerás horror következik, amiben az eseményeket csak a felvételekből tudjuk nyomon követni. Egy fiatal lány terhessége megszakad, a magzat a méhéből tűnik el!!!4! A rendőrség eltánt gyermek után nyomoz, egyedül férje és fivére hisznek neki. Így hármasban el is mennek kipihenni és feldolgozni a gyászt, azonban a túra során még nagyobb veszélybe keverednek, ami nyilvánvalóvá teszi, a gyermek eltűnésével nem értek véget a megpróbáltatások. A rendező Jimmy Loweree, a főbb szerepekben Erin Way, Eric Matheny, Ryan Smale. Amerikai bemutató július 5., nálunk meg ki tudja...

0 Tovább

Poszter, trailer: Prisoners

Idén Hugh Jackman is abba a korba lépett, mikor a bosszúszomjas apafigura kötelező darabja lesz repertoárjának. Elrabolják a lányát és hiába csukják le az elkövetőt, kénytelen saját kezébe venni az igazságszolgáltatás kényes ügyét. A nyomozó Jake Gyllenhaal (Detective Loki... komolyan), a feleség Maria Bello, a másik házaspár Viola Davis és Terrence Howard, a gaz gyermekrabló pedig Paul Dano. Szeptember 20-án debütál az amerikai mozikban, hozzánk még nincs dátum. A rendező Denis Villeneuve, akinek munkásságát már a Felperzselt föld című filmben volt lehetőségünk megszeretni.

0 Tovább

Filmklip: Only God Forgives

Korhatáros jelenet érkezett az Only God Forgives-hez, ha már Cannes-ban dübörög. Hangulatsüllyesztéshez tökéletes, csak a dumamegy, Kristin Scott Thomas kesereg a fia elvesztése miatt. Elég lecsúszott pornós milf ezen képsorok alapján, míg a másik fiát játszó Ryan Gosling az enerváltság mintaszobra.

Itthon július 18-ától kereshetjük mozikban, Az irgalmatlan címmel... áucs még mindig.

0 Tovább
«
12

Prolihisztor

blogavatar

Szelektált válogatás egy harmincas webpolgár gondolataiból, filmes írásaiból. Vélemény-folyam, mely műfajokhoz és témákhoz nem, csak személyhez kötött.

Legfrissebb bejegyzések

Utolsó kommentek